Toon posts:

vaag beeld via VGA 26inch LCD ism PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn computer aansluit via de VGA kabel naar mijn JV 26 inch LCD scherm krijg ik als enige resolutie mogelijkheid 1024x768 en op 60hertz met een zeer wazig en onrustig beeld. |:(
Het is alleen leesbaar dan als ik ongeveer op 1 meter afstand zit en dus niet vanaf 3 meter.
Vreemd want volgens de fabrikant is de max res. van de LCD 1366x768. :+
Echter als ik andere resoluties instel als 1024x768 en/of een andere hertz kies is het beeld heeeeel donker en/of is het beeld gedeeltelijk buiten het scherm en soms zelf helemaal geen beeld meer. :/

De videokaart die ik gebruik is een Asus GF 6200TD 256MB met de laatste driver van de site.
Verder heb ik TV-Tool al geprobeerd maar deze helpt niets.
Cleartype heb ik aangezet (OS = Windows XP SP2 trouwens) en dit helpt iets meer maar toch niet goed genoeg om het op afstand leesbaar te maken. :/

Dus is er een mogelijkheid om wel goed beeld voor de computer weer te geven op de LCD? :)

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-02 12:02
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:23:
Als ik mijn computer aansluit via de VGA kabel naar mijn JV 26 inch LCD scherm krijg ik als enige resolutie mogelijkheid 1024x768 en op 60hertz met een zeer wazig en onrustig beeld. |:(
Het is alleen leesbaar dan als ik ongeveer op 1 meter afstand zit en dus niet vanaf 3 meter.
Vreemd want volgens de fabrikant is de max res. van de LCD 1366x768. :+
Echter als ik andere resoluties instel als 1024x768 en/of een andere hertz kies is het beeld heeeeel donker en/of is het beeld gedeeltelijk buiten het scherm en soms zelf helemaal geen beeld meer. :/
Heb zelf een 26" JVC LCD (LT-26S60BU). Via de VGA poort krijg je niet hoger dan 1024x768.
De native resolutie van 1366x768 krijg je alleen via de HDMI aansluiting.
Heb zelf ook het effect dat het beeld behoorlijk slecht is via de VGA poort.
Ik zie nauwelijks verschil tussen de VGA output en de SVHS output van mijn notebook op de TV.
De videokaart die ik gebruik is een Asus GF 6200TD 256MB met de laatste driver van de site.
Verder heb ik TV-Tool al geprobeerd maar deze helpt niets.
Cleartype heb ik aangezet (OS = Windows XP SP2 trouwens) en dit helpt iets meer maar toch niet goed genoeg om het op afstand leesbaar te maken. :/

Dus is er een mogelijkheid om wel goed beeld voor de computer weer te geven op de LCD? :)
Ja op de HDMI input (via een DVI -> HDMI verloop). Moet zeggen dat ik dat zelf (nog) niet geprobeert heb.

Verwijderd

Topicstarter
doctormetal schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:37:
[...]

Heb zelf een 26" JVC LCD (LT-26S60BU). Via de VGA poort krijg je niet hoger dan 1024x768.
De native resolutie van 1366x768 krijg je alleen via de HDMI aansluiting.
Heb zelf ook het effect dat het beeld behoorlijk slecht is via de VGA poort.
Ik zie nauwelijks verschil tussen de VGA output en de SVHS output van mijn notebook op de TV.

[...]

Ja op de HDMI input (via een DVI -> HDMI verloop). Moet zeggen dat ik dat zelf (nog) niet geprobeert heb.
Dankjwel voor je reactie :) helaas heb ik niet zo'n nieuw model als jou LCD lees ik al ;) ik heb de voorganger met alleen VGA (dus geen HDMI of DVI) Dus het heeft meer te maken met de VGA aansluiting begrijp ik?
Als er een HDMI of DVI poort op zou zitten is het beeld wel leesbaar?

p.s. bij games en films gaat het wel prima, maar dit is natuurlijk op groot oppervlak, hoewel bij games de letters ook zeer onduidelijk en klein zijn.

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-02 12:02
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:46:
[...]

Dankjwel voor je reactie :) helaas heb ik niet zo'n nieuw model als jou LCD lees ik al ;) ik heb de voorganger met alleen VGA (dus geen HDMI of DVI) Dus het heeft meer te maken met de VGA aansluiting begrijp ik?
Als er een HDMI of DVI poort op zou zitten is het beeld wel leesbaar?
Zoals ik uit de handleiding begrijp wel (krijg dan wel die native 1366x768), maar aangezien mijn notebook geen DVI uitgang heeft, heb ik dit nog niet kunnen testen.
p.s. bij games en films gaat het wel prima, maar dit is natuurlijk op groot oppervlak, hoewel bij games de letters ook zeer onduidelijk en klein zijn.
Dit heb ik inderdaad ook.

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Ik doe even een klein gokje:

Misschien is het zo dat je LCDtv wel de mogelijkheid bied om een signaal via VGA weer te geven,
maar dat hij het daarna intern omzet naar S-video.
Ikzelf heb hier nl ook een losse converter voor (VGA>S-video).
VGA>S-video>"HDMI", krijg je dan.
Bij een LCDtv die via true-HDMI aangestuurd word hoeft er nl niks aan het signaal omgezet te worden.

Ikzelf heb geen LCDtv, dus ook geen ervaring op dat gebied. Just my 2 cents! B)
Misschien dat de handleiding/specs meer uitkomst bied?
En anders typ je het typenr. even in bij ons aller huisvriend "Google"?

Edit: Dit lijkt me ook te maken te hebben met het "HDMI-ready" verhaal.

[ Voor 16% gewijzigd door Afterburner79 op 03-05-2006 23:36 ]

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!