Mislukte 3800+ X2 of toch iets anders?

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 22:34
Al sinds aankoop heb ik problemen met mijn 3800+ X2 proc. De PC loopt totaal onverwacht vast, soms bij games, soms bij internetten, soms zelfs bij niets doen. Maakt helemaal niet uit. Systeem bevriest volledig, tobo en muis, beeld, alles. Soms pas na een paar uur. Soms al na 10 minuten na het opstarten. Geen pijl op te trekken 8)7

Mijn specs zie mijn profiel en post hieronder. Alleen het mobo heb ik laatstelijk veranderd van een Asus A8V naar een A8R MVP. De lockups traden bij beide mobos op.

Wat heb ik getest:
- temps zijn normaal (max 45 graden max)
- geheugen (corsair) paar uur getest met memtest 86; geen errors
- voeding is ok (antec 380 Watt) - volts normaal

Temps en voeding kunnen het volgens mij ook niet zijn omdat lockups ook optreden als PC idle is.

Wat verder:
- videokaart is vervangen (Radeon 9600 in X800XL), maar bood geen soelaas.
- bij prime of andere stresstools vind geen vastloper plaats
- geen van de onderdelen is ge-OC-ed

Ik heb 2 extra PCI kaarten
- Leadtek TV Expert TV Kaart en
- 3com netwerk controller.
Deze heb ik al eens verplaatst naar andere sloten.

Ik ben al weken met dit probleem bezig B) en ik kom er niet uit! :>
Mijn conclusie is dat de proc brak is, maar zijn jullie het daar mee eensch? :?

Alsvast dank voor uw suggesties _/-\o_

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Lijkt me dan meer een HDD of geheugen probleem. Dat memtest geen fouten geeft na enkele uurtjes zegt niet zoveel. Probeer eens met een ander latje, andere hdd.

Kan je wellicht ff lenen van iemand anders.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
Het is gebruikelijk de volledige specificaties altijd in je posting te zetten. Een profiel (signature) kun je nl. uitschakelen en daardoor zal niet iedereen die zien. Daarnaast zal bij een reactie dit ook nooit zichtbaar zijn wat weer lastig is als men wil reageren.

[ Voor 14% gewijzigd door Guardian Angel op 03-05-2006 21:54 ]

ARME AOW’er

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Probeer eens zonder die extra PCI kaarten, juiste drivers installeren, nieuwe installatie windows (eventueel winx64 te gebruiken). Een processor probleem lijkt niet uitgesloten. Het is vaak de software icm de hardware.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• dirkjesdirk
OK, mijn specs:
Asus A8R MVP
Athlon 3800+ X2 Proc
2x 512 Mb standard Corsair geheugen
Samsung Spinpoint P 120 Sata 200 Gb
LiteON CDRW
Pioneer DVD
Antec Sonata kast met Antec 380 W voeding
Gigabyte X800XL fanless PCI Express
Scythe Ninja cooler
Uitbreidingskaarten zie startpost
G15 Keyboard
MX1000 BT Muis en logitech USB mouse

Anything else? :7

[ Voor 7% gewijzigd door dirkjesdirk op 03-05-2006 22:01 ]

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
je voeding zou ook het probleem kunnen zijn,
probeer eens met zo min mogelijk spul te werken, dus alles wat je niet nodig hebt om in windows te komen eruit halen
daarna stukje voor stukje erbij plaatsen totdat je weer problemen krijgt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb je gekeken of dit geheugen op de QVL van ASUS staat, en dus getest en geschikt is, voor dit moederboard?

Om uit te sluiten dat het probleem 'ergens' in Windows zit zou je met een bootable Knoppix-CD wat testen kunnen doen.

Verder wat er al eerder is gezegd. Haal de extra kaarten er eens uit.

ARME AOW’er

Verwijderd

Guardian Angel schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:52:
Heb je gekeken of dit geheugen op de QVL van ASUS staat, en dus getest en geschikt is, voor dit moederboard?

Om uit te sluiten dat het probleem 'ergens' in Windows zit zou je met een bootable Knoppix-CD wat testen kunnen doen.

Verder wat er al eerder is gezegd. Haal de extra kaarten er eens uit.
Die QVL is ook niet echt precies ... mijn G.Skill reepjes stonden er ook niet op en deze werken toch echt perfect. Probeer eens beide reepjes in een ander slot te zetten (Beide in zwart of beide in blauw)

- HyPz

Verwijderd

Al een clean windows install geprobeerd??

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:14
Ik ga altijd als eerste uit van een softwareprobleem, daar die veel vaker voorkomen. Geef je harddisk eens een verse installatie na een low-level format. Installeer nog helemaal niets, ook geen drivers, en kijk of de pc tijdens kantoorwerk etc. stabiel is. Ga vervolgens een stap verder door de recentste videodrivers te downloaden en eens een spel te spelen. Installeer nog géén geluidsdrivers. Als het nu mis gaat smijt je de nieuwste videodrivers eraf (compleet, d.m.v. drivercleaner!) en gooi je de eerste release die díe kaart ondersteunt erop. Gaat het goed, installeer je de recentste geluidsdrivers. Gaat het fout: vervang je geheugen eens. Aan de slag. :)

P.S. Het komt zelden voor dat een processor zorgt voor de instabiliteit. Als het werkelijk hardwarematig is, kun je het beter bij het moederbord en het geheugen zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door Z-Dragon op 04-05-2006 10:05 ]

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Ik had vergelijkbare problemen met mijn Shutlte sn25p. Probeer ook eens de sata kabeltjes te vervangen, kost geen drol en wellicht is dat de oorzaak van alle ellende?

• dirkjesdirk
Tnx voor de reacties. :) (Sata)kabeltjes heb ik al eerder vervangen. Clean install heb ik ook al eensch gedaan (2x zelfs), alleen iets minder zorgvuldig als Z-Dragon adviseert. Meeste hardware is overigens gewoon onboard, dus dat zou toch niet mogen conflicten. :?

Verbaast me wel dat velen hier toch nog naar het geheugen wijzen. Is het draaien van memtest 86 vanaf een bootable CD-rom daarvoor niet voldoende getest?
De incompatibility van het geheugen met mijn mobo geloof ik niet in. Het is Corsair Valueram en is op 2 verschillende plankjes gebruikt/getest.
De reepjes wisslen van slot zal ik vanavond testen.

Dat er willekeurig een totale en volledige freeze optreedt: kan daar niets uit worden afgeleid? 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door dirkjesdirk op 04-05-2006 11:02 ]

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05 13:32
dirkdirk schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:44:
Al sinds aankoop heb ik problemen met mijn 3800+ X2 proc. De PC loopt totaal onverwacht vast, soms bij games, soms bij internetten, soms zelfs bij niets doen. Maakt helemaal niet uit. Systeem bevriest volledig, tobo en muis, beeld, alles. Soms pas na een paar uur. Soms al na 10 minuten na het opstarten. Geen pijl op te trekken 8)7

Mijn specs zie mijn profiel en post hieronder. Alleen het mobo heb ik laatstelijk veranderd van een Asus A8V naar een A8R MVP. De lockups traden bij beide mobos op.

Wat heb ik getest:

Temps en voeding kunnen het volgens mij ook niet zijn omdat lockups ook optreden als PC idle is.

Wat verder:

Ik heb ook een A8R32 MVP en een X2 3800+ maar ik heb geen problemen. Dus ik denk eigenlijk niet eens dat het aan je CPU of mobo ligt ;)

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

• dirkjesdirk
Chrono Trigger schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:13:
[...]

Ik heb ook een A8R32 MVP en een X2 3800+ maar ik heb geen problemen. Dus ik denk eigenlijk niet eens dat het aan je CPU of mobo ligt ;)
Ik heb de oude met R480 chipset. Niet de R580.

Verwijderd

upgrade je bios, dat verhelpt al wat. Het standaardbios waarmee het moederbord kwam, trekt gewoon op niets, das 1 stuk miserie. Sinds de flash naar het nieuwe bios ben ik wel redelijk tevreden van dat moederbord, maar in het begin heb ik inderdaad ook heel de tijd problemen gehad met dat moederbord (zelfs 3 RMA's in een maand tijd, omdat die niet wou booten/vastliep)...

• dirkjesdirk
Nieuwste bios heb ik al geinstalleerd

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Probeer eens Checkdisk te doen, ik heb zoiets ook eens gehad (2x zelfs), de ene keer was het moederbord defect, de andere keer was het een bad cluster in de pagefile.

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Om je even positief te stemmen (hoop ik).
Ik heb hetzelfde probleem gehad, tot 2x toe.
Eerste keer jaren geleden: HD was gewoon brak, was nog niet eens zo oud (2 jaar of zo). Zelfs een heavy format was geen oplossing (en als je die 5x doet is je HD zoiezo weg).
Tweede keer: Echt heel lullig, bleek dat van de power supply een kabeltje gewoon niet goed was en soms geen goed contact maakt. Dan kan het zijn dat ie het maar een beetje doet, en probeert ie wel wat te doen, maar valt ie steeds weg e.d.
Dan kan het zijn dat je systeem gewoon hangt of dat je een blue screen krijgt etc.
Soms als het echt HEEL erg is, kun je de HD aan horen slaan als ie ineens weer sap krijgt.
Ik verving het kabeltje, weg probleem. Nooit meer last van gehad.
Ik schat de kans redelijk dat dat het probleem is, aangezien je al het andere al wel zo'n beetje vervangen en gechecked hebt.
Ja, het kan zoiets lulligs zijn, we hebben er ooit 16 uur over gedaan om XP op een PC te krijgen omdat de HD niet wilde, bleek de IDE kabel gewoon brak te zijn (was nieuw).

Verwijderd

je bent de 3de stroomconnector op het moederbord/de switchcard van de videokaart toch niet vergeten? standaard zit er een kaartje in dat echt lijkt, maar het is karton 8)7. Haal dit er zeker uit en vervang ze door de echte (ziet er juist hetzelfde uit en zit bij je moederbord)

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 22:59
Doet me denken aan campzone dit jaar :P

Ik had toen net 2 dagen mijn X2 hele weekend niets kunnen doen ivm de instabiliteit. Bleek uiteindelijk te komen omdat ik 1 enkele bios optie uit had staan. Al eens gekeken of er in je bios een errata op disabled staat ofzo? Na die van mij te enablen loopt hij als een zonnetje.

• dirkjesdirk
wat voor bios errata? Dat moet dan wel een algemene optie zijn die ook op mijn A8V op disabled stond? Komen daar de lockups door?

@ gabibal: een stroomprobleem kan toch geen totale freeze opleveren? Dan zou ik eerder random reboots verwachten bij intensieve belasting. Dat is niet zo.
Harddisk kabel heb ik al eens vervangen. In je logfile is bij HD problemen een error te vinden die wijst naar de disk(controller). Heb ik al eens gehad. Nu staat daar na restart helemaal niets.

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 22:32
Heb bijna eenzelfde systeem als jij, enkel ander geheugen. Dus de voeding zal het niet zijn, ik heb immers dezelfde specs en case.

Verwijderd

Heb je de laatste drivers geinstalleerd van amd + nforce oid.
Ik heb ook een X2 3800+ en ik had precies hetzelfde. Alles freezede zelfs DOS spelletjes, om gek van te worden. Vriend van mij had het ook met zijn X2 4200+. Onze oplossing stond hier:

Verwijderd in "Freezes met nforce 4 en AMD X2"

Wij draaien nu stabiel. AMD cpu drivers + windows hotfix + registery zoals beschreven staat en Nforce drivers.

Succes.

Edit: Ik zie dat je een Radeon chipset heb. Probeer die hotfixes + nieuwe drivers van cpu en mobo.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 20:51 ]

• dirkjesdirk
BlowFish schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 20:36:
Heb bijna eenzelfde systeem als jij, enkel ander geheugen. Dus de voeding zal het niet zijn, ik heb immers dezelfde specs en case.
Jij hebt die nieuw A8R32. In nog de oude A8R met 'oude' chipset.

Zijn er nog hier die toch denken aan het geheugen? Of bios instelling?

NB: de uitbreidingskaarten heb ik verwijderd, maar ook dan lockups :| :/

Verwijderd

Eerste waar ik aan denk in dit geval is toch de harde schijf hoor. Ergens een bad cluster kan veel problemen veroorzaken (been there done that, duurde een week eer ik doorhad dat telkens ik één bepaalde MP3 afspeelde mn systeem hing... 8)7)

Verwijderd

mieschien dan toch ff met knoppix proberen ?

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 19:11
Ik denk echt dat de voeding hier de schuldige is. Heb zelf 4 antec sonata's onderhanden gehad , allemaal verschillende problemen en bleek allemaal de voeding te zijn. alle 4 zijn ze stuk gegaan.

voor mij geen antec meer.

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Ik heb eveneens dit probleem eens gehad, bij mij was het de hardeschijf die het aan het begeven was (hd was +/- 1 jaar oud). Wat geeft smart voor status bij het opstarten?

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• dirkjesdirk
Het is in ieder geval NIET de voeding of hardisk. Waarom?

Omdat mijn vorige systeem rotsstabiel in deze kast en met deze voeding daaide . Beter gezegd: tov van mijn oude stabiele systeem (nforce2 met barton 2800+) is slechs mobo, proc. en geheugen vervangen. Daarbij komt nog dat mobo - als gezegd - na de upgrade ook nog eens is vervangen en het probleem bij beide plankjes optrad. Dus: of geheugen is rot of processor. Of maak ik een denkfout? 8)7

Van die 2 heb ik geheugen tot in den treure getest met memtest86+: steeds nul errors. Blijft in mijn simpele redenering als mogelijke schuldige de processor over: vandaar de topictitel: mislukte 3800+ :)

Er wordt hier trouwens gesproken over patches e.d. Ik heb alleen de AMD processor driver geinstalleerd en de MS dual core patch. Zijn er dan nog meer essentiele patches (voor dual cores)? :?

[ Voor 6% gewijzigd door dirkjesdirk op 07-05-2006 19:35 ]

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 19:11
Vind dat je de voedig wel heel makkelijk als goed beschouwd :+ . heb je niet ergens een ander merk voeding liggen om het mee te testen. als je memtest goed draaid is je proc ook niet brak.

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:08:
Ik had vergelijkbare problemen met mijn Shutlte sn25p. Probeer ook eens de sata kabeltjes te vervangen, kost geen drol en wellicht is dat de oorzaak van alle ellende?
Heb precies zo'n zelfde probleem gehad en heb ook de s-ata kabels vervangen. Nu werkt hij weer prima. Daarvoor had ik vaak last van complete freezes.

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-03 16:57

Hendal.

Chocolate moose

Al eens gekeken of er niet iets kortsluiting maakt?

Mischien dat bv. het mobo tegen de backplate aankomt?

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je de Windows logs al nagekeken?
Daar kan ook wel eens nuttige informatie staan!
De logs kan je krijgen door in de uitvoer balk het volgende te zetten:
%SystemRoot%\system32\eventvwr.msc /s

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
of gewoon evenvwr typen ;).

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
dirkdirk schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:44:

Wat heb ik getest:

Wat verder:

Dit gezeur heb ik ook gehad, een tip probeer eens een tijdje zonder CDROM / DVD
Bij mij was nl. (hoe stom het ook klinkt) alles wat op de PATA interface zat op cable select te zetten.

• Addict
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 10:51

Addict

Het leven is een plak kaas.

Ik zou dit even proberen:

Windows-Toets + Pauze toets
Performance
Advanced
Automaticly Reboot

die even uitvinken ;)

Addict

• dirkjesdirk
tnx voor de tips :)

- tip samaarst: getest maar geen soelaas... Waarom zou dat werken overigens? PC loopt vast zonder auto restart.
- tip maddog: cd/dvd is losgekoppeld: effect nog niet bekend. Kan me overigens nauwelijks voorstellen dat ie daardoor - bij totale rust cq in idle toestand - vastloopt.
- @t GJ-tje:de logs vermelden niets omdat PC spontaan en zonder enige aankondiging vastloopt. er is dan nog geen event gemeld in de logfile.
- tip Hendal: geen kortsluiting. bovendien recent aangeloten op geaard stopcontact.

• Eindhoven657
  • Laatst online: 11-05-2025
dirkdirk schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:26:
tnx voor de tips :)

- tip samaarst: getest maar geen soelaas... Waarom zou dat werken overigens? PC loopt vast zonder auto restart.
- tip maddog: cd/dvd is losgekoppeld: effect nog niet bekend. Kan me overigens nauwelijks voorstellen dat ie daardoor - bij totale rust cq in idle toestand - vastloopt.
- @t GJ-tje:de logs vermelden niets omdat PC spontaan en zonder enige aankondiging vastloopt. er is dan nog geen event gemeld in de logfile.
- tip Hendal: geen kortsluiting. bovendien recent aangeloten op geaard stopcontact.
Heb je de Dualcore Hotfix geinstaleerd? Zo niet probeer dat even. Voor meer info hierover: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81429

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Eindhoven schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 09:17:
[...]

Heb je de Dualcore Hotfix geinstaleerd? Zo niet probeer dat even. Voor meer info hierover: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81429
dirkdirk schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:32:

Er wordt hier trouwens gesproken over patches e.d. Ik heb alleen de AMD processor driver geinstalleerd en de MS dual core patch. Zijn er dan nog meer essentiele patches (voor dual cores)? :?
sorry moest ff.
ik zie steeds vaker dat mensen dingen aandragen die een TS al heeft aangegeven of die al meerdere keren is voorgesteld, lijkt wel of mensen de topic niet eerst doorlezen maar gelijk een antwoord intikken :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Eindhoven657
  • Laatst online: 11-05-2025
chucky666 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 09:25:
[...]

[...]

sorry moest ff.
ik zie steeds vaker dat mensen dingen aandragen die een TS al heeft aangegeven of die al meerdere keren is voorgesteld, lijkt wel of mensen de topic niet eerst doorlezen maar gelijk een antwoord intikken :?
SRY niet goed gelezen.....

Verwijderd

Je gebruikt een voeding die uit je vorige PC komt?
Heeft deze voeding wel een 24pins ATX stekker?

• DrDoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-05-2025
Persoonlijk vind ik ook dat je de voeding erg snel als goed bestempeld.
Antec's zijn al niet super, en 380W is nu niet echt veel voor een dual core systeem.
En een Barton 2800+ kun je nou niet echt vergelijken met een X2 3800 welke veel meer stroom vreet.
Ik zeg niet dat het de oplossing is, maar haal alles er eens uit behalve het broodnodige.

CPU
MEM
1x HD
Videokaart

Voor de rest niets
Speel hier eens mee en kijk of het stabieler draait.

Anders kun je wellicht bij vrienden kijken of je daar onderdelen van kunt lenen en 1 voor 1 vervangen en testen.

Succes in ieder geval.

Verwijderd

Ik ben het idd met de mensen hierboven eens, Waarschijnlijk kan je voeding het gewoon niet aan. Het zou iig wel een hoop verklaren. Test het gewoon eens uit, kijk of je een stevige voeding kan lenen en wie weet is je probleem dan opgelost. Je ram is getest, was goed, je vid kaart kan het niet aan liggen, dan blijft er alleen nog de voeding en de hdd over. Dus of je voeding is brak of je hdd.

edit: oh en het kan natuurlijk ook gewoon een software probleem of driver conflict zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 17:22 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Asus mobo's zijn helemaal niet happig op Antec/shieftec/zalman voeding, helemaal de wat oudere niet.
De nieuwe antecs zijn beter geschikt, dit heb ik al vaak genoeg gelezen op forum's met mensen met cpu check failed errors, een Sweex erin en alles draaide weer, zowel intel boardjes als amd boardjes van asus!

zou zeggen probeer is een enermax of een tagan uit!

Heb je de SMART al uitgelezen van je hdd?

• dirkjesdirk
De SMART van de HD geeft geen errors aan.
De PC volledig strippen nu ook. Daar blijkt uit dat het niet randapparatuur of HD is. Zie ook mijn posts hierboven.

De voeding heb ik in het begin een keer vervangen. Toen had ik het ook. Mijn vraag blijft ook hier wel: hoe kan een slechte/defecte of brolvoeding nu een totale lockup veroorzaken in een PC die idle is. Dan zou dat toch bij het gamen of andere intensieve taken naar voren moeten komen? :?

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

dirkdirk schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:31:
De SMART van de HD geeft geen errors aan.
De PC volledig strippen nu ook. Daar blijkt uit dat het niet randapparatuur of HD is. Zie ook mijn posts hierboven.

De voeding heb ik in het begin een keer vervangen. Toen had ik het ook. Mijn vraag blijft ook hier wel: hoe kan een slechte/defecte of brolvoeding nu een totale lockup veroorzaken in een PC die idle is. Dan zou dat toch bij het gamen of andere intensieve taken naar voren moeten komen? :?
de voeding vervangen met wat? Ik zou echt een goed merk voeding proberen die genoeg sap geeft.

En de CPU kan heel goed kapot zijn.

Je zal het toch echt 1 voor 1 moeten checken, het is de enige manier.

specs

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Minimale pizzadoos setup proberen, denk dat de enige manier om erachter te komen één voor één proberen is. Check met speedfan je temps + voltages als je bv 2x een Prime sessie laat draaien. Zo kan je ook zien of je voeding het trekt tijdens load.

Ik raad je Tagan aan als het om voedingen gaat.

Instagram / YouTube

• dirkjesdirk
OK, ik ga nog eens in kale setup proberen. Alleen wil ik wel eerst wel eens weten waarom iedereen de voeding aanwijst terwijl de lockups veelal optreden wanneer de PC IDLE IS! En meestal niet wanneer ik game!

Verwijderd

Als je PC idle is trekt hij als nog stroom.. en als je voeding dus niet aan die vraag kan voldoen dan freezed je PC ja..

• dirkjesdirk
maar als je het stroomverbruik opvoert (door gamen ofzo) dan moet ie toch helemaal direct freezen? En dat gebeurd niet! :? :?

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-05 23:11
defect/crappy voeding kan problemen geven van helemaal dood tot valt uit bij zwaar gamen, en alles wat er tussen in zit. De klacht die je hebt houdt dus niet per definitie in dat het niet aan je voeding ligt.

Verder loopt de pc niet vast bij uren memtest draaien, dus de suggestie dat het probleem in de hdd/sata kabel oid zit is zo slecht nog niet.

Wanneer je knoppix download, kun je misschien game knoppix downloaden: http://games-knoppix.unix-ag.uni-kl.de/. Je kunt hiermee namelijk ook gelijk grafisch wat zwaardere games gebruiken.

verder, als je alle onderdelen al eens vervangen hebt, en zeker weet dat de vervangende hardware 100% werkt, en ook het probleem zich voordoet met een schone iwndows installatie, en in knoppix, en er blijft alleen de cpu over, dan zou ik gewoon kijken of je bij de leverancier granatie kunt claimen. Je moet je claim wel goed onderbouwen, want de CPU is zo beetje het minst voorkomende onderdeel in een computer die kapot geleverd wordt.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• dirkjesdirk
Tnx voor alle (uitvoerige) antwoorden. Mijn cluclusie is dat de voeding niet rot kan zijn. Net getest met een 400W enermax, en het probleem treedt ook op :( Bovendien trok mijn oude OC-ed barton 2800+ meer stroom dan mijn huidige 3800+ en had ik metdezelfde voeding en zelfde config (muv proc, mobo en geheugen) geen problemen.

Nogmaals: het lijkt mij ook sterk dat het de processor is, maar het lijkt er toch sterk op.

Verwijderd

dirkdirk schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:58:
OK, ik ga nog eens in kale setup proberen. Alleen wil ik wel eerst wel eens weten waarom iedereen de voeding aanwijst terwijl de lockups veelal optreden wanneer de PC IDLE IS! En meestal niet wanneer ik game!
Je kan ook eens proberen Cool & Quiet uitschakelen en/of Slaapstand disablen,
aangezien je alleen freeces krijgt als je pc idle is.

Je processor lijkt me in orde aangezien je bij prime of andere stresstools geen vastlopers heb.
Als je processor kapot is start meestal je computer niet eens op.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 14:40 ]

Verwijderd

Heb je de mogelijkheid om je processor terug te klocken?
Doe dat anders even en kijk wat er gebeurt...
Geef anders even wat meer Vcore aan je CPU...misschien dat dat helpt

Verwijderd

Persoonlijk vind ik ook dat je de voeding erg snel als goed bestempeld.
Antec's zijn al niet super, en 380W is nu niet echt veel voor een dual core systeem.
En een Barton 2800+ kun je nou niet echt vergelijken met een X2 3800 welke veel meer stroom vreet.
Ik zeg niet dat het de oplossing is, maar haal alles er eens uit behalve het broodnodige.
Hoe kom je erbij dat Antecs geen goede voedingen zijn :? Het is een A-merk met een vrij hoge efficentie en correcte voltijnen. Daarnast moet 380W van een dergelijke voeding meer dan voldoende zijn voor een dergelijk systeem hoor ;) Een X2 trekt echt niet heel veel meer dan een "gewone" Ahtlon64.
Een Barton2800+ is wel degelijk belastender voor een voeding dan een X2. Door het gebruik van Cool 'n Quiet verbruikt de X2 al niet veel (dat heeft die Barton niet) en volgens mij ligt het piekgebruik van X2 ongeveer gelijk aan het constante verbruik van de Barton.... ;) Er wordt altijd heel gauw geroepen dat het aan de voeding ligt terwijl het meestal heel ergens anders aan ligt....

Voor de TS; het kan dat ik er overheen gelezen heb maar heb je je moederbord al getest? Zoniet, heb je de mogelijkheid om je hardware over te prikken op een ander moederbord? :)

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
Welke bios zit er in het board. Heb gehoord at die 05xx niet echt geweldig was.

Zelf had ik ook vastlopers met een A8R32 ( niet die jij hebt maar wel asus zegt bij mij al genoeg een en al slechte ervaringen met die borden maar goed... ) En had de nieuwe 0404 bios maar die liep dus de hele tijd vast. Toen maar weer terrug geflashed naar 0311 en nu loopt i wel stabiel maar heb ik weer andere bugs. Dus mischien daar even naar kijken ?

Of probeer eens een niet asus board. Zoals een DFi of Abit. DFi wil ook nog wel een raar doen tenzij je een ref 2 of 3 hebt maar die Abit lopen meestal probleem loos. Dat is mijn ervaring igg.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:40
offtopic:
Dirkdirk, ben je opa van de palmclub?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• dirkjesdirk
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:50:
[...]
Voor de TS; het kan dat ik er overheen gelezen heb maar heb je je moederbord al getest? Zoniet, heb je de mogelijkheid om je hardware over te prikken op een ander moederbord? :)
Yes, zie mijn erdere posts. Op een Asus A8V traden dezeflde lockups op.

@t Astenu: ik heb de laatste bios erop staan (v0503). Bij opstarten doet ie wat vreemd, dus misschien is een oudere versie erop.
Hoedje schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:39:
offtopic:
Dirkdirk, ben je opa van de palmclub?
Yep :) Je herkende mijn avatar zeker? Ben alleen al een tijdje afwezig. Heb ook geen palm meer (alleen trg-pro).

• dirkjesdirk
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:39:
[...]

Je kan ook eens proberen Cool & Quiet uitschakelen en/of Slaapstand disablen,
aangezien je alleen freeces krijgt als je pc idle is..
Niet alleen dan. Ook soms bij gamen en vaak bij internetten :/

K Hen nu echt alle tips geprobeerd. Zou de combi corsair valueram, AMD X2 en A8R gewoon niet lekker samen gaan :? Ben het nu echt helemaal zat :(

• hoeretoeter
  • Laatst online: 19-05 14:37
Meest simpele basale oplossingen nog niet gehoord. Eerst alles (behalve het broodnodige) loskoppelen en uitzetten. dus onboard zoveel als kan uit en cd roms los etc... ff geen geluidskaart die TV kaart eruit (kan ook leuke conflicten geven namelijk)
dus gewoon je mobo geheugen hd vid kaart eventueel netwerk.
dan kijken
Natuurlijk de x2 fixes doorlopen want dit probleem komt vaker voor.
vervolgens afstrepen:

Videokaart is t niet (getest)
Software kan het bijna niet zijn aangezien 2 keer schoon install.
Temps ok

Probeer een voeding te fixen van een maat van je (kasten tegen elkaar en je hoeft je eigen en zijn voeding niet eens in/uit te bouwen, scheelt veel moeite)
Geheugen op andere bankjes plaatsen.
En natuurlijk die hd checken want dergelijke vage shit komt naar mijn ervaring of uit de voeding of uit de hd of brakke kabels.
voel eens aan je heatsinks op je mobo is er een beetje airflow in de kast? aangezien je fannless draait krijg je meestal heel veel warmte in de kast ook op plaatsen waar je t niet verwacht.
ff fannetjes ophangen en kijken.

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

Verwijderd

Ik heb ook een X2 3800+
(dat is ook de enige overeenkomst tussen onze PC's geloof ik :Y) )

Ik heb ook regelmatig last van freezes.
Alles geinstalleered: laatste nForce drivers, AMD drivers, MS DC patch enz enz

Bij mij heb ik alleen freezes als ik via een torrentclient iets download
(uTorrent, Bittorent, Bitcomet en Azureus) processor is dus bijna idle

Verder kan ik normaal gamen, coderen enz.
Heel raar allemaal :?

(volledige specs:
AMD Athlon 64 X2 3800+
DFI LP UT NF4 SLI DR Expert, vervanger van MSI K8N Diamond
2x 512 OZC pc3500
XFX 7800GT
2x Hitachi deskstar 80 GB
4x WD 250 GB voor storage
Creative SB Audigy 2
Sunbeam NUUO 450W)

zou het dan toch de CPU zijn?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als het de CPU zou zijn dan heb je soms last van niet doorstarten van Windows. Opstarten van de bios, laten zien van het Windows XP Logo en dan stoppen en ga zo maar door. Random lockup en het kan spontaan gebeuren. Ik heb het gezien met een gare Sempron 2800+ Tray versie (box nooit prob mee). Met de postcode kaart van mij kreeg ik FF te zien. Tja wat is FF. Nou dat is DE ultieme code dat de CPU gewoon niet doet maar wel de bios maar stuurt de cpu verkeerd aan of benadert de CPU verkeerd door een probleem in de CPU. En dat op 3 moederbord van Gigabyte K8N51GMF.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:18:
Ik heb ook een X2 3800+
(dat is ook de enige overeenkomst tussen onze PC's geloof ik :Y) )

Ik heb ook regelmatig last van freezes.
Alles geinstalleered: laatste nForce drivers, AMD drivers, MS DC patch enz enz

Bij mij heb ik alleen freezes als ik via een torrentclient iets download
(uTorrent, Bittorent, Bitcomet en Azureus) processor is dus bijna idle

Verder kan ik normaal gamen, coderen enz.
Heel raar allemaal :?

(volledige specs:
AMD Athlon 64 X2 3800+
DFI LP UT NF4 SLI DR Expert, vervanger van MSI K8N Diamond
2x 512 OZC pc3500
XFX 7800GT
2x Hitachi deskstar 80 GB
4x WD 250 GB voor storage
Creative SB Audigy 2
Sunbeam NUUO 450W)

zou het dan toch de CPU zijn?
Omdat jullie beiden dezelfde processor hebben, en jij "regelmatig" (niks regelmatig, alleen als je met torrent iets d/l) last hebt van freezes, wijdt jij het aan de processor? Kom op zeg, wees eens een echte tweaker en ga op zoek naar de echte oorzaak ipv zo'n conclusie te trekken.
itsalex schreef op zondag 28 mei 2006 @ 23:53:
Als het de CPU zou zijn dan heb je soms last van niet doorstarten van Windows. Opstarten van de bios, laten zien van het Windows XP Logo en dan stoppen en ga zo maar door. Random lockup en het kan spontaan gebeuren. Ik heb het gezien met een gare Sempron 2800+ Tray versie (box nooit prob mee). Met de postcode kaart van mij kreeg ik FF te zien. Tja wat is FF. Nou dat is DE ultieme code dat de CPU gewoon niet doet maar wel de bios maar stuurt de cpu verkeerd aan of benadert de CPU verkeerd door een probleem in de CPU. En dat op 3 moederbord van Gigabyte K8N51GMF.
Misschien is het beter om heel de tekst opnieuw te schrijven. Ik snap er maar de helft van :)
Oh en by the way:
FF heeft niks te maken met een CPU fout. FF kan ook namelijk geheugen betekenen. Eergisteren moest ik een kapot geheugen dimmetje in mijn pc testen. En ik kreeg FF.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 00:29 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 00:32:
[...]

Die QVL is ook niet echt precies ... mijn G.Skill reepjes stonden er ook niet op en deze werken toch echt perfect
. Probeer eens beide reepjes in een ander slot te zetten (Beide in zwart of beide in blauw)

- HyPz
QVL is juist wel heel precies en goed gekeurden reepjes werken gewoon goed en als deze er niet bij staat wilt het alleen zeggen dat hij niet is getest,en niet dat hij niet zou werken. 8)7 En je kan niet verwachten dat ze allen reepjes gaan testen.

edit/
Zie nu pas dat het een erg oude post is van 04 mei :O , moet maar eens naar mijn bed gaan. :z

[ Voor 9% gewijzigd door mad_max234 op 29-05-2006 00:35 ]

Verwijderd

komt het niet door cool en quit ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 09:05:
waarom denk je dat?

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-05 22:30
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 09:05:
offtopic:
Doe je dat nou bewust of onbewust? :D

[ Voor 5% gewijzigd door blup op 29-05-2006 09:21 ]

Verwijderd

blup schreef op maandag 29 mei 2006 @ 09:21:
[...]

offtopic:
Doe je dat nou bewust of onbewust? :D
:D - 't is in ieder geval te hopen dat ie het bewust deed :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 09:23 ]

Verwijderd

:>

Ik heb er wel eens crashes door gehad ... klokte ie te ver terug ... ook qua voltage

• dirkjesdirk
Ik post na lange tijd maar weer eens een reply omdat het probleem helaas nog steeds niet is opgelost.

Wel heb ik iets ontdekt.

Ik heb steeds een 20 pins ATX stekker op de 24 pins aansluiting op mijn mobo gedaan. |:( Nu lees ik in de faq PMG FAQ dat dit instabiliteit kan veroorzaken.

Zou dat ook voor mijn "freeze-probleem" gelden? Bij een vastloper in idle toestand kun je immers niet van een stress-situatie spreken. Of maakt dat niet uit.

2e vraag: helpt een converter voor de stabiliteit of moet ik echt aan een nieuwe (24-pins) voeding? 8)7

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
toevallig cool & quiet aanstaan? Mijn cool & quiet drivers deden het namelijk een paar keer niet lekker waardoor mijn pc heel de tijd vast liep als windows op Minimaal Stroomverbruik stond. Overclock weghalen en de cool & quiet drivers updaten kan dit verhelpen.

• dirkjesdirk
Q&Q is het probleem niet. Voeding ook niet - dacht ik - totdat ik dit ontdekte (zie vorige post).
Iemand anders?

[ Voor 4% gewijzigd door dirkjesdirk op 14-09-2006 09:12 ]

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
maatje vanme had ook zelfde probleem, steeds op allerlei verschillende momenten reboots. Zijn geheugen gaf ook geen foutmeldingen in memtest. Uiteindelijk ander geheugen erin en alles werkte als weer prima. Misschien dat op een of andere manier jou reepjes incompatible zijn met je chipset, of er toch wat mis mee is. Leen even van iemand wat geheugen en probeer het, denk dat het wel eens goed uit kan pakken

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-03 17:18
dirkdirk schreef op donderdag 14 september 2006 @ 09:12:
Q&Q is het probleem niet. Voeding ook niet - dacht ik - totdat ik dit ontdekte (zie vorige post).
Iemand anders?
ik zou gewoon een omvormer 20>24 halen voor een euro en die ertussen zetten. zolang je voeding genoeg power kan leveren hoef je geen nieuwe voeding te komen imho.

meestal staat trouwens in de handleiding van je mobo wel wanneer je wel / niet de 24 pins nodig hebt. sommige borden/configs draaien best op 20 pins

succes iig :)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 21:01

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:55

Shuriken

Life is all about priorities

dirkdirk schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:48:
Ik post na lange tijd maar weer eens een reply omdat het probleem helaas nog steeds niet is opgelost.

Wel heb ik iets ontdekt.

Ik heb steeds een 20 pins ATX stekker op de 24 pins aansluiting op mijn mobo gedaan. |:( Nu lees ik in de faq PMG FAQ dat dit instabiliteit kan veroorzaken.

Zou dat ook voor mijn "freeze-probleem" gelden? Bij een vastloper in idle toestand kun je immers niet van een stress-situatie spreken. Of maakt dat niet uit.

2e vraag: helpt een converter voor de stabiliteit of moet ik echt aan een nieuwe (24-pins) voeding? 8)7
Bij mij was een converter in elk geval de oplossing. Op de 20 pins had ik zo nu en dan een crash. Dat was compleet over na de converter er tussen geplaatst te hebben.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik had dit ook en toen ik een nieuwe hd had was het over, ook merkte ik dat als ik mijn kast verplaatste of er een tik tegenaangaf dat hij dan veel gevoeliger was voor lock ups.

BUH

• Gkirmathal
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 23:04
Ook eens 2 jaar geleden dit zelfde probleem gehad met me DFI nf2 bordje. Was geen pijl op te trekken en niemand kon het hier toen oplossen.

Wat nou bleek was is dat de HAL(hardware accelleration layer) van XP verantwoordelijk was voor al m`n problemen. Na een nieuwe XP installatie met de goed geselecteerde HAL verdwenen me random freezes als mist voor de zon. (was trouwens een bekend probleem later op DFI-street, DFI forums)

Nu heb ik 0.0% ervaring nog met AMD64 cpu`s/mobo`s, dus zou ook niet weten of daar ook zoiets kan meespelen. Maar doet geen kwaad dit is te onderzoeken lijkt mij.

AMD Ryzen 7800X3D - MSI MAG B850M Mortar - Goodram IDRM 2x16Gb 6400 CL32 - Sapphire Pulse RX 9070XT - Seasonic FOCUS GX AXT3 750W

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 21:01

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-05 11:14

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Je installeert toevallig de DUAL Core Optimizer driver van AMD.

Ikzelf heb ook een X2 3800+ maar als ik de DUAL Core Optimizer driver van AMD installeer heb ik ook random hangs enzo.

De gewone 64 AMD CPU driver die werkt dan wel weer gewoon perfect.

Geen problemen met programma's enzo die geen dual core ondersteunen, want heb totaal geen last van spellen die uber snel ofzo lopen.

[ Voor 21% gewijzigd door ErikRedbeard op 16-09-2006 10:49 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:48
Shuriken schreef op donderdag 14 september 2006 @ 13:15:
[...]

Bij mij was een converter in elk geval de oplossing. Op de 20 pins had ik zo nu en dan een crash. Dat was compleet over na de converter er tussen geplaatst te hebben.
Ik draai alleen met de P4-stekker en 20 Pins ATX en me Opteron 144 van 1,8 naar 2,7 Ghz en 0,0 instabiliteit... De lijnen zijn tevens op het moederboard gewoon doorgetrokken/ onderling verbonden, dus ik vraag me zozeer af of het allemaal noodzakelijk is...

• dirkjesdirk
Hmz. Net een verloopblokje bij de mycom gehaald en wat blijkt: zitten gewoon 4 lege pins op. Dat helpt natuurlijk geen hol! |:(
Hoewel: elders op het forum lees ik dat de verloopblokjes waarbij de kabel wel worden verdeeld over de 4 extra aansluitingen sterk worden afgeraden. Een evt . brakke lijn stuurt dan ook stroom naar de extra pins met als gevolg alleen maar minder stabiliteit. :>

• hosee
  • Laatst online: 05-10-2024
Wel dirkdirk, lees nu pas dit draadje en kan je melden dat ik precies hetzelfde probleem heb gehad als jij. Op 7 september heb ik mij een nieuwe 4600+ X2 aangeschaft. Volgende dag, vrijdag heb ik hem geïnstalleerd en alles liep verder gesmeerd.......tenminste dat leek zo, niet dus. Heb de rest van dat weekend geworsteld met dezelfde toestanden zoals jij beschrijft, van alles geprobeerd, maar zonder resultaat. Was er op den duur zeker van dat de proc. brak was omdat ik na verwijderen van deze en plaatsen van mijn andere proc., een 3000+ venice, alles terug perfect werkte.
s'Maandags teruggebracht naar de winkel en na mijn uitleg kreeg ik zonder enig moeilijk gedoe een andere 4600+ X2. s'Woensdags geïnstalleerd en....tataa.. alles werkt perfect nu.
Het enige wat ik toch nog moest installeren was de optimized dual core driver van AMD, en dit om niet "getimed out" te worden tijdens het spelen van DTM3 online.
Splinternieuw, en al kapot...tja.....niet te geloven, maar toch, het kan.
Hopelijk heb je zelf de mogelijkheid om er een andere proc. in te zetten en dan zou het weleens kunnen dat je vrij snel tot een oplossing komt.
Succes.

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

• dirkjesdirk
Hehe, eindelijk tijd om dit topic af te sluiten. Ik heb - denk ik - het probleem gevonden.

2x een Antec geprobeerd. Eerst die van de Sonata zelf (380W) en als test een Neopower 400 ofzo. Bij BEIDE kwamen de lock-ups voor. Dan denk je dat het probleem toch elders ligt.
Heb van het weekend voor de test maar eens een ouwe Enermax van 350W getest. En jawel hoor! Geen enkele lockup meer sindsdien! :X

HET IS DAN TOCH DE VOEDING!??! 8)7

We wachten even af.

[ Voor 18% gewijzigd door dirkjesdirk op 21-09-2006 12:15 ]

• dirkjesdirk
Update: we zijn weer een paar probleemloze dagen verder. Ik heb inmiddels de Enermac gemod met een stille papst en mijn systeem is rotsstabiel @ 2100 Mhz dual. :)

Goed. Dit draadje kan dicht. Blijft wel de vraag of beide Antecs rot zijn of dat Antec met mijn mobo geen ideale combi is. :/

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:05
Kijk ook eens in je eventviewer of er niet een aantal disk errors staan. als die er bij staan dan is de kans groot dat je hd aan gort is

iRacing Profiel

• hosee
  • Laatst online: 05-10-2024
Kijk eens aan, de voeding. Goed voor je dat je probleem nu is opgelost, veel plezier verder.

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Heeft wel ff geduurd zeg, maar toch beter voor jou suc6 verder met het systeem. :Y)
Pagina: 1