Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IMG]-tag: bestand te groot qua resolutie?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
WFvN in "Het ligfietstopic"

In dit bericht heb ik drie afbeeldingen staan. De drie afbeeldingen heb ik online staan op m'n stukje webspace van @home. Ik ben bekend met de regels van GoT als het gaat om de afmetingen van afbeeldingen (in verband met layout-vern**kende gevolgen in het verleden).

De bovenste 2 afbeeldingen heb ik vandaag op m'n webspace gezet en daarvoor eerst geresized naar een horizontale afmeting van 600 pixels. De onderste afbeelding had ik al online staan, ik heb daar direct een linkje naartoe gemaakt.
Toen ik dat deed, zag ik dat die afbeelding te groot was (de rode randen rondom de afbeelding en onderaan een stuk tekst over de grootte; you know the stuff). Ik heb toen direct de afbeelding geresized naar 600 pixels horizontaal en opnieuw geupload.

Nu blijft toch die rode rand verschijnen. Uiteraard heb ik wel een keiharde refresh geprobeerd, ik heb ook m'n cache geleegd maar het probleem blijft bestaan. De afbeelding is toch écht 600 bij xx pixels en daarmee dus niet groot genoeg.

Of dit een bug van GoT is of dat er bij mij iets mis is, weet ik niet. Ik kan niet zien wat een ander op z'n scherm heeft. Ik post het toch maar hier, wellicht is het een bug, anders zou ik niet weten wat er aan de hand is.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:33
Wat zegt checkimages? Keurt die de afbeelding goed of krijg je daarmee een melding?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Als je in je prefs de optie "Forum versmallen voor 800 breedte?" aan hebt staan, dan is de maximale breedte 575px :)

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Hier zie ik geen waarschuwing :) . Misschien dat het in de cache hangt van een proxy, als je die gebruikt? Anders zou je nog kunnen proberen je cache met de hand leeg te gooien :) .

edit:
Erkens: Het versmallen van het forum zorgt er inderdaad voor dat er geresized wordt, maar heeft (logischerwijs) geen invloed op de waarschuwing :) .

[ Voor 32% gewijzigd door JHS op 03-05-2006 19:49 ]

DM!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

JHS schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:47:
edit:
Erkens: Het versmallen van het forum zorgt er inderdaad voor dat er geresized wordt, maar heeft (logischerwijs) geen invloed op de waarschuwing :) .
dan komt die rode rand er echt wel te staan hoor ;)

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Je hebt geen gelijk, ik las de startpost niet wel goed, zie hieronder ;) .

[ Voor 29% gewijzigd door JHS op 03-05-2006 20:19 ]

DM!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
djluc schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:45:
Wat zegt checkimages? Keurt die de afbeelding goed of krijg je daarmee een melding?
Euhm?

Als je bedoelt die automatische functie die controleert op de grootte van de afbeelding: die keurt hem dus af; te zien aan die rode rand er omheen en eronder het rode blok met daarop
Deze afbeelding is 852 * 334 pixels en 35KB groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet.Deze afbeelding is 852 * 334 pixels en 35KB groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Kijk in de faq als je niet weet hoe dit moet.
Erkens schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:46:
Als je in je prefs de optie "Forum versmallen voor 800 breedte?" aan hebt staan, dan is de maximale breedte 575px :)
Nope, niet het geval. De twee afbeeldingen erboven zijn óók 600 pixels breed maar daarbij ontstaat die rode rand niet.
Bovendien kan je hierboven in de quote lezen dat hij meldt dat de afbeelding 852 pixels breed zou zijn. Da's dus niet waar, hij is 600 breed (net als de andere twee afbeeldingen)

Klik maar op de afbeelding met rechter muisknop om de afmetingen te checken of sla de afbeelding op en controleer de resolutie of klik met de linker muisknop op de afbeelding waardoor de fullsize afbeelding verschijnt, check daarvan de resolutie. Je zal allemaal 600 pixels vinden.

Nu ik zelf op de afbeelding geklikt heb, verschijnt dus het venster met de zogenaamde 'fullsize' afbeelding. Het venster heeft de afmetingen van het originele bestand. Maar ik heb dus het bestand verkleind naar 600 pixels. Het venster is dus gevuld met een afbeelding van 600 pixels breed waarbij rechts en onder het venster leeg blijft. Ik denk nu dus echt dat heen bug van GoT betreft.
JHS schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:47:
Hier zie ik geen waarschuwing :) . Misschien dat het in de cache hangt van een proxy, als je die gebruikt? Anders zou je nog kunnen proberen je cache met de hand leeg te gooien :) .

edit:
Ik gebruik bij mijn weten geen proxy. Hier thuis in ieder geval niet. Ik heb een @home breedband verbinding. Maar volgens mij zit ik ook daar niet achter een proxy (je zal mijn eigen IP zien als je bij mijn berichten kijkt). Dus dat is het niet lijkt me.
Wel apart dat jij/jullie het niet zien.

[edit]
Ook opmerkelijk... de melding in het rode blok staat er twéé keer.

Ik heb nu net nog een keer een keiharde refresh gegeven. Nu is de rode melding wel weg. Maarja... wellicht staat hij er straks weer, dat is namelijk al eerder gebeurd.

[edit2]
nee, nu blijft die melding écht weg :?

[ Voor 8% gewijzigd door WFvN op 03-05-2006 20:18 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Toch caching dus ;)

Gezien het feit dat je ook een filesize krijgt gebruik je IE, en dat is o.a. wat caching betreft een nogal, euh, vreemde browser :P

[ Voor 81% gewijzigd door crisp op 04-05-2006 00:12 ]

Intentionally left blank

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Tja, het lijkt inderdaad toch op caching alleen waar? Toch op één of andere server bij @home?

offtopic:
ik zie nu pas de avatar van djluc; wrede bak :D echt gave wagens O+

[ Voor 34% gewijzigd door WFvN op 04-05-2006 09:35 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nou ja, problem solved zullen we maar zeggen :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.