vraagje pc op de reciever aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 921 views sinds 30-01-2008

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08-2025
Ik wil een reciever gaan aanschaffen met 2 nieuwe speakers

ik wil me geluidskaart aansluiten op de reciever.
Hoe kan ik dit het beste doen?
met welke kabels? SPDIF? tulp naar 1,50mm jacket? andere opties?

Ik heb een Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty
En ben van plan de Pioneer VSX-515 reciever te kopen in combo met 2x Kef Q1 speakers.

De reden dat ik wil overstappen naar dit systeem is omdat me oude pc boxen niet goed meer zijn en misschien dat ik volgend jaar samen ga wonen deze set ook in de huiskamer kan plaatsen voor de tv etc..

Verwijderd

als je veel gamed kun je je receiver het beste anoloog aansluiten want dan behoud je de eax codering van de x-fi kaart. als je echter vrijweinig gamed kun je het beste de boel aansluiten met een coax kabel.

had je trouwens de search wel gebruikt want volgens mij is hier zat over te vinden

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 20:58 ]

• twister00004
ik heb de search gebruikt alleen ik snap er niet zoveel van

hoef alleen maar te weten hoe ik het beste dit kan aansluiten en hoe dat kabeltje heet wat ik ervoor moet hebben :P

Verwijderd

oke dan is het goed. Hier heb je hier nog wat plaatjes van de kabels dan weet je precies waar je naar kunt zoeken

de coax kabel
Afbeeldingslocatie: http://www.oehlbach.com/prod_img_big/9055.jpg

en de anologe
Afbeeldingslocatie: http://www.pcp.ch/1428b12045595g/Maxxtro-Stereo-Anschlusskabel-2m-3-5mm-Cinch-m.jpg

• twister00004
thnx for the info :)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Gewoon analog doen. De Xfi is meer dan vaardig genoeg om als DAC te dienen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Ik heb zelf de Pioneer VSX1015.
offtopic:
Tip; spaar nog even door voor deze reciever, meer funties en THX certified. Superieure reciever...echt een aanrader! En koop m gewoon goedkoop via het internet. O+ _/-\o_

Mijn vraag is: waarom geen optische (toslink) kabel als je voor digitale connectie gaat? (Minder storings gevoelig) Deze gebruik ik ook tussen mijn reciever en de pc.

Echter krijg ik alleen stereo. :r (Ligt aan mijn onboard geluidskaart: ALC850) :r Jij zult hier als het goed is geen last van moeten hebben.

Maar ik zou eerst eens dit goed doorlezen:

http://forums.creative.com/creativelabs/board/message?board.id=soundblaster&message.id=12170

Let vooral op dit stukje voor als je games wil spelen:
PC Games
PC games usually use technologies like as EAX to create surround sound, not Dolby Digital. So even if your speaker system has a Dolby Digital decoder, it will be of no use when playing games. The EAX processing is done on the soundcard, and the 6-channel sound is output via the analogue (or digital DIN if available). So you still need analogue connections to your digital speakers for games, if you just use an optical/coax cable you will only get the front left/right sound.
Dus alleen voor games zul je ECHT een analoge verbinding moeten hebben!

Je zal dus denk ik zoiets nodig hebben:
http://www.soundblaster.com/products/product.asp?category=1&subcategory=16&product=14309

Verder kun je met 'SPDIF Pass-through' direct het signaal naar de reciever sturen als je met DVD etc bezig bent.

Veel succes bij je keuze!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 11:50 ]

• twister00004
Ik zat ook al aan die reciever te denken alleen is ie wel erg prijzig.

Pioneer VSX-1015
2 x KEF Q1's
+/- € 800 auwch

heb nog 2 B&O speakers die ik achter me wil neer zetten

en dan moet ik dus zo'n The Sound Blaster Home Theater Cable set hebben?
Daarmee hou ik dus dat THX EAX effect bij spellen?

Verwijderd

(hoop dat ik nu wel in het juiste topic reageer zo niet dan excuses hier voor)
ik hoop dat iemand deze oude topic nog leest.

weet iemant het volgende ook een ander (analoog) alternatief is voor de Sound Blaster Home Theater Cable omdat deze alleen met creditcard kan worden besteld bij creative.(heb ik dus niet)

zelf dacht ik aan de volgende kabels 3x 3,5mm jack==>dubbele tulp(RCA) van pc naar
multichannel-in op 5.1 receiver is dat mogelijk?

en nu las ik ergens dat je de digital in/out van de audigy 4 ook kan verbinden
met een ...mm jack==>enkele tulp(RCA) die dan op de coaxin van de receiver gaat klopt dit?

en kunnen deze 2 aansluitingen ook tegelijk zodat ik dvd's(digitaal) en games(analoog) via mijn 5.1 receiver krijg?

alvast erg bedankt!

(ps heb de FAQ door gelezen maar kon niet vinden wat ik bedoel zit ook al 2 dagen het web af te speuren maar kan nergens een goed duidelijk antwoord vinden)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt een eigen vraag en gaat dan in andere topics die vraag stellen. Waarom doe je dat? Je kan toch gewoon zelf een topic starten als je een eigen vraag hebt? Het enige dat je hoeft te doen is duidelijk zijn, eigen inzet tonen en helder uiteenzetten wat je precies niet snapt of lukt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.