K7S41GX moederbord installatie probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 803 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Baziz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-05 11:22

Baziz

Smokey Nutz

Topicstarter
Ik krijg mijn AsRock K7S41GX moederbord niet aan de praat. Alleen de cpu fan draaid en de power en hdd led branden. aan / uit knop werkt ook maar verder doet de pc niets, geen piepjes en ook geen beeld.
Er zit een AMD Athlon XP 2200+ processor in die volgens de website van Asrock word ondersteund door dit bord.
512 mb ddr geheugen
Front side bus via de jumpers op 266MHz gezet

Voeding is goed
Harddisk en dvd spelers op de ide poorten (ook als ik deze niet aansluit doet het probleem zich voor)
Geen kaarten in de pci of agp sloten

Iemand enig idee of ik iets vergeet of fout doe?

Life can only be understood in reverse, but must be lived forwards

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Test je moederbord eens zonder je geheugen, en druk je videokaart eens goed aan.

Wauw, een sig!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 20:39
Hij moet namelijk piepen zonder geheugen als hij dat niet doet is je moederbord stuk. cpu gaat bijna nooit stuk

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Baziz

Baziz

Smokey Nutz

Topicstarter
Ook zonder geheugen krijg ik geen reactie. Video is onboard.
De cpu doet het in een andere pc wel dus die is ook niet defect.
Misschien domme vraag maar moet er een pc speaker in zitten om de eventuele piepjes te horen?

Kan ik iets verkeerd hebben gedaan met het bevestigen in m'n systeemkast?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Natuurlijk kan er iets mis zijn gegaan met het bevestigen van alle onderdelen in je systeemkast. Maar sluit die pc speaker eens aan, en kijk wat hij dan doet :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

weet je wel zeker dat je alle ledjes en de resetknop goed hebt aangesloten(vooral resetknop)? ik heb namelijk ook 2 pc's met dat moederbord en bij een had ik ook gezeik dat alleen de ledjes gingen branden (en de rest wat je hebt verteld).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Baziz schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:14:
Ook zonder geheugen krijg ik geen reactie. Video is onboard.
De cpu doet het in een andere pc wel dus die is ook niet defect.
Misschien domme vraag maar moet er een pc speaker in zitten om de eventuele piepjes te horen?

Kan ik iets verkeerd hebben gedaan met het bevestigen in m'n systeemkast?
De K7S41GX heeft geen speakertje op het bord zelf zitten, dus je zult een losse moeten aansluiten.

Maar als je verder helemaal geen piepjes hoort en je weet dat de andere hardware goed werkt dan kun je ervanuit gaan dat je bordje brak is. Op zich niet verwonderlijk, dit type asrock bord is redelijk brak, ik heb er al heel veel dood zien wezen op de manier die jij nu ook beschrijft :)

• Baziz

Baziz

Smokey Nutz

Topicstarter
Ok, ik ben terug geweest met het bord en heb het nu aan de praat.
Alleen het grote drama van het hele verhaal is dat ik nu exact dezelfde fout krijg wat de reden was om het bord te vervangen namenlijk: XP boot zodra ik kies voor Veilige modus zie ik onder in beeld voorbij flitsen dat ie bepaalde drivers gaat laden en vervolgens een knipperende cursor rechtboven in beeld. Als ik voor normaal starten kies krijg ik het zelfde resultaat.
Als ik op een lege harddisk vervolgens xp opnieuw wil installeren krijg ik na de blauwe schermen waarin de drivers worden geladen en de setup wil gaan starten weer die cursor rechts boven in beeld en gebeurd er verder niets.
Ik heb dus inmiddels alles al vervangen, moederbord, geheugen, harddisk, voeding. Alleen de processor nog niet. Maar heb deze getest in een andere pc en daar werkte het normaal...

• Baziz

Baziz

Smokey Nutz

Topicstarter
Morgen ga ik kijken of ik een andere processor kan regelen. Wat kan het anders nog zijn?

• Baziz

Baziz

Smokey Nutz

Topicstarter
Nou het werkt eindelijk weer! Ik ben een nieuw moederbord, nieuwe processor en nieuw geheugen armer maar xp draaid weer.
Wat ik wel echt maf vind is dat de processor die dus defect zou zijn, nu in de pc zit waar ik nu op werk. Doet het in deze pc dus wel gewoon en op m'n nieuwe moederbord niet... het moet niet gekker worden.

Pagina: 1