Printer taken verzamelen

Pagina: 1
Acties:
  • 383 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Ik zal eerst het probleem uitleggen. We hebben een Toshiba E-studio 151d. Dit is tevens onze netwerk printer. Nou heeft deze het volgende probleem waar de fabrikant niets aan wil doen.

Als we een afdruk taak versturen naar de printer drukt hij deze meteen af. Zelfs als het 1 afdruktaak is met 25 bladzijdes bijvoorbeeld een word document.
Maar als ik nu 25x op de print knop duw (dus 25 afzonderlijke afdruktaken genereer). Dan wacht hij tusssen iedere taak 7 sec. De machine doet dan niks als wachten. Toshiba heeft er naar gezocht maar zegt dat ze er niks aan kunnen doen.

Nu vind ik dit toch wel zeer vervelend, want ik moet regelmatig verschillende documenten uitprinten. en daar kan hij dan soms makkelijk 5 minuten mee bezig zijn.

Ik zat te denken als ik nu iets probeer te maken dan alle windows afdruktaken opvangt en deze samenvoegt tot 1 afdruktaak. En deze dan doe printen, dan zal de machine wel aan een stuk doorgaan, omdat het maar 1 taak is.

Weet iemand of het mogelijk is, of dat zoiets al bestaat. Op google heb ik al dagen rondgekeken of er geen programma's voor waren of programeer voorbeelden. Van Toshiba uit zeggen ze ook dat ze gekeken hebben.

Kan iemand mij helpen, of met het print probleem op te lossen of om mee te denken over het afdrukken naar 1 taak.

-edit-

Windows stuurt de afdruktaken naar een ip adres met het LPR protocol.

[ Voor 4% gewijzigd door voodoo202 op 04-05-2006 08:49 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:04

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Weet je zeker dat de printer de eerste opdracht direct uitvoert en er ook niet 7 seconden voor moet wachten?

Ik kan me namelijk goed indenken dat de printer de pagina op pixelniveau moet genereren en dat dat 7 seconden duurt. De resterende pagina's kunnen berekend worden als de printer aan het printen is.
Nieuwe jobs worden pas begonnen met renderen als de huidige job klaar is.

En dan kan ik me heel goed indenken dat Toshiba daar niets aan doet, want dat is gewoon het design van de printer, en ik kan me heel goed indenken dat nagenoeg iedere printer zo werkt.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Een netwerkprinter wil nog wel eens wachten op taken afkomstig van andere printers, vandaar je 7 sec. vertraging.
Dit om te voorkomen dat een computer alle tijd opeist.
Je kan meestal deze tijd wel instellen via een menu op de printer.

en als je 25x de print doorstuurt kan je beter een keer doorsturen met 25 exemplaren als opdracht.

Verwijderd

hoelang wil jij dat hij wacht voordat hij begint met printen? als dit meer dan 7 seconden is per document, dan ga je geen tijdbesparen.

Als jijzelf dit commando wilt geven kun je bijvoorbeeld alles printen naar een PDFcreator, en als het zover is dat jij wilt printen, deze PDF laten printen.

• voodoo202
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:14:
Een netwerkprinter wil nog wel eens wachten op taken afkomstig van andere printers, vandaar je 7 sec. vertraging.
Dit om te voorkomen dat een computer alle tijd opeist.
Je kan meestal deze tijd wel instellen via een menu op de printer.

en als je 25x de print doorstuurt kan je beter een keer doorsturen met 25 exemplaren als opdracht.
Ja dat zou ik dus graag doen, maar als je in Excel zegt dat hij een document 25 keer moet afdrukken maakt hij 25 unieke afdruktaken aan. Word doet dit trouwens niet, die maakt wel netjes een taak aan met 25 erachter.

• voodoo202
Maasluip schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:08:
Weet je zeker dat de printer de eerste opdracht direct uitvoert en er ook niet 7 seconden voor moet wachten?

Ik kan me namelijk goed indenken dat de printer de pagina op pixelniveau moet genereren en dat dat 7 seconden duurt. De resterende pagina's kunnen berekend worden als de printer aan het printen is.
Nieuwe jobs worden pas begonnen met renderen als de huidige job klaar is.

En dan kan ik me heel goed indenken dat Toshiba daar niets aan doet, want dat is gewoon het design van de printer, en ik kan me heel goed indenken dat nagenoeg iedere printer zo werkt.
Ja en daarom wil ik dus alles verzamelen naar 1 afdruktaak, en deze dan als 1 gehaal verzenden naar de printer. Zodat hij dus niet bij iedere bladzijde gaat wachten tot die klaar is, en er dan over gaat denken hoe hij de volgende doet afdrukken.

Verwijderd

Printer taken omleiden (en dus verzamelen) kan met Fineprint (http://fineprint.com ). Verder kun je hiermee kiezen om extra marges toe te voegen / meerdere pagina's op 1 vel papier af te drukken of gewoon te verzamelen. Verder kun je makkelijk de volgorde van verschillende printertaken veranderen en bladzijden verwijderen die je toch niet wil hebben...

Succes en hopelijk is dit de oplossing voor je

Verwijderd

Technisch kan 't natuurlijk wel, zelf een LPD driver schrijven die LPR input afvangt en queuet tot 1 document (en dan de tussenliggende EndDoc en StartDoc dingen verwijdert), maar wat win je ermee?
Die printer zal die 7 seconden niet voor niks nodig hebben (25 pagina's PostScript of PCL6 parsen kost ook even), en de meeste mensen schrijven zo'n driver niet even op een regenachtige zondagmiddag. :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat gebeurt er als je niet in het afdruk schermpje instelt dat ie er 25 moet doen, maar dat doet via de gevanceerde printer eigenschappen?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5e9b9df5a4a7159cce3e334074ccee43/full.png

[ Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 04-05-2006 22:54 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Orion84, TS gaf aan dat de opdrachten via LPR (Line Printer Remote) over IP naar de printer worden gestuurd.
LPD/LPR (een ondertussen "antiek" protocol om netwerkprinters te benaderen) ondersteunt bij mijn weten geen 'aantal afdrukken' parameter, dus dat zal in de (client) driver opgelost moeten worden. En LPR drivers hebben over 't algemeen geen 'geavanceerde opties'.

• voodoo202
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:10:
Orion84, TS gaf aan dat de opdrachten via LPR (Line Printer Remote) over IP naar de printer worden gestuurd.
LPD/LPR (een ondertussen "antiek" protocol om netwerkprinters te benaderen) ondersteunt bij mijn weten geen 'aantal afdrukken' parameter, dus dat zal in de (client) driver opgelost moeten worden. En LPR drivers hebben over 't algemeen geen 'geavanceerde opties'.
Leg Toshiba maar uit dat het antiek is wat ze splinternieuw verkopen. We hebben ook HP printers en Konica machines, die zijn vele malen sneller als dit ding.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

[google=usenonrfcsourceports] :)

• voodoo202
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:00:
Printer taken omleiden (en dus verzamelen) kan met Fineprint (http://fineprint.com ). Verder kun je hiermee kiezen om extra marges toe te voegen / meerdere pagina's op 1 vel papier af te drukken of gewoon te verzamelen. Verder kun je makkelijk de volgorde van verschillende printertaken veranderen en bladzijden verwijderen die je toch niet wil hebben...

Succes en hopelijk is dit de oplossing voor je
Dit is inderdaad de oplossing, tot nu toe. Ik heb het even snel getest vanaf een desktop machine. Ga van het weekend, proberen om te installeren als op de server, zodat alle computers ermee kunnen werken. Dan weet ik maandag avond of er klachten zijn.
Pagina: 1