[Far Cry] Crasht bij het instappen van een auto

Pagina: 1
Acties:

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Geachte tweakers,

Ik ben vandaag bij een meneer die graag Far Cry wil spelen, maar wie vanwege problemen dit niet kan. Het is namelijk zo, dat wanneer je instapt in een auto, het spel crasht. De computer start opnieuw op, en Windows geeft de melding dat hij van een kritieke fout hersteld is. Dit komt voor zover ik na kon gaan ook alleen maar indien je instapt in een auto. Of het ook gebeurt wanneer je in een ander voertuig gaat is niet duidelijk, omdat het nog redelijk in het begin is. Een andere auto levert hetzelfde probleem op.

Het uitschakelen van de optie van het automatisch opnieuw opstarten van de computer leid ertoe dat de computer vreemde geluiden gaat maken (uit de speakers) en een blauw scherm, zonder enige tekst. Het enige wat dan nog mogelijk is is de computer handmatig opnieuw opstarten.

Het updaten van Far Cry zelf, de videokaart, Windows, etcetera helpt niet, heb ik al geprobeerd. Een zoektocht over Google levert ook niets op. Mijn laatste redmiddel ligt hier. Het probleem komt voorzover bekend ook niet bij enig ander spel voor, ook al word er niet al teveel op de computer gespeeld (behalve Fifa 200nogwat).

Mijn vraag: Wie heeft enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb zelf geen idee meer.

Edit: Wat informatie over het systeem is natuurlijk ook altijd handig. Het is een Lidl computer, Targa Visionary. Intel Pentium 4 540 (3.2 Mhz), op een Asus P5GD1 moederbord. De videokaart is een ATI all-in Wonder X600 Pro. Het geheel draait op Windows XP Home SP2.

Nogmaals bedankt indien jullie het probeem op kunnen lossen.

[ Voor 12% gewijzigd door YopY op 03-05-2006 20:27 ]

• YopY
  • Laatst online: 06-11 13:47
Heeft niemand ook maar enig idee waar dit aan kan liggen?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 08:24

Barrycade

Through the...

het spel deïnstalleren en opnieuw installeren? Is het een gekochte versie of "geleende"?

Verwijderd

Officiele fora al op rondgekeken? Misschien is het een bekend probleem daar.

Verder kan je het is op lagere settings/resolutie proberen en zonder geluid.

• Zerora
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

YopY schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:12:
Mijn laatste redmiddel ligt hier.
Correctie: Je een na laatste redmiddel ligt hier. Of je moet natuurlijk de makers/uitgever van het spel al hierover gemaild hebben :)

Officiele Far Cry forum
Ubisoft Nederland

Of misschien dit je probleem is:
Far Cry Freezes or Crashes to Desktop

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."