Ik ben bezig in VS2005 en daarin zit nu partial classes, opzich erg handig. Maar op dit moment voor mij even niet 
Ik krijg steeds een warning met "The variable 'player' is either undeclared or was never assigned", erg leuk die warning maar het slaat alleen nergens op. Want alles werkt nml wel gewoon zoals het hoort.
Ik heb een partial class met (ingekort):
En daarbij nog een class met (sterk ingekort):
Zoals je ziet is player gedeclareerd in de eerste partial class, maar de 2e partial class zegt (zogenaamd) dat deze dus nooit gedeclareerd is (op regel 6). Als ik mijn project run krijg ik ook mooi de name van de player te zien in de textbox.
Dan is er toch geen probleem zou je denken, wel dus.. de designmode werkt nu niet meer, omdat deze steeds die warning weergeeft.
Hoe los ik dit op? Opnieuw declareren in de 2e partial class mag niet. (want dan bestaat die wel
)
Ik krijg steeds een warning met "The variable 'player' is either undeclared or was never assigned", erg leuk die warning maar het slaat alleen nergens op. Want alles werkt nml wel gewoon zoals het hoort.
Ik heb een partial class met (ingekort):
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| public partial class PlayerView : Form { private PlayerController pcontroller; private string name; private Player player = new Player(); public PlayerView(PlayerController pcont, string name) { this.name = name; this.pcontroller = pcont; this.player = pcontroller.getPlayer(this.name); InitializeComponent(); } } |
En daarbij nog een class met (sterk ingekort):
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
| public partial class PlayerView { private void InitializeComponent() { this.textBox1 = new System.Windows.Forms.TextBox(); this.textBox1.Text = this.player.getName(); } } |
Zoals je ziet is player gedeclareerd in de eerste partial class, maar de 2e partial class zegt (zogenaamd) dat deze dus nooit gedeclareerd is (op regel 6). Als ik mijn project run krijg ik ook mooi de name van de player te zien in de textbox.
Dan is er toch geen probleem zou je denken, wel dus.. de designmode werkt nu niet meer, omdat deze steeds die warning weergeeft.
Hoe los ik dit op? Opnieuw declareren in de 2e partial class mag niet. (want dan bestaat die wel