Toon posts:

Maxtor Diamond 10 geeft problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 421 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een hd van maxtor 250 gb 1 jaar oud en ik kon de mappen nietmeer opnenen.
nu zie ik in windows xp met sp2 de schijf niet meer staan, en geeft hij die aan als volledige lege schijf ongepartitionneerd.

wat is het probleem? ik heb niks gedaan, ik heb antivir en spyware programmas, ik ben op geen rare sites geweest, heeft op deze pc altijd gewerkt en moederbord kan die schijf aan zonder prob.

heeft altijd als dataschijf intern gewerkt. er staan dus geen besturingsprogrammas op.

sinds mijn install van xp op de andere schijf van 60 gig zijn de problemen begonnen. de eerste dag na xp werkte alles goed, de tweede dag ook. maar derna plots kon ik dus de meeste mappen niet lezen en het werd stuk bij stuk erger en nu is hij zogezegd leeg?

help !!!!!!!!!!!!!!!! erg belangrijke data staat erop en na 1 jaar een crash :s. ik heb er niks mee gedaan.

amd 1800xp processor
windows xp sp2
western digital 60 gb
maxtor diamond max 10, 250 gb
256+500mb ram=756mb
mb abit, type komt nog, 4 jaar oud

thx

floris

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 02:55 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:57
Ik snap dat je iets aan de geirriteerde kant bent. Maar zou je je tekst nog eens kunnen overlezen, de taalfouten eruit halen zodat iedereen het kan begrijpen en er een paar enters in kunnen zetten.

Voor de rest zijn specs niet overbodig, dus mobo, geheugen, proc etc

Verwijderd

Topicstarter
voila zo beter?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoor je toevallig ook bepaalde geluiden van je harde schijf komen, tikken bijvoorbeeld.
Kijk eens bij schijfbeheer als die je harde schijf herkend, en download het programmaatje TestDisk een en voer dat uit.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
neen niks, ze warmt wel op dus ze draait denk ik.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 02:57 ]

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-02 05:12

PKN

Powered by cosmic energy

Maxtor Powermax downloaden van de Maxtor website en eerst die schijf even controleren op (aankomende) problemen, goede kans dat die maxtor end of life is.

je kan nog proberen om een programma als File scavenger in te zetten om te kijken of je evt. nog data kan recoveren, het programma werkt wel goed, als dat niet meer lukt dan kan je de hoop wel opgeven denk ik... :|

Ik heb zelf pas een Diamondmax 10 300GB gekocht, hopelijk blijft die heel dan...maar die serie staat gelijk aan de Maxline 3 serie, zou beter moeten zijn...(ff mezelf hoop inpraten) .
Ik had eigenlijk al gezworen om nooit Maxtor meer te nemen nadat mijn raid-0 schijven stierven 4 jaar terug, en een jaar terug mijn diamond max 9 80GB stierf, en nu dus aleen nog maar mooie piepjes geeft, en 80GB aan data meenam in het graf....ik koop er nog maar een schijfje bij denk ik....for safety sake... ;)

Dost thou even hoist?

Verwijderd

Topicstarter
euhm ja dat programma van maxtor heb ik reeds getest en quick check is alles ok. nee toch?

na 1 jaar al kapot, komaan zeg ... wat voor een rommelbedrijf is dat eigenlijk, die vinden het blijkbaar leuk om rommel te verkopen dat het na een jaar al begeeft. wetende da ik van WD nog geen klachten heb gehoord, gehad. seagate lijkt dat ook zo leuk te vinden rommel te maken, toch al iets beter dan maxtor.
weer truukjes om de verkoopcijfers te doen stijgen. maja, wie koopt nu nog maxtor na deze zware verhalen? af te raden dus

ik ga nog wat prutsen want ik ben redelijk geirriteerd...

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
rommelbedrijf ? Je kan wat ver gaan, je kan eens pech hebben.
Het gebeurt.
Ik heb zelf een dergelijk probleem eens gehad. Gegevens eraf halen wilde niet meer lukken, opnieuw partitioneren kon, en lukte, weer formatten en gebruiken, maand later hetzelfde, en toen was het wel einde verhaal.
Probeer wat forums af te lezen over dit probleem, misschien kent iemand een ander programma dat nog wat kan, als de pc maar iets ziet :s
Geen enkel bedrijf of product is heilig, ze gaan wel eens kapot, en da's altijd kut, maar soms komt het wel heel ongelegen uit, en dan zie je weer eens hoe belangrijk BACKUPS zijn... zeker van belangrijke bestanden.

[ Voor 21% gewijzigd door gabiballetje op 05-05-2006 01:58 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoals ik zei: heb je TestDisk al eens gebruikt? Dat programaatje werkt echt heel goed.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
ja en alles werkt normaal. en ik durf niet aan de bootsector komen de data is te belangrijk ....
wat mag ik doen en wat niet? testprogrammas doen alsof er niks scheelt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In de FAQ staat een link naar http://www.ultimatebootcd.com/ . Ga daarmee eens aan de slag om te zien hoe ver je komt.
sinds mijn install van xp op de andere schijf van 60 gig zijn de problemen begonnen.
Hierin lijkt me eerder de oorzaak gelegen dan ik een kapotte HD.
na 1 jaar al kapot, komaan zeg ... wat voor een rommelbedrijf is dat eigenlijk, die vinden het blijkbaar leuk om rommel te verkopen dat het na een jaar al begeeft. wetende da ik van WD nog geen klachten heb gehoord, gehad. seagate lijkt dat ook zo leuk te vinden rommel te maken, toch al iets beter dan maxtor.
weer truukjes om de verkoopcijfers te doen stijgen. maja, wie koopt nu nog maxtor na deze zware verhalen? af te raden dus
En dit is natuurlijk helemaal onzin en een grove flame. Elke HD kan en gaat een keer kapot. Óók WD kan ik je uit ervaring verzekeren.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb goed nieuws.

ik heb phoenix stellar gebruikt en die ziet veel data staan op de schijf, alles dus. nu ga ik proberen van een nieuwe 320 gb schijf erin te plaatsen, win xp erop met sp2, en partitie aanmaken van 300 gig.
de restored data erheen kopieren, en dan hopen da ik aan de data aankan. want als ik restore data kies dan gaat hij op mijn reeds bestaande schijf alles overschrijven en dan is de kans dat ik alles kwijtben zeer groot.

heeft iemand nog suggesties?

greetz

floris

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wie zegt dat het persé aan de schijf ligt? Misschien heb je wel de stekker uit de pc getrokken terwijl er net een bestand werd weggeschreven en is de data op deze manier corrupt geraakt, weten wij veel.

Probeer na je backup actie de schijf eens te formatteren en kijk of hij goed werkt. Zonee -> gevalletje garantie claimen. Zoja -> nog eens wat tests uitvoeren, komt niets bijzonders naar voren dan is de schijf weer te gebruiken?

ps.
Als je je (kapotte) schijf opstuurt naar Maxtor, zullen ze alijd proberen om de data op de schijf te recoveren. Lukt dat niet dan krijg je een tegoedbon van €30 oid.

[ Voor 18% gewijzigd door MadMarky op 15-05-2006 03:28 ]

🖥️ | 🚗

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

MadMarky schreef op maandag 15 mei 2006 @ 03:27:
Als je je (kapotte) schijf opstuurt naar Maxtor, zullen ze alijd proberen om de data op de schijf te recoveren. Lukt dat niet dan krijg je een tegoedbon van €30 oid.
Bronnen? Hier heb ik nog nooit van gehoord 8)7

Dabeatisflo: je had hier in principe al genoeg aan gehad :) Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

MadMarky schreef op maandag 15 mei 2006 @ 03:27:
ps.
Mooi, dan heb ik nog heel wat van Maxtor tegoed. :+

Maar dit is een grapje natuurlijk. Maxtor probeert absoluut niet om gegevens van een schijf af te halen dan wel te herstellen.

Van de Maxtor website:
Maxtor has no responsibility whatsoever with regard to any content or data on returned Products.

You are responsible for saving or backing up data contained in any Product returned to Maxtor in conjunction with warranty or any other services. Maxtor shall have no responsibility for such data whatsoever and shall have no liability arising out of any damage to, or loss or disclosure of, such data.
Waarschijnlijk heb je ergens de klok horen luiden maar had je zelf de klepel in je handen. :)

ARME AOW’er

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Bronnen?

M'n zwager had een maand geleden ook een dooie DiamondMax 10 200GB. Deze is via Gistron teruggestuurd naar Maxtor, waarna hij bericht kreeg dat de schijf echt kapot was en de data niet meer te redden, samen met een tegoedbon voor een korting van €30 op Maxtor producten.
Geld terug van Gistron + kortingsbon = 300GB DiamondMax 10 :7

Misschien staat het niet in hun policy, maar zo is het wel gegaan. Lijkt me ook stug dat ze voor hem een kortingsbon meesturen en voor een ander niet?

🖥️ | 🚗

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het lijkt me dat deze van Gistron afkomt en niet van Maxtor.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met stellar phoenix dus alle mappen teruggevonden maar ze zijn bijna allemaal leeg?
op enkele na ...

wat nu?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-02 07:08
Andere programma's proberen.
Heb je nog wat gedaan met de tips die in de OM FAQ / Beleid staan?

Verwijderd

Heb voor mij 4 HD's van Maxtor gekocht dit jaar. 2 van 300, 1 van 250 en één van 200, alles zijn ze stuk binnen de 9 maand. Meer dan 1 terra aan informatie die kapot is. Moet nu eerst nieuwe kopen want al sie data kan niet op mijn andere schijven. Kijk nu uit voor een ander merk.

Maxtor SLECHT :( :( :'( :'( :(

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, da's dan sneu voor je.

Maar daarvoor hoef je echt geen oude topics omhoog te kicken :) Topic dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.