Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ontwerp programma voor casebuild / casemod?

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 504
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-02 12:19
Ik ben op zoek naar een teken- / ontwerpprogramma voor mijn te bouwen houten computerkast. Met dit programma moet ik alle afmetingen kunnen uitdrukken in CM of MM (incl. de plank-dikte). Zodat ik, als ik klaar ben, precies kan zien hoe groot alle planken moeten zijn.

"I think there is a world market for maybe five computers." (Thomas Watson Jr., Chairmain of IBM, 1943)

Verwijderd

He daar ben ik ook mee bezig
een houten kast.:)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:12
AutoCAD :?
3D Studio Max :?
Pro/Engineer :?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11 06:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Tja, dan kom je toch op een soort AutoCAD uit. Ik heb hier AutoCAD LT2000 voor mijn technisch tekenwerk. Het duurt wel ff voordat je er goed mee kan werken, maar het kan erg veel. Bovendien teken je al gelijk in mm's en schaal je daarna je tekening naar je papierformaat...

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-11 15:52

yGiDoRp

Sawasdee

AutoCAD ?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• 504
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-02 12:19
Ik zoek iets simpelers, een progje waar Nico (Eigen Huis & Tuin) ook nog wel mee om kan gaan. ;)

"I think there is a world market for maybe five computers." (Thomas Watson Jr., Chairmain of IBM, 1943)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ehm dat programma heet viso echt autocad voor debielen.
Verder weet een van jullie waar ik alle officiele maten kan vinden hoever mijn backplate van mijn mobo moet zitten waar de PCI gaten moeten zitten enzo

Verwijderd

AutoCAD??
Automatisch Control Alt Delete

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 13:57

TGEN

Hmmmx_

Visio TrailBlazer :)

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik wil nog steeds weten wat de exacte maten zijn mbt pci sloten enzo heeft iemand een mooie offieciele bouwtekening voor me

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Zijn die ATX-standaards niet gewoon ergens op internet te vinden?

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
gebruik gewoon autocad!!!!

zo moeilijk is het nou ook alweer niet en anders download je ff een toturial ofzo

simpele tekeningen kan je snel maken

Audi A8 W12 6.0

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op donderdag 25 januari 2001 15:00 schreef Coyote het volgende:
Zijn die ATX-standaards niet gewoon ergens op internet te vinden?
Nee heb de hele dag lopen zoeken

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 10:16 schreef GarBaGe het volgende:
AutoCAD :?
3D Studio Max :?
Pro/Engineer :?
AutoCad is daar zeker geschikt voor...

Maareh.. waarom zou je het in 3D Studio Max doen?? je hebt alleen 2D bouwtekeningen nodig..

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Op donderdag 25 januari 2001 10:31 schreef 504 het volgende:
Ik zoek iets simpelers, een progje waar Nico (Eigen Huis & Tuin) ook nog wel mee om kan gaan. ;)
ik denk dat Nico niet denkt aan mensen die hun pc case willen modden.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Turbocad v6 2d (van imsi)
Is een gratis versie van. Vroeger zonder reclame, nu helaas mét banner.
Géén leerperiode als je windows'paint beheerst.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:01
Op donderdag 25 januari 2001 22:05 schreef TrailBlazer het volgende:

[..]
Nee heb de hele dag lopen zoeken
Ik weeet bijna zeker dat je op de site van intel wel een pdf'je kan vinden waar alles keurig instaat.

Verwijderd

Op vrijdag 26 januari 2001 07:35 schreef hielko het volgende:

[..]
Ik weeet bijna zeker dat je op de site van intel wel een pdf'je kan vinden waar alles keurig instaat.
Ehm, probeer liever even bij AMD, Intel doet altijd nogal geheim over dat soort info. En Intel heeft afrondingsfouten:P, kijk naar de P1(oké heeft er niks mee te maken...)

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 12:32
Ik heb na dagen zoeken die ATX specs gevonden al een tijdje terug
via intel site overigends :)

ik heb em nu staan op
huizen.dds.nl/~coolguy/atx2_03p1.pdf

Veel plezier ermee hier staan alles pspecs in voeding en ook voor de maten enzo :)

Verwijderd

Mooi, eindelijk heeft iemand de ATX specs gevonden. :)

Da_BoR THNX! :7

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
Da_BoR schreef op 27 januari 2001 @ 10:01:
Ik heb na dagen zoeken die ATX specs gevonden al een tijdje terug
via intel site overigends :)

ik heb em nu staan op
huizen.dds.nl/~coolguy/atx2_03p1.pdf

Veel plezier ermee hier staan alles pspecs in voeding en ook voor de maten enzo :)
Kun je die nog een keer ff online zetten. _/-\o_

Link naar TurboCAD LE

Need a quick tour of TurboCAD LE?
Download the TurboCAD Quick Tour File (6.06MB).

Would you like documentation on TurboCAD LE?
Download TurboCAD LE Documentation (3.97MB)

[ Voor 37% gewijzigd door Brickman op 22-07-2003 18:23 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
De laatste versie van ATX is al 2.1. En ik was meer op zoek naar info over de hoogtes van de PCI sloten.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 20:08 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

AutoCAD is idd zeer geschikt om pricieze tekeningen mee te maken. Maar zoals als eerder gezegd, als je de basics niet weet duurt het wel even voordat je er goed mee overweg kan.
Ik het tijdens mijn opleiding (MTS Werktuigbouwkunde) AutoCAD leren tekenen en werk nu met AutoCAD 2002 en dat gaat als een trein. :)
En als je het een beetje kent kan je al gauw tekeningen als deze maken:

Mijn toekomstige case, still work in progress en alles op de mm nauwkeurig B)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=202548

Maar voor een beginner zou ik toch zeggen, zoek een ander programma of hou het gewoon mij potlood en papier, is het makkelijkste. ;)

Use the Search Luke...

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Het kan ook in 3D: SolidWorks (erg mooie plaatjes mee te maken)

Maarrrr daar moet je dan wel eerst ff mee leren werken. (niet voor beginners dus)

[ Voor 41% gewijzigd door Swop1200 op 22-07-2003 23:03 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Goeie solid modelers zijn Solid Works, Autodesk Inventor en Pro Engineer. Die heb ik alledrie gebruikt en zijn goed aan te leren mits je er moeite in steekt. Maar dan weet je wél zeker of je kast klopt en of ie er uit ziet.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:27
Silentpuma schreef op 22 juli 2003 @ 22:40:Maar voor een beginner zou ik toch zeggen, zoek een ander programma of hou het gewoon mij potlood en papier, is het makkelijkste. ;)
offtopic:
Zomaar een opmerking: zou uitkijken met de diepte van je kast, je HD's zitten nu zo ongeveer tegen je IDE poorten en geheugenbankjes aan... Een beetje koelblok op je proc en je moet eerst je hele pc uit elkaar schroeven om een HD te vervangen... En ik mis de 3D modellen en constructietekeningen nog :?

//edit dat groene gestippelde in je vooraanzicht... had dat niet iets naar links en omhoog moeten staan? Of zit ik nu helemaal verkeerd te kijken?

AutoCAD is iets waar ja altijd plezier van hebt, en het is echt niet zo moeilijk om te leren. True, handleiding is een dikke 800 pagina's dik (de engelse dan, nederlandse is al een stuk dunner :D), maar daarna ben je een expert die in een middagje werktekeningen inclusief 3D aanzichten en overzichten maakt.

Voor zelf iets schetsen heb je alleen het 1e hoofdstuk nodig, even leren hoe je met @x,y lijntjes trekt, offset / copy / mirror om't wat te versnellen, en quick dimension om er wat maten bij te zetten. Allemaal commando's die standaart al in je toolbars zitten. Zelfs de grootste n00b leert't in een middagje, en daarna heb je er een leven lang plezier van wanneer je iets gaat bouwen :)

[ Voor 9% gewijzigd door FragFrog op 23-07-2003 01:00 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:38
wat ook een makkelijk programma is:
Visio 2000

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

FragFrog schreef op 23 July 2003 @ 00:56:
[...]
offtopic:
Zomaar een opmerking: zou uitkijken met de diepte van je kast, je HD's zitten nu zo ongeveer tegen je IDE poorten en geheugenbankjes aan... Een beetje koelblok op je proc en je moet eerst je hele pc uit elkaar schroeven om een HD te vervangen... En ik mis de 3D modellen en constructietekeningen nog :?

//edit dat groene gestippelde in je vooraanzicht... had dat niet iets naar links en omhoog moeten staan? Of zit ik nu helemaal verkeerd te kijken?

AutoCAD is iets waar ja altijd plezier van hebt, en het is echt niet zo moeilijk om te leren. True, handleiding is een dikke 800 pagina's dik (de engelse dan, nederlandse is al een stuk dunner :D), maar daarna ben je een expert die in een middagje werktekeningen inclusief 3D aanzichten en overzichten maakt.

Voor zelf iets schetsen heb je alleen het 1e hoofdstuk nodig, even leren hoe je met @x,y lijntjes trekt, offset / copy / mirror om't wat te versnellen, en quick dimension om er wat maten bij te zetten. Allemaal commando's die standaart al in je toolbars zitten. Zelfs de grootste n00b leert't in een middagje, en daarna heb je er een leven lang plezier van wanneer je iets gaat bouwen :)
Ik zei toch, still work in progress ;) me mobo moet idd nog verplaatst worden en over de indeling van de kast ben ik nog niet uit. Me mobo hangt daar perfect want in me case nu hangen ze ook 2cm boven me mobo, zit genoeg ruimte tussen en in me nieuwe case is dat ook zo.

3D tekenen, daar begin ik in Acad niet aan. Niet voor geleerd en overbodig. Ik maak me case toch grootendeels uit me hoofd, heb deze schets als ondersteuning :)

Use the Search Luke...

Pagina: 1