Toon posts:

Backup programma ziet Dlt 40/70 niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het probleem dat mijn backup prorgamma (de standaard van win xp) mijn dlt drive wel ziet maar ik kan in het programma er helemaal niks mee (ging voorheen wel)...

gek genoeg ziet windows hem zelf wel...

Kan dit aan de tapes liggen? of moet hij sowieso altijd een tape device zien...?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Defineer kan er helemaal niets mee.... Krijg je foutmeldingen wanneer het device aangestuurd wordt vanuit NT Backup? Detecteerd NT Backup de drive wel, etc...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

NTBackup ondersteund bijna geen enkele drive, het is leuk om een dumpje te maken naar een andere schijf ofzo maar verder kan je er niet veel mee.

Kijk eens naar Arcserve of Backupexec als je er serieus iets mee wil doen, het is wel duur.
Als het altijd gewerkt heeft is dat wel raar, draai eens een keer de tapetools van HP als het een HP streamer is.

Alle proemn in n drek

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 13:17

Neus

www.zenaconsult.com

Tapeware (wordt vaak gratis met een drive meegeleverd) kan ook met zijn eigen drivers werken (en laat dus die van windows links liggen). Uitstekend en betrouwbaar programma. Heb altijd ruzie met HP of IBM DLT drives van 160gb, zijn geen Windows drivers voor.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Verwijderd

Iets meer info zou handig zijn.. drive op SCSI? want dat windows alleen de tape driver ziet is niet genoeg moet vaak ook nog een medium changer zien ofzo

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Heb je de Removable Storage Service misschien uitgezet?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb de scsi kaart eens in mijn windows 2003 server geplaatst en daar kan hij dus wel de tapestreamer zien...dus blijkbaar zit er iets niet helemaal lekker in windows xp....

Ik ga het hier maar eens mee proberen...thanks for support...
Pagina: 1