Toon posts:

Exchange 2003 probleem met het mailverkeer

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af waarom mijn exchange server altijd zo traag gaat. Het werkt samen met outlook 2003 en het versturen van mails gaat allemaal prima alleen het ontvangen van mails doet hij erg traag over.. De wachttijden kan meestal ongeveer van 8 tot 15 min duren. De server zelf draait op een WIN 2003 Small business server.

Kan iemand mij hiermee helpen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zal dan waarschijnlijk de pop3connector gebruiken. Die haalt iedere 15 minuten de mail op. Dat kan niet sneller, en dat wil je ook niet :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:40
Misschien iets meer info geven?
Wat heb je zelf al geprobeerd? Hoe gebruik je outlook? pop3 vanaf je provider, of smtp email? Service packs? Eventviewer meldingen alleen zowel inbound als outbound EMail.

beetje magere start post....

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 20:23
Misschien heb ik wel hetzelfde probleem hier,

-Verstuurde mails gaan niet automatisch weg.
-Verstuurde mails komen soms na vele minuten aan
-sommige mails komen wel direct aan.

Win 2003 SBE - Exchange 2k3 SP2

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het zelf ook gezien. Ik was er nog bezig om dat sneller te maken maar als je de functie zou uitschakelen dan haalt die niets meer op. Ik heb zelf maar de popconnector van 2000 gebruikt omdat die 10x sneller is. Het minimale is 15 min. Dat is gewoon niet te doen en niet acceptabel.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02 13:32
Omdat bij mijn provider poort 25 dicht stond had ik een appart programmaatje geïnstalleerd dat een POP-accountje leeg haalt. Die had ik ingesteld op 1 minuut, dat ging eigenlijk altijd goed. Ben helaas alleen de naam van het pakketje vergeten.

• Cereal
Cereal schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 08:55:
Misschien heb ik wel hetzelfde probleem hier,

-Verstuurde mails gaan niet automatisch weg.
-Verstuurde mails komen soms na vele minuten aan
-sommige mails komen wel direct aan.

Win 2003 SBE - Exchange 2k3 SP2
Even een aanpassing: dit geld alleen voor interne mail, er is hier geen connectie met de grote boze buitenwereld :)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:40
Cereal schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:43:
[...]

Even een aanpassing: dit geld alleen voor interne mail, er is hier geen connectie met de grote boze buitenwereld :)
Virusscanner goed ingesteld staan?

• Cereal
yup, gechecked.

het vreemde is dat op het moment dat je 'postvak uit' aanklikt hij verstuurd wordt, dan ontvangen de ontvangers 'm ook pas, als je niet klikt duur het enkele minuten voordat het mailtje uit postvak uit verdwijnt

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 18:57
sanfranjake schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:14:
Je zal dan waarschijnlijk de pop3connector gebruiken. Die haalt iedere 15 minuten de mail op. Dat kan niet sneller, en dat wil je ook niet :P
Waarom niet? Om de 2 minuten draait de GFI connector hier ook op een 5tal accounts. Geen enkel probleem. Een kwartier wachten op een mailtje lijkt mij pas echt not done in veel bedrijven?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
djluc schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:38:
[...]
Waarom niet? Om de 2 minuten draait de GFI connector hier ook op een 5tal accounts. Geen enkel probleem. Een kwartier wachten op een mailtje lijkt mij pas echt not done in veel bedrijven?
Tja als de mail kritiek is laat je het natuurlijk rechtstreeks afleveren ipv de pop3connector :P De SBS popconnector kan gewoon niet vaker (geen optie toe). Verder kan het problemen opleveren als je een nieuwe job initieert terwijl de vorige nog draait :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. moeten wij nu van alles gaan zitten gokken terwijl het topic ook nog eens half gekaapt word :?
dit heeft niets met PNS te maken, begin (beide) eens met een normaal topic waarin je uitlegd wat nu precies je probleem is onder welke omstandigheden met welke configuratie.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.