Toon posts:

Softwarematig Overclocken (CPU)

Pagina: 1
Acties:
  • 8.329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi , ik heb een vraagje.
Ik zie dat je programma's zoals Rivatuner , Ntune en CPUfbs , CPUcool
kan gebruiken om je CPU te overclocken zonder dat je in de bios moet gaan.

Nu , mijn vraag naar jullie toe is , is dit wel betrouwbaar ?
@Stock koeling , en is er een nadeel aan softwarematig overclocken.

Ik heb men cpu van 2200Mhz naar 2370Mhz gekregen zonder problemen ermee.
een AMD 64 3500+ Venice , tempraturen , Idel 36°C en stressed 47°C
Met mijn 7900GTX 512 zorgde de CPU overclock voor een boost van bijna 600 punten in 3Dmark2005.
En dat na slechts 150Mhz te overclocken.

Is dit veilig om nog wat verder te overclocken ?
En het is een programma , van mensen wie ik al horen zeggen heb , dat als je je max settings bereikt heb dan krijg je een reboot. En dan worden alle settings terug default na de reboot.

Softwarematig overclocken , is dit doenbaar ?

Verwijderd

Ik gebruik zelf speedfan om mijn CPU terug te clocken als deze idle is. Dus opvoeren zal ook wel lukken, maar waarom zou je zo willen doen?
En hoe was je van plan om de core spanning te verhogen?

En veilig is overclocken altijd, als je de temperatuur maar in de gaten houd en geen overdreven hoge spanning gaat gebruiken

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:03:
Met mijn 7900GTX 512 zorgde de CPU overclock voor een boost van bijna 600 punten in 3Dmark2005.
En dat na slechts 150Mhz te overclocken.
Dit krijg je waarschijnlijk omdat je CPU atm. je bottleneck is van de 2. Er zal een moment komen waarbij je niet meer 600 punten per 150mhz oc erbij zal krijgen.

Ja, het is veilig om verder te overclocken, zorg wel ervoor dat je op tijd je voltage verhoogd want anders crashed je hele windows wellicht, en zorg dat je HTT in je BIOS iig. verlaagd is.

Verwijderd

Topicstarter
Met GlockGen kan ik het instellen welk voltage enz..
Maar ik snap niet echt hoe dat progje werkt :P

Verwijderd

Topicstarter
Die HTT in je bios verlagen , naar hoeveel ongeveer , en kan ik dit vinden @ het forum hoe dat moet :P ?

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-02 09:50
no offence maar vind je aan je computer kloten zonder ook maar iets te weten waar je mee bezig bent slim? Ik zou zeggen leer eerst wat overclocken precies inhoud en hoe het moet voordat je eraan gaat beginnen. (spreekt uit ervaring :P).

hmz...

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 23:13
Ik verwijs je door naar de Overclocking FAQ.

Verwijderd

Topicstarter
Oké , bedankt , i zal me deze week wat informeren over overclocken en de FAQ lezen.
Greetz

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-01 12:02
Ik raad je aan niet software-matig te gaan overklokken.

Als je wel via de BIOS wilt overklokken, heb ik hier een mooi stap-voor-stap tutorial voor je: www.amd.nl.tt

Verwijderd

bios is de manier ,software matig heb je niets aan

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 08:40:
bios is de manier ,software matig heb je niets aan
Fijn dat alles hier altijd zo goed onderbouwd wordt :o :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:13:
[...]

Fijn dat alles hier altijd zo goed onderbouwd wordt :o :P
Hij zal er best zijn redenen voor hebben, maar een videokaart overclock ik altijd software-matig en daar geen problemen mee gehad tot nu toe. Dus om maar even in zijn stijl door te gaan >:) :

Neej nie waar man, je bent noob! 8)7

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-02 06:33

PKN