Toon posts:

Compaq evo; welke proc?

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,
ik heb een Compaq Evo computer staan, precies te zijn de D500DT. ( zie http://cgi.ebay.nl/COMPAQ...tegoryZ3742QQcmdZViewItem ) Mijn vraag is nu, hoe kan ik zien welke socket dit moederbord heeft? Ik heb al in de computer zitten kijken maar er staat nergens een merk van het moederbord ofzoiets.. Wel heb ik even opgezocht dat een Intel Pentium 4 processor 1,6 Ghz socket 478 is, geld dit dan ook voor mijn processor? Of zijn er verschillende sockets met dezelfde snelheid?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:33

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Socket 478 dus

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:54:
Of zijn er verschillende sockets met dezelfde snelheid?
Zijn er geen andere pentium processoren op andere sockets met dezelfde snelheid?

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 00:02:
[...]

Zijn er geen andere pentium processoren op andere sockets met dezelfde snelheid?
Vast wel: http://tweakers.net/pricewatch/cat/46/top

Maar als jij hebt waargenomen/gelezen dat er een socket 478 wordt vermeld/gebruikt, waarom dan de veronderstelling dat er toch een andere socket inzit?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt ook nog een Socket 423 P4 1,6Ghz.
Als je een compaq systeem hebt dan heb je een compaq mobo, dus zoek gewoon even de specs daarvan op :)

Kijk anders even op balusc.xs4all.nl om te zien wat er allemaal voor procs zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door TERW_DAN op 04-05-2006 00:08 ]

• MAX3400

MAX3400

Ik was weer even kort door de bocht: http://h20000.www2.hp.com...=12454&prodSeriesId=96295

Volgens mij kan je ook een Service-tag van je PC vinden op een sticker op/in je PC. Deze kan je meestal invullen op de site voor garantie ergens en daaraan hebben ze ook bijgehouden wat voor PC het is.

Uit de technical reference guide van Compaq:
These systems each feature an Intel Pentium 4 processor in a FC-PGA478 package mounted with a passive heat sink in a mPGA478B zero-insertion force socket. The mounting socket allows the processor to be easily changed for servicing and/or upgrading.

[ Voor 39% gewijzigd door MAX3400 op 04-05-2006 00:14 ]

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 19:17
Google op CPU-Z en lees wat de package is. Klaar :p

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Verwijderd

Topicstarter
Oke 478 dus, thanks! :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lijkt me sterk dat je niks aan de FAQ hebt gehad: PMG FAQ » Welke CPU heb ik momenteel in mijn systeem zitten?

Basic/FAQ-gevalletje, topic dicht dus. Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.