Langzamer werken van videokaart tijdens spelen

Pagina: 1
Acties:

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Specs systeem:
AMD XP3200+
A7N8X deluxe mobo
1,5 gb ram
sata schijf
scsi U160 adaptec en schijf
Soundblaster Audigy Z2
Zalman 400 watt voeding

Voorheen gebruik gemaakt van een Powercolor X800XL en ieder spel liep goed. Deze kaart is storingen gaan vertonen en is teruggestuurd. Omdat ik nog AGP gebruik heb ik een Nvidia 7800GS Extreme ervoor in de plaats genomen.
Het vreemde is nu (en vorig jaar ook eens met een 6600GT gehad die ook daarvoor is teruggegaan waarvoor de X800 in de plaats was gekomen) dat na verloop van tijd de 3D omgeving gaat stotteren en haperen zodat het spel (meestal BF2) niet meer speelbaar is. Dit was dus niet het geval met de Ati kaarten.

Al een nieuwe Windows installatie gedaan, drivers geprobeerd maar steeds hetzelfde resultaat. Iemand enige suggestie?, in de search kan ik het zo snel niet terugvinden

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

Temps?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• riesg
Idle rond de 50 graden, tijdens spelen nog niet naar gekeken. Hoe kan ik dat loggen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

A7N8X he... Misschien eens kijken het voltage bij hoge belasting naar je AGP-slot; mijn volt-regulator is nl. 2x kapot gegaan en dat merk je!

@hieronder & hierboven: 50 graden idle is inderdaad al aan de hoge kant; kan je eens proberen om idle te draaien met je kast open (en dan het liefst met het moederbord "op de grond").

[ Voor 40% gewijzigd door MAX3400 op 04-05-2006 00:35 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-06 11:42
Daar zat ik al op te wachten, en de temp is ook vrij hoog moet ik zeggen, de 7800's worden warm, maar wat is de temp dan wel niet met volle belasting ? Kan ook uitmaken voor een aardig deel. Maar idd, check eerst de powerflow maar eens.

• riesg
Ok na een avond BF2 wordt de CPU 54 graden en de GPU is 55/56 graden.
Het voltage over die 4 uur BF2 is zeer stabiel, geen afwijkingen te zien.

Wat me nog even opviel is dat de kaart op sommige plaatsen geen texture liet zien (strepen op de grond bijvoorbeeld) en dat bij het inladen van een map ik fantastische kleuren zag.
Kaart wellicht rijp voor een retourtje?

[ Voor 12% gewijzigd door riesg op 04-05-2006 23:56 ]

Verwijderd

Dat zal dan de 3e keer al zijn niet? Dat je een kaart wegens niet correct functioneren als Kapot beschouwt. ik zou ns kijken test al je andere onderdelen ns in een andere Computer. wellicht zit het probleem ergens anders.

Zoals al gezegt was je moederbord zou nog wel ns de schuldige kunnen zijn.

• riesg
Nee, de 6600 liep slecht maar was niet kapot. De strepen die ik zag zijn niet bij iedere map aanwezig dus of deze echt kapot is weet ik ook niet.
Ik zie wel voltages staan bij de monitor maar ik weet niet welke nu bij de AGP bus horen. Er zijn verder geen fluctuaties in dit stroomverbruik.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
[b][message=25695947,noline]
Wat me nog even opviel is dat de kaart op sommige plaatsen geen texture liet zien (strepen op de grond bijvoorbeeld) en dat bij het inladen van een map ik fantastische kleuren zag.
Kaart wellicht rijp voor een retourtje?
Dit soort verschijnselen had ik toen ik mijn Radeon kaartje met meer dan 20% overklokte. Je zou misschien kunnen proberen om je gpu iets onder te klokken en dan kijken of de verschijnselen nog steeds optreden.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• riesg
Blijkbaar is de 7800 GS een standaard overclockte kaart van wat ik ervan lees. Om nu de GPU langzamer te laten draaien lijkt me wat overdreven, dan had ik beter een 7800 GT kunnen kopen.
Ik stuur m wel terug en kijk wat de volgende doet.

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:46
Ik heb een A7N8X-E deluxe met een XFX 7800GS Xtreme Ed.
In het begin had ik hier ook last van, in 3DMark 2005 haalde ik scores tot 6200 zonder over te clocken.
Zodra ik BF2 of Oblivion ging spelen dan had ik mischien maar 6 FPS.
Nadat ik een andere voeding heb gekocht (Tagan 480 watt Easycon.) was dit probleem over en speel ik alle spellen met de instellingen op HIGH

Bokko! wil alleen nog eens kijken wat het kaartje doet als hij hem gaat overclocken :Y)
Pagina: 1