Google's "Summer of Code"

Pagina: 1
Acties:

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:19
Als student TU/e Computer Science & Engineering (ik heb al een afgeronde HBO Technische Informatica) ga ik voor deze zomer op zoek naar een leuk bijbaantje. Ik heb wel een stuk of 3/4 adressen waar ik aan kan kloppen, en vacatures via de prikborden op de TU zijn er ook genoeg. Nog geen haast mee gemaakt, maar ik ga er vanuit dat ik een baantje kan vinden.
Toen kwam ik weer dat berichtje van google tegen op de frontpage: google heeft weer een summer of code. Staan veel leuke projecten tussen, en $4500 kan ik goed gebruiken :Y). Er zijn echter een paar vragen waar ik mee zit:
• Wat zijn de ervaringen? Heeft er hier iemand vorig jaar meegedaan?
• Hoeveel werk gaat er in die dingen zitten, waar gaan ze vanuit? Ben ik 3 maanden 40u/wk kwijt?
• Hoe staat dit op je CV?

Uiteraard komen er zometeen nog wel een paar vragen opborrelen, maar dit lijkt me een leuk begin :)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 15:29

markvt

Peppi Cola

Persoonlijk denk ik dat als je 3 maanden 40u/w bezig bent beter elders kan kijken want dan is 4500$ niet eens zo heel veel.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• MBV
Ik heb geen idee hoeveel je bezig bent. Voordeel is wel dat je flexibeler bent, je kan als het mooi weer is naar het strand gaan en dat 's avonds (indien nodig) compenseren, probeer dat maar aan je baas uit te leggen ;)
Even uitgaande van een ICT-startsalaris van €12 per uur (lijkt me niet onredelijk) zou dat €2080 per maand zijn. Google geeft $4500 = €3560. Dus als het meer dan 2 maanden werk is is dat wel een beetje weinig :).
Magoed, heeft er iemand ervaring hoeveel tijd je eraan kwijt bent?

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 03-05-2006 22:31 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het hangt gigantisch af van welk product je zou kiezen, de ervaring die je al hebt met dat project, eventueel beschikbare documentatie, de eisen die je mentor/de organisatie stelt en ga zo maar door. Het is niet zo 1-2-3 te zeggen dat je er 39,5 uur per week aan kwijt bent en dat dan twee maanden lang. Als jij van tevoren een goed projectplan hebt, wat je hebt laten goedkeuren door de mentororganisatie en Google keurt het ook goed, dan weet je ongetwijfeld ook al hoeveel tijd je er globaal mee kwijt zult zijn. IMHO moet je dit ook niet doen in plaats van vakantiewerk als het je puur om het geld gaat. Dan kun je inderdaad best wel eens beter gewoon gaan werken. Het gaat hier ook om het steunen van de OSS-gemeenschap en alles wat je daaraan toevoegt. Daarnaast is het ook gewoon een leuk instappunt om meer met OSS-development te gaan doen.

Verwijderd

Er is ook een nederlandse variant op summer code, namelijk 'programmeerzomer.nl'.
Misschien is dit een 'leuker' alternatief. http://www.scriptorama.nl/algemeen/programmeer-zomer

"De doelstelling van de Progammeerzomer is om Nederlandse studenten voor 3.600 euro gedurende de zomer een project te laten doen voor een "Nederlands" Open Source project. "

Verwijderd

Lijkt me dat Google op je CV toch ook wel belangrijk is.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 08:48:
Lijkt me dat Google op je CV toch ook wel belangrijk is.
Als je full-time bij Google hebt gewerkt en ook kunt aantonen dat je daar succesvol meerdere projecten hebt gedraaid, dan wel ja.
Maar een summer of code? Dat is geinig, maar verder niet heel erg belangrijk. Mij overtuig je daar iig niet mee als je tegenover me zou zitten in een sollicitatie.

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Annie schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:05:
[...]

Als je full-time bij Google hebt gewerkt en ook kunt aantonen dat je daar succesvol meerdere projecten hebt gedraaid, dan wel ja.
Maar een summer of code? Dat is geinig, maar verder niet heel erg belangrijk. Mij overtuig je daar iig niet mee als je tegenover me zou zitten in een sollicitatie.
Mij zeker wel! En ik zit op een positie waarbij ik regelmatig interviews afneem. Iemand die in zijn vakantie bij een bedrijf als Google gaat werken vind ik heel veel intressanter als iemand die in zijn vkaantie biertjes heeft getapt in een kroeg op kreta. Zegt heel veel over de persoon en tevens is een bedrijf als Google ook bijzonder te noemen. Zo iemand heeft in die 3 maanden best bruikbare contacten gemaakt en heeft inzicht in hoe dingen bij Google georganiseerd zijn. Al met al dus een hele dikke plus bij de vacature voor een junior man.

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-02 20:14
en de social skills van de barman vind je niet belangrijk? Wij hebben toch liever iemand die wat sociaal vaardiger is dan de donkere kille kamer programmeur die afgezonderd (ook in de zomer!) leeft om zo veel mogelijk te kunnen programeren.

Nee zo'n vakantie werk, al is dat bij google zou ik niet zwaar laten meewegen bij een solicitatie.

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:36:
[...]

Mij zeker wel! En ik zit op een positie waarbij ik regelmatig interviews afneem.
Dan verschillen we daarin van mening. En ik zit ook op een positie waarin ik interviews afneem ;)
Maar, zoals ik al aangaf: het is ook bij mij een plusje, maar niet meer dan dat. De kans dat het de doorslaggevende factor wordt, acht ik zeer klein.

Today's subliminal thought is:

• MBV
[...]

Mij zeker wel! En ik zit op een positie waarbij ik regelmatig interviews afneem. Iemand die in zijn vakantie bij een bedrijf als Google gaat werken vind ik heel veel intressanter als iemand die in zijn vkaantie biertjes heeft getapt in een kroeg op kreta. Zegt heel veel over de persoon en tevens is een bedrijf als Google ook bijzonder te noemen. Zo iemand heeft in die 3 maanden best bruikbare contacten gemaakt en heeft inzicht in hoe dingen bij Google georganiseerd zijn. Al met al dus een hele dikke plus bij de vacature voor een junior man.
Als ik deze zomer op projectbasis zou werken bij LogicaCMG zou dat niet zo zwaar meetellen?

Ontwikkelen in de OSS community heb ik nog niet gedaan (behalve een projectje van het HBO wat nu op sourceforge ligt te verstoffen, ktermemulator), ik zou me dus idd in moeten lezen in hoe alles werkt.
Daarom ben ik ook op zoek naar ervaringen: wie heeft, of kent iemand die dit vorig jaar gedaan, en wat was de ervaring ermee?

Verwijderd

Je moet natuurlijk niet vergeten dat het hier om het CV van een schoolverlater gaat. Daar staat zowiezo al niet erg veel in. Je zoekt dus meer naar iemands karakter. Iemand die werken bij een bedrijf verkiest boven zuipen op kreta (social skills?) heeft bij mij een plus. Een bedrijf als Google vind ik ook veel aansprekender dan Logica CMG. Eigen initiatief, de wil om te werken en vernieuwend zou ik zien in een CV met een zomerkamp bij Google.

Blijft natuurlijk een hypothetische kandidaat met een hypothetisch CV. Puur op papier neem je niemand aan, er komt altijd meer bij kijken.

Ik zou niet na hoeven denken om de keuze te maken wat ik met mijn vakantie zou willen doen. Zomerkamp Google natuurlijk. Zelfs al was het tegen kost en inwoning zonder er wat aan over te houden.

• MBV
Wacht even, ik lees nergens iets over een zomerkamp? Heb ik het nu totaal verkeerd begrepen, of ga je gewoon thuis op zolder werken aan 'jouw' project? Anders zou het google veel meer kosten dan $4500*count(students), toch?

Zoieso is de deadline al wel erg dichtbij als ik ook nog een project moet uitzoeken en een projectplan neer moet zetten enzo :X

[edit]
hmm, alles bij elkaar lijkt het me toch niet zo handig. Ten eerste is $4500 geen €4500, ten tweede heb ik waarschijnlijk te weinig tijd om een goed projectplan in elkaar te draaien, en ten derde heb ik geen ervaring met de genoemde OSS projecten, waardoor het mij veel meer tijd gaat kosten. Hier had ik dus duidelijk 2 weken geleden aan moeten beginnen :(

[edit2]zie ook hieronder

[ Voor 39% gewijzigd door MBV op 04-05-2006 16:05 ]

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Zo iemand heeft in die 3 maanden best bruikbare contacten gemaakt en heeft inzicht in hoe dingen bij Google georganiseerd zijn. Al met al dus een hele dikke plus bij de vacature voor een junior man.
Uhm, er is best weinig contact met Google voor de studenten. Studenten doen alleen het 'zakelijke' gedeelte met Google (afhandeling van de betaling), het grootste deel van de contacten is met een mentor bij het project waar ze aan meewerken. Dus die 'contacten' zijn volgens mij alleen interessant als er bij je bedrijf ook interesse is voor dat project. En het is dus geen kamp, je werkt gewoon thuis.

NonaSuomy, met alle respect, maar: klok, klepel.

[ Voor 9% gewijzigd door djc op 04-05-2006 15:33 ]

Rustacean

• Koeniepoenie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-11-2025
Mjah, ik zit momenteel nog in mijn laatste jaar VWO (ben al wel 18), en ik wist dus niet zeker of het de bedoeling is dat ik meedoe. Ik had daarom een mailtje gestuurd, maar ze konden geen duidelijk antwoord geven. Ze raadden mij aan me gewoon op te geven, maar ze konden niks garanderen.

Nou goed, dat heb ik dus maar gedaan.. Ik hoop alleen dat het geen ramp is als je 10 daagjes op vakantie gaat O-)

Ow, ik bedoel hiermee de 'Nederlandse versie', dus programmeerzomer.nl

[ Voor 9% gewijzigd door Koeniepoenie op 04-05-2006 18:57 . Reden: verduidelijking ]

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-02 15:05
Hoe zit dit eigenlijk met belasting? Was het niet zo dat je onder een bepaald bedrag geen belasting hoeft te betalen? Nou hoop ik dat dat bedrag zo rond de 5000 ligt, of hoger natuurlijk.

hallo

Verwijderd

truegrit schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:41:
Hoe zit dit eigenlijk met belasting? Was het niet zo dat je onder een bepaald bedrag geen belasting hoeft te betalen? Nou hoop ik dat dat bedrag zo rond de 5000 ligt, of hoger natuurlijk.
ligt volgens mij nog wat hoger.

Verwijderd

Wat je ook beslist, je hebt nog tot maandag de tijd om een uitgewerkte proposal in te dienen...
May 8, 2006:
-Student proposals due by 17:00 Pacific Daylight Time
En als ze maar zo'n 400 en een beetje proposals accepteren, is 't lastig om in zo'n korte tijd iets pakkends in elkaar te zetten. :)

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-02 15:05
Ik had me dus ingeschreven voor de boost tree library, bleek dat er al 4 andere waren met hetzelfde idee :'(
Please be aware that as of May 4th we have about 5 Tree proposals -- some of them quite good. We will not be accepting 2, so if you are thinking of this you might want to think twice.

http://www.crystalclearso..._Summer_Of_Code_2006#TREE

hallo

Pagina: 1