Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

usb keyboard

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
helow, ik heb ideetje...

iemand tips/hints voor het bouwen van het volgende:

- het principe zoals een usb toetsenbord waarop knoppen staan zoals: sleep, play, en het starten van bepaalde instelbare progs.

ik wil dus een aantal knoppen maken aangesloten via usb aan de pc die ik kan instellen via prog welke functie ze hebben...

ideeen?

mvg!

• jhonniedj
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 20:45
je kan het proberen voor de fun, probleem alleen is dat je waarschijnlijk een GIGANTISCH usb apparaat krijgt omdat je zelf geen smd kan maken en niet zo klein kan ontwerpen (neem ik aan ;) )

gewoon goedkoop usb toetsenbord kopen zou goedkoper, sneller en mooier zijn :),. werk je de rest gewoon af ? :P

• LWY
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07-2022

LWY

= Louie

Koop een USB toetsenbord en haal het uit elkaar. Andere oplossingen zijn er wel, maar dit is verreweg de eenvoudigste, en ook de meest haalbare.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

No offence, maar een dergelijk ding is te koop voor een eurootje of 40. Heb het vanmiddag nog gelezen in een topic hier op Tweakers; centraal topic over PC in auto's bouwen. Daar staat een vraag/antwoord over een BMW IDrive-knop en die doet/kan ongeveer wat je wil.

Desondanks; we zijn niet voor niets Tweakers en ben zeker benieuws wat je allemaal voor elkaar krijgt als je het helemaal zelf gaat maken! :P

*edit*
Linkje weer gevonden: http://www.griffintechnology.com/products/powermate/

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 04-05-2006 00:00 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Toetsenbord uit elkaar halen werkt voor geen meter omdat er zo'n raar stuk folie inzit ipv een printje met knopjes erop. Alhoewel.. misschien als je de baantjes volgt en de knopjes de goeie baantjes op het kleine printje waar de IC op zit met elkaar laat verbinden dat het werkt, maar ik zou de gok niet wagen iig.

• LWY
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07-2022

LWY

= Louie

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 01:14:
Toetsenbord uit elkaar halen werkt voor geen meter omdat er zo'n raar stuk folie inzit ipv een printje met knopjes erop. Alhoewel.. misschien als je de baantjes volgt en de knopjes de goeie baantjes op het kleine printje waar de IC op zit met elkaar laat verbinden dat het werkt, maar ik zou de gok niet wagen iig.
Waarom niet? Ik heb het al eens geprobeerd met een toetsenbord (PS/2), en werkte perfect :P

Verwijderd

Naar ik gehoord heb kun je zoiets beter proberen via een seriele poort. Dus gewoon die knoppen apart via een seriele poort binnen pakken. Waarom? Het USB-protocol is een hel om zelf te gaan gebruiken. En het protocol van die seriele poorten is helemaal niet moeilijk. Maar zelfs dan nog ga je een PISO moeten bouwen.
Maar, ik vind dat als je zoiets wilt doen, je ervoor moet gaan :). En het is pakken cooler dan gewoon een USB toetsenbord kopen!

Verwijderd

Volgens mij is is dit wel wat je zoekt, kun je zelf zoveel mogelijk toetsen als mogelijk aan hangen
http://www.inkoopacties.net/ia/p62jlnd2/1

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-07 09:58
PIC 16c745 gebruiken? Deze kan overweg met USB. Dan enkele knoppen insteken. Dan programma in VB/C maken die dit inleest. (of gebruik velleman kit USB expirimenteerbord)...

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 14:01
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 08:50:
Volgens mij is is dit wel wat je zoekt, kun je zelf zoveel mogelijk toetsen als mogelijk aan hangen
http://www.inkoopacties.net/ia/p62jlnd2/1
Ik heb zelf zo'n I-Pac (weliswaar gebruik ik 'm waar 'ie voor gemaakt is, nl. MAME) en die heb ik al op diverse projecten toegepast, er zit redelijk goede software bij om de 'keyset' te programmeren, en het is zelfs mogelijk met een klein tooltje om de keyset te herprogrammeren bij het opstarten van een bepaald programma.

Voorheen hackte ik ook keyboards, maar dat is in vergelijking met een I-Pac een hoop gedoe, je moet de matrix van alle paden op het folie (wat onder de toetsen zit) tracen en er is veel kans op 'ghosting' als je meer als 2 knoppen tegelijk indrukt.
In principe is het goed te doen, hier een link: http://dragonsden.emuunlim.com/ddkeytutl.htm

succes!

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:52

Rmg

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 08:43:
Naar ik gehoord heb kun je zoiets beter proberen via een seriele poort. Dus gewoon die knoppen apart via een seriele poort binnen pakken. Waarom? Het USB-protocol is een hel om zelf te gaan gebruiken. En het protocol van die seriele poorten is helemaal niet moeilijk. Maar zelfs dan nog ga je een PISO moeten bouwen.
Maar, ik vind dat als je zoiets wilt doen, je ervoor moet gaan :). En het is pakken cooler dan gewoon een USB toetsenbord kopen!
FT232RL -> Microcontrollertje ( pic avr ) -> knoppen eraan.

Kan je met de drivers van ft232 gelijk met je uc praten ben je zo klaar

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 11:55
Koop voor weinig een usb gamepad. al snel 4 + 2 toetsen

Aan jou de eer om hem netjes in te bouwen.
Let op je moet dan wel iets maken dat reageerd op joystick knoppen

1+1+1 = 1

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

als je een game port hebt kun je kijken of je er een knop op kan aansluiten en dan als je er op drukt dat je dan een prog opstart.

ik heb een keer gelezen over een "deurbel op je pc" maar kan nu nix vinden op google.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Pagina: 1