Toon posts:

Trackback ?

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een beetje aan het surfen op het net. En ik kwam op een website en stond er op een geven moment trackback. Zie website onderaan http://www.frankwatching....lscom_de_laatste_internet

Maar wat doet een trackback eigenlijk ?

Alvast bedankt

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Zoek hier op GoT of op Google maar eens naar Trackback ;)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

rackback is een systeem om vanuit weblog A een signaal te sturen naar weblog B. Op die manier weten lezers van weblog B dat er op weblog A een mogelijk interessant bericht staat. Trackback is dus een manier van reageren op een posting op een ander weblog, anders dan via de reguliere reactiepanelen. Het signaal dat weblog A naar weblog B stuurt, wordt ook wel een Trackback-ping genoemd. De systematiek achter Trackback is ontwikkeld door de makers van MovableType, een weblogsysteem, of wat algemener: een content management systeem (CMS).

Met de groei van het aantal weblogs is ook het gebruik van Trackback toegenomen. Het gebruik van Trackback is verre van overweldigend te noemen. Een mogelijke verklaring daarvoor ligt in de onbekendheid met het signaleringssysteem en de werking ervan. Verder lijken veel internetters er de voorkeur aan te geven niet via hun eigen weblog te reageren op postings van een ander, maar direct in de reactiepanelen van de betreffende site. Daarnaast beschikt slechts een deel van de internetters over een eigen weblog en bestaan er weblogsystemen die geen Trackback ondersteunen.
Zo ff kortgezegd :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt ;)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58
Beetje zoeken graag ;)

Dit topic is gesloten.