Toon posts:

DVD --> Reciever: Audio>Digitaal of analoog aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een aantal jaren een Onkyo TX-DS595 Reciever en sinds kort een Marantz DV-7600 DVD speler.
Ik heb een keer gelezen dat het beter is om je DVD speler analoog aan te sluiten aan je Reciever als de DVD speler betere DAC´s heeft dan de Reciever.

Is dat zo?

En zo jah, is het in mijn geval ook zo dat de marantz betere converters heeft dan de reciever en dat ik het beter analoog kan aansluiten?

Of alleen in het geval van cd's afspelen analoog aansluiten en selecteren op reciever, of ook dvd? (marantz heeft dts decoder)

Ik hoor het graag :)

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:44

Flarrestein

Superworm Jim

Probeer het uit !!

Zelf heb ik een Marantz DVD speler en receiver (DV6200 & SR4200), en deze zitten zowel digitaal als analoog aangesloten.

Er is wel degelijk een hoop geluidsverschil te horen. De ene cd klinkt via de analoge aansluiting beter en de andere cd weer bij de digitale koppeling.

HIER !!! PAK AAN

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 21:57
Het is inderdaad luisteren naar wat het beste klinkt.

Maar als je Dolby digital of DTS wilt kunnen luisteren moet je hem zo wie zo Digitaal aan gaan sluiten.

Op de Marantz zit ook nog een knopje "source direct" dan bypassed hij de DAC van de receiver zelfs helemaal.

This message was deleted

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:42

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Inderdaad, iets als 'source direct' is heel belangrijk. Wat zou je er namelijk mee opschieten om het signaal om te laten zetten naar analoog (dvd-speler) om het vervolgens in je receiver nogmaals te moeten laten omzetten. Kies dan voor digitaal, want dan heb je geen kwaliteitsverlies.
Ook is het zo dat de meeste DSP's (digital soundfield processing) relatief vele ruis toevoegen aan het geluidsspoor.

En: gewoon proberen, wat klinkt het beste!

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
brutalbasterd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 17:58:
Het is inderdaad luisteren naar wat het beste klinkt.

Maar als je Dolby digital of DTS wilt kunnen luisteren moet je hem zo wie zo Digitaal aan gaan sluiten.

Op de Marantz zit ook nog een knopje "source direct" dan bypassed hij de DAC van de receiver zelfs helemaal.
Als ik het goed begrijp zit er in mijn marantz dvd speler een dolby/dts decoder en kan ik hem zo analoog aansluiten via de analoge 5.1 uitgangen aan mn onkyo versterker.

en bedankt voor de source direct tip. (ik neem aan dat je de onkyo reciever bedoelt ipv de marantz dvd speler)

Maar iig .. bedankt voor jullie reacties!

Idd moet je gewoon luisteren en kiezen wat je het mooist vindt klinken, ik wou alleen ook de theorie er achter snappen. Nu moet ik nog een paar analoge kabels kopen en dan ga ik wat uit proberen.