Netwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Waar kan ik meer informatie vinden over netwerken ? Alle links etc. zijn van harte welkom

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 13:24
'netwerken'
dat is natuurlijk een behoorlijk breed begrip .. waar wil je meer over weten? Wil je een thuis een netwerk aanleggen bijvoorbeeld?

Laat ff weten wat je nu ongeveer wilt weten .. anders moet ik heel veel gaan tikken : )

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
he welke hub kan ik het beste kopen?
heb volgende week voor een lan party een 100mbit hub nodig van minimaal 8 poorten maar ik zie dat de prijzen nog al uit een lopen van die krengen..
dacht er zelf aan toch maar een 3com te kopen dan weet ik zeker dat het goed is..
bij www.chicon.nl 3Com TP800 8 Poort HUB 100 Mbit wel duur f475
of bij http://www.informatique.nl/inhoud/prcompo/netwac.htm
een 3Com 3C16722A OfficeConnect Hub 08/100Mbps 380 piek

ohja en ik hoorde dat er nog een nadeel aan 100mb is zat dat is dat je betere kabels cat5 nodig hebt..

er is toch maar een soort cat5 kabel ?? waar kan ik dan goede cat5 kabel kopen ( ook goedkoop )?

Verwijderd

er is idd in principe ook maar 1 cat. 5,(toch?)
dit staat voor het aantal draden, 100mbit heb je cat.5 nodig

10 mbit cat.3

• MLS
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-08 14:09

MLS

Cat 5 heb je ook (jammergenoeg) in verschillende kwaliteiten.

En ehh cat 5 heeft 8 aders dus daar slaat het waarschijnlijk niet op.
Waar het wel betrekking op heeft:
het is gewoon een identifier voor het type kabel, een standaard, waarin staat om de hoeveel centimeter er een twist in zit, type aders etc.

Grz. MLS

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 09:00
www.networkers.cjb.net
ik zou zeggen kijk daar eens een beetje rond er staat wel wat info over netwerken
is volgens mij een van de weinige echt net werk gerichte sites online
alleen weinig onfo en nog minder updates enzo

.

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 13:24
humzz .. 3com is allemaal heel goed spul, maar ook erg aan de prijs. Ik vind 100mbit hubs zowiezo nogal aan de prijs in vergelijking met 10mbit hubs.

Buiten dat, heb ik met goedkope 10mbit hubz erg goede ervaringen .. tenminste, als je met goede netwerkkaarten in de clients werkt.
Als je met ne2000 comp. kaartjes gaat werken, willen er nog wel eens collisions op gaan treden, maar daar merk je ook niet zo heel veel van.

Ik zou er niet zo heel veel geld aan uit geven iig., 3com is wel top spul, maar de prijs/kwaliteit verhouding ligt niet zo gunstig als bij onbekende merken!

Suc6!
Pagina: 1