alecto mengpaneel

Pagina: 1
Acties:
  • 2.147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-07 00:58
halo ik ben van plan een 2dehands alecto mengpaneel te gaan kopen, alleen vraag ik me af is alecto een redelijk merk? ik heb een foto van het model ik wil kopen ik heb nog geen modelnummer ontvangen die man stuurt me strax een mailtje, ik wil alleen weten of het redelijke kwaliteit is( in ieder geval beter als een velleman promix 100)

foto url: http://img450.imageshack.us/my.php?image=mengpaneel9ac.jpg

[img][URL=http://img450.imageshack.us/my.php?image=mengpaneel9ac.jpg][IMG]http://img450.imageshack.us/img450/8565/mengpaneel9ac.th.jpg[/IMG][/URL][/img]

[ Voor 8% gewijzigd door Speeddragon op 03-05-2006 19:55 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMess
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2018
Ik heb geen verstand van het merk Alecto, nog nooit van gehoord.

Maar wat ik jou wel kan vertellen is dat zo'n zo te zien oud mengpaneel, waarschijnlijk behoorlijk krakende faders zal hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
SPEEDDRAGON schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:54:
halo ik ben van plan een 2dehands alecto mengpaneel te gaan kopen, alleen vraag ik me af is alecto een redelijk merk? ik heb een foto van het model ik wil kopen ik heb nog geen modelnummer ontvangen die man stuurt me strax een mailtje, ik wil alleen weten of het redelijke kwaliteit is( in ieder geval beter als een velleman promix 100)
Aangezien dit al een behoorlijk gedateerd model is zo ik er erg mee uitkijken.
Ik zou het iig niet doen als de verkoper er meer dan 20 Euro voor wil hebben.
En dan bekijk ik het nog positief! ;)

offtopic:
Gooi mijn adres even in je MSN! B)

[ Voor 16% gewijzigd door Afterburner79 op 03-05-2006 20:00 ]

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:50

ralpje

Deugpopje

* ralpje heeft exact hetzelfde mengpaneel gehad :)
Als ze wat ouder zijn is het inderdaad niet veel meer: krakende faders all over the place. Daarnaast vind ik het nadeel van Alecto mengtafels dat ze geen gain-regeling per kanaal hebben.
Ik weet niet wat je budget is voor het aanschaffen van een mengpaneeltje, en wat je er mee wilt gaan doen, maar waarschijnlijk zijn er hier wel een paar tweakers die je wat beters kunnen adviseren :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-07 19:59
Het is niet veel, verwacht er niet veel van en betaal er zeker niet veel voor. Je kunt beter een nieuwe budget mixer kopen van JB systems o.i.d. Dan kan je in elk geval een jaartje vooruit. Die dingen kosten ook niet veel. Op forums als http://licht-geluid.nl/ vind je veel mensen die ook mixertjes kopen. Daar kan je wellicht een topic vinden voor budget mixers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
ralpje schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:00:
* ralpje heeft exact hetzelfde mengpaneel gehad :)
Als ze wat ouder zijn is het inderdaad niet veel meer: krakende faders all over the place. Daarnaast vind ik het nadeel van Alecto mengtafels dat ze geen gain-regeling per kanaal hebben.
Ik weet niet wat je budget is voor het aanschaffen van een mengpaneeltje, en wat je er mee wilt gaan doen, maar waarschijnlijk zijn er hier wel een paar tweakers die je wat beters kunnen adviseren :)
Krakende faders heb je met bijna* alle mengpanelen die al wat ouder zijn.
Je kan ze een keer demonteren en dan HEEL voorzichtig het stof en vuil eruit halen.
Spuit er iig NOOIT contactspray in. Dat lijkt goed te werken voor even.
Daarna is het weer hetzelfde en kun je je faders wegkijlen omdat het stof dan 1 grote plakzooi is.

(* Optische of digitale faders hebben hier natuurlijk veel minder last van.)

En Velleman heeft ook best aardige spullen hoor qua prijs/kwaliteit. Bv. een aantal lichte versterkers.

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
ik wil graag een goede 2dehandse mijn budget is 50 euro, ik heb het niet zo op die nieuwe goedkope dingen ik heb zoon velleman gehad en die heeft het al na een half jaar begeven daar begin ik niet aan, maar als het ding nou geen krakende faders heeft en zulke soort gedoe is het dan een goed ding (niet voor 50 euro dan hoor) of heeft een van jullie nog iets leukers voor me liggen. ik heb hem snel nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

als 50 euro je budget is waarom haal je dan niet deze Gemini instap 626i. deze staat op marktplaats diversen keren tekoop voor 50 euro en ik kan je vertellen dat Gemini een goed en professioneel merk is en ik moet zelf zeggen dat deze mixer er erg stylvol uitziet voor deze prijs 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.lighting-effect.com/catalog/images/items/PS626i.jpg

en als je niet zo van dat gebrushde alu houdt is er ook nog een 626 pro 2 tekoop voor 60 eurie

Afbeeldingslocatie: http://www.music-head.de/covers/GEPS626PRO2?mode=equpmt

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 03-05-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Laatst online: 03-02 14:57
Kijk ook eens bij Behringer, het is weliswaar een professioneel merk, maar ze hebben spullen voor elk budget.

edit: Hier, onder de 50 €uro: http://www.behringer.com/UB502/index.cfm?lang=ENG
edit2: dees
Afbeeldingslocatie: http://www.music.tut.by/apparat/photo/behringer-ub502.jpg

edit3 @hieronder: Ah, nog even verder zoeken dan ;) , misschien tweedehands dus? (bv een tweedehands 802 of 1202 dan)

[ Voor 65% gewijzigd door DarthPlastic op 03-05-2006 20:58 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
heb ik ook over zitten denken alleen ik heb daar te weing kanalen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

heb je wel genoeg aan die 3x2 kanalen op de Gemini of ga je een hele circustent op je paneel aansluiten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Alecto maakt best leuk spul :) Heb begin jaren 90 voor bij de PC een keer een mengpaneeltje gekocht voor destijds zo'n 175 gulden. Hij ligt al een tijdje ongebruikt ergens rond te slingeren, maar hij werkt nogsteeds. Voor het geld is er niks mis mee.

Wordt nogsteeds verkocht zie ik ;)

http://www.hermeselectron.../26106_alecto_pro137.html

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Anoniem: 157535 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:59:
heb je wel genoeg aan die 3x2 kanalen op de Gemini of ga je een hele circustent op je paneel aansluiten :9
Zelfs een circustent heeft genoeg aan 2 kanalen. 1 voor de muziek en 1 voor de spreekstalmeester. ;)
Exirion schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:08:
Alecto maakt best leuk spul :) Heb begin jaren 90 voor bij de PC een keer een mengpaneeltje gekocht voor destijds zo'n 175 gulden. Hij ligt al een tijdje ongebruikt ergens rond te slingeren, maar hij werkt nogsteeds. Voor het geld is er niks mis mee.

Wordt nogsteeds verkocht zie ik ;)

http://www.hermeselectron.../26106_alecto_pro137.html
Hoe durven ze het te verkopen voor dat geld? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Afterburner79 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:20:
Hoe durven ze het te verkopen voor dat geld? :o
De betreffende winkel hanteert woekerprijzen voor alles wat ze verkopen ;) Ik ken ze een beetje.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
woekerprijzen wat zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 21:12
prijzen die veel te hoog liggen.

Ik heb zelf het goedkoopste paneeltje van www.new-line.nl (Numark DM950) en die doet gewoon wat hij moet doen. Mengen! Verder werkt alles gewoon zoals het moet. 85 euro

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 03-05-2006 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

SPEEDDRAGON schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:56:
heb ik ook over zitten denken alleen ik heb daar te weing kanalen op
Roep eerst maar eens even hoeveel kanalen je (denkt) nodig te hebben en wat je aan wilt sluiten. Dat denkt wat makkelijker mee ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afterburner79
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
Ik denk dat dit topic inmiddels dicht kan... Niet waar, Speeddragon? ;)
We gaan wel verder in het DJ topic aangezien het toch om een Wanna-DJ gaat.
(We hebben elkaar ff gesproken via MSN, blijkt ie ook nog op die school te zitten waar ik lesgeef! :o )

Dus, wat doen we ermee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 16:21

JorisPenders

Designer & Coder

Nog even mijn ervaringen met Alecto:

heb er nog een oud mengpaneeltje van liggen. Weleenswaar zijn er nu 2/4 kanalen van kapot, nog steeds geen krakende faders hoor! Dat werkt perfect. Wel iets kapot binnenin, maar komt door heel veel gebruik!

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
het kan inderdaad dicht jah, en afterburner ik volg denk ik toch je advies op en spaar nog even door, of koop die gemini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

DarthPlastic schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:55:
Kijk ook eens bij Behringer, het is weliswaar een professioneel merk
Met alle respect - maar, nee. Ze kopieren bestaande ontwerpen (vergelijk de gitaarpedaaltjes maar eens met de originelen of de Xenyx met de Mackie Onyx) en laten dezen dan voor minder geld bouwen. Als er een rechtszaak van komt wordt er gauw een MkII op de markt gezet, maar het kwaad is dan al geschied.

Behringer heeft een paar dingen die professioneel te noemen zijn, maar het is in de muziekwereld een budgetmerk met een niet al te geweldige reputatie.

Zo'n Alecto-ding zou ik overigens ook niet pakken; ik heb er zelf een gehad. Voor minder heb je iets beters (en zeker als je gaat draaien).

teveel zooi, te weinig tijd

Pagina: 1