[Artifacts] overal zonder duidelijke reden

Pagina: 1
Acties:

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:30

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
Hey,

Okay hier weer eens een probleempje van mijn kant.
Mijn zusje klaagde al enkele tijd dat haar PC vreemd deed, spontane reboots, artifacts overal, en een hele boel andere kuren, nou dat ding stond helemaal vol met spyware en weet ik wat ze er allemaal mee uitgespookt had, dus ik dat ding maar even opnieuw geinstalleerd zodat ze weer normaal kan werken.
Zat ik net in de Widows XP setup zag ik overal zwarte stipjes (pixels), "appart :? " dacht ik, nou ja, straks nVidia drivers er op dan zal dat wel over zijn... nou niet dus :(
hij heeft hele vreemde kuren, soms zie je overal stippen... soms zijn de letters in beeld gescrambled (zie screenshot), en ik weet niet waar het aan licht, k heb de nieuwste drivers er op staan, verse XP SP2 install, voor zover ik kon zien in speedfan ook geen gekke voltages ofzo..
Iemand enig idee?

Google leverder niet veel op, en GoT voornamelijk topics waarbij de PCs overgeclocked waren, wat deze duidelijk niet is...

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/artifacts/thumb_01.jpg

De verschijnselen verdwijnen meestal als ik er een paar keer met een venster overheen veeg ofzo..
Ik heb er net ook ff een spelletje (RagDoll Kong Fu) op zitten spelen maar daar had ik weer helemaal geen last van artifacts... toen k hem afsloot zag de desktop er zo uit als hierboven te zien is.

Athalon XP 2400+
256MB DDR
GeForce 4 Ti 4200 AGP
Windows XP SP2

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Somora
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02-2025
Probeer je videokaart een paar mhzen naar beneden te clocken. Ik had dit probleem ook met men gouwe oude geforce 4 ti4600. Een paar megahertzen ondergeclockt en het was opgelost.

Verwijderd

Het lijkt op geheugenfoutjes bij de beeldkaart.
Zitten de artifacts altijd op dezelfde pictogrammen of random als je je systeem opstart?

Zitten er recente beelddrivers op?
zo ja, bereid je voor op aanschaf van een nieuwe beeldkaart.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Somora schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:29:
Probeer je videokaart een paar mhzen naar beneden te clocken. Ik had dit probleem ook met men gouwe oude geforce 4 ti4600. Een paar megahertzen ondergeclockt en het was opgelost.
Okay... en hoe klock ik die naar beneden?
* Spike_wolf is n00b op het gebied van over- en onderclocken B)

Wel vreemd dat hij het voorheen altijd gewoon goed gedaan heeft... dit doet ie volgens m'n zusje nu een paar weken ofzo..

Humankind… be both.

• Somora
Probeer eens met dit : http://downloads.guru3d.com/download.php?det=815

Ja bij mij kwam dit probleem ook plots en dit werd me hier nog zelfs aangeraden van em ff te onderclocken en het werkte :)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Okay, ik heb nu zowel de core als het geheugen zo'n 10 mhz omlaag geclocked.. ga ff testen wat ie nu doet...

[edit]
Ah! okay.. nu weer even een spelletje opgestart en kreeg ik de melding (resolutie van 800x600 ofzo en een hele lading artifacts) dat mijn beeldscherm stuurprogramma niet meer functioneerde...
Zal dus wel niet goed geweest zijn :+

Hoe heb jij toendertijds je kaart gecloked?

[edit2]

Nu heb ik alleen het geheugen omlaag gegooid en nu lijkt ie het beter te doen.. kl heb nog geen artifacts gespot..
Ga nog maar eens een paar spelletjes installeeren en een beetje spelen.. kijken wat ie doet.

[ Voor 82% gewijzigd door Spike_wolf op 03-05-2006 22:02 ]

Humankind… be both.

• Somora
Als ik me niet vergis was het bij mij een kleine 6mhz op de twee balkjes.
Welke drivers heb je nu geinstalleerd?

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Somora schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:02:
Als ik me niet vergis was het bij mij een kleine 6mhz op de twee balkjes.
Welke drivers heb je nu geinstalleerd?
De nieuwste van nvidia, 84.21

Humankind… be both.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Spike_wolf schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:21:
Hey,

Okay hier weer eens een probleempje van mijn kant.
Mijn zusje klaagde al enkele tijd dat haar PC vreemd deed, spontane reboots, artifacts overal, en een hele boel andere kuren, nou dat ding stond helemaal vol met spyware en weet ik wat ze er allemaal mee uitgespookt had, dus ik dat ding maar even opnieuw geinstalleerd zodat ze weer normaal kan werken.
Zat ik net in de Widows XP setup zag ik overal zwarte stipjes (pixels), "appart :? " dacht ik, nou ja, straks nVidia drivers er op dan zal dat wel over zijn... nou niet dus :(
hij heeft hele vreemde kuren, soms zie je overal stippen... soms zijn de letters in beeld gescrambled (zie screenshot), en ik weet niet waar het aan licht, k heb de nieuwste drivers er op staan, verse XP SP2 install, voor zover ik kon zien in speedfan ook geen gekke voltages ofzo..
Iemand enig idee?

Google leverder niet veel op, en GoT voornamelijk topics waarbij de PCs overgeclocked waren, wat deze duidelijk niet is...

[afbeelding]

De verschijnselen verdwijnen meestal als ik er een paar keer met een venster overheen veeg ofzo..
Ik heb er net ook ff een spelletje (RagDoll Kong Fu) op zitten spelen maar daar had ik weer helemaal geen last van artifacts... toen k hem afsloot zag de desktop er zo uit als hierboven te zien is.

Athalon XP 2400+
256MB DDR
GeForce 4 Ti 4200 AGP
Windows XP SP2
Je moet je windows nog activeren :+

Zonder gekheid, ik denk dat de memory of core van je videokaart niet helemaal jofel is.

• Somora
Normaal zou hij nu geen artifacts meer mogen vertonen. En geen nood de kaart zal het nog lang niet begeven :) Een vriend van me heeft nl mijn kaart nu en die heeft het nog steeds niet begeven :P

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Somora schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:09:
Normaal zou hij nu geen artifacts meer mogen vertonen. En geen nood de kaart zal het nog lang niet begeven :) Een vriend van me heeft nl mijn kaart nu en die heeft het nog steeds niet begeven :P
Nou hij lijkt nu idd weer goed te functioneren :)
Zal het nog maar ff aankijken en zodra ik weer artifacts zie horen jullie het gelijk :+

En Fairy, ik ga zo idd maar ff zo'n telefoon miep van Microsoft bellen voor het activeren van Windows :P
Oh wacht, werken die gasten wel op dit tijdstip eigenlijk? 8)7

Nou ja, iig bedankt voor je hulp Somora :)

Humankind… be both.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 17:23

markvt

Peppi Cola

Zet je kast eens open en zet een ventilator op kan je zien of het komt omdat je 3d kaart te warm word.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 17:23

markvt

Peppi Cola

Spike_wolf schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:14:
[...]
En Fairy, ik ga zo idd maar ff zo'n telefoon miep van Microsoft bellen voor het activeren van Windows :P
Oh wacht, werken die gasten wel op dit tijdstip eigenlijk? 8)7
Volgens mij werken die zo'n beetje 24/7 je belt niet naar nederland namelijk :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Neej hoor.. ingame nog steeds artifacts :'(
Heb nu verschillende terugclock verhoudingen geprobeerd, maar niks lijkt te helpen, in Windows ben ik ze helemaal kwijt onder elke instelling... maar 3d spellen worden compleet aan gort geholpen :/
K heb enkele en allebei de balkjes (core en geheugen) op verschillende punten tussen 0 en 50 mhz terug geclocked. maar niks lijkt te helpen :/

Humankind… be both.

• Somora
markvt schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:17:
Zet je kast eens open en zet een ventilator op kan je zien of het komt omdat je 3d kaart te warm word.
Probeer eens deze optie. Het zou kunnen dat hij stressed onder game's toch te warm word. Als hij dan nog rare kuren heeft denk ik dat hij vrij brak is geworden ;(

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nou niks lijkt te helpen.. heb hem nu open staan, en als k aan het koelblokje voel is hij amper warm.. gisteren heb ik de kaart er even uitgehaald en wel ontzettend veel stof uit de fan haald.. misschien dat ie een tijd vast gezeten heeft ofzo, en toen erg warm werd.. maar nu dus amper meer.. de keert heeft geen tempratuur sensor dus k kan niet checken hoe warm die precies word, maar zo te voelen niet echt warm.

En hoe ik ook terug clock hij blijft artifacts geven, en niet echt alleen in game, maar ook in de menu's.. en dan zijn het geen zware spellen.. heb net Tomb Raider Chronicles ff geprobeerd, heeft artifacts, Sjakie en de Chocoladefabriek (tja pc van m'n zusje he :+ ) heeft artifacts, en dat wil ik niet echt een zwaar spel noemen :P maar RagDoll Kung Foo daarintegen heeft er geen last van :?
In Windows ben ik ze ook niet meer tegen gekomen btw.

Humankind… be both.

• Somora
Als de fan werkelijk vastgezeten heeft dan is de kans vrij groot dat de kaart flink wat schade heeft. Ik heb onlangs ook zo'n pc in reparatie gekregen waar behoorlijk wat stof in de fan de videokaart zat, de kaart deed het nog wel maar bij enige stressige momenten klapte hij gewoon uit.

Anders moet je eens op zoek gaan nr een goedkoop en goed alternatief?

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Somora schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 21:03:
Als de fan werkelijk vastgezeten heeft dan is de kans vrij groot dat de kaart flink wat schade heeft. Ik heb onlangs ook zo'n pc in reparatie gekregen waar behoorlijk wat stof in de fan de videokaart zat, de kaart deed het nog wel maar bij enige stressige momenten klapte hij gewoon uit.

Anders moet je eens op zoek gaan nr een goedkoop en goed alternatief?
Heb net maar even een andere pc opengeschroeft en de kaart daar in gestoken, en daar vertoonde hij dezelfde kuren, de kaart is dus idd kapot.
Tja, moet ze maar een nieuwe kopen.. of de pc alleen maar voor internet en school gebruiken >:)

Maargoed, dank voor jullie hulp :)

Humankind… be both.

Pagina: 1