[2003] VPN met dial-up?

Pagina: 1
Acties:

• Toolmaker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Ik heb een Windows 2003 Server waarop ik een Dial-up VPN wil draaien. Ik had al RRAS draaien, met zowel VPN als Routering aan. De modem staat WEL in de lijst met VPN poorten, maar als ik vanaf een client inbel, dan doet hij het dus niet.

De telefoon gaat over, en ik kan uitbellen vanaf de server. Zijn er extra instellingen die ik moet doen om met de server de foon op te laten nemen?

De huidige instellingen op de server zijn VPN en NAT, verders draait er een DHCP en DNS server.

Toolmaker

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom zou je VPN via een dial-up verbinding willen aanbieden? Een client kan indien een modem aangesloten is op de server toch rechtstreeks op de server inbellen. Dan heb je een point-to-point verbinding, die behoorlijk privé is. Een VPN wordt juist gebruikt om een prive netwerk te creëren tijdens gebruik van een publiek netwerk (lees internet).
In a dial-up networking solution, remote users call in to a remote access server on your network. Dial-up lines are inherently more private than a solution that uses a public network such as the Internet.
Volgens mij is het niet eens mogelijk om VPN via dial-up te realiseren. MS heeft een compleet artikel geschreven over hoe de keuze te maken voor VPN of dial-up: Choosing dial-up or VPN. Eventueel heb je nog de mogelijkheid om de verzonden data over de dial-up verbinding te encrypten. ( Configuring Encryption for a Dial-up Solution ).

[ Voor 20% gewijzigd door Question Mark op 03-05-2006 19:14 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Toolmaker
ok, weer wat geleerd.

Hoe stel ik Dial-up access in? Versatel blokkeert(al zeggen ze van niet) de GRE pakketten voor een VPN, en er zijn diversen leveranciers die regelmatig de database(s) en evt. de software willen updaten.

De modem kan wel uitbellen, maar neemt niet op.

Toolmaker

• Toolmaker
Iemand een idee? Dit zijn de instellingen die ik heb:
http://upload.toolmaker.nl/dialup.png (Dialup rechten bij gebruiken)
http://upload.toolmaker.nl/port.png (Modem port)

Ik ben een beetje hopeloos met betreft dit, want we hebben het op korte termijn nodig...

[ Voor 13% gewijzigd door Toolmaker op 08-05-2006 10:39 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hier staat het allemaal wel beschreven: Step-by-Step Guide to Configuring a Dial-Up Remote Access Server.

Maar, als het modem al niet opneemt, lijkt dat me gewoon je eerste probleem. Als je een gewone telefoon aan de telefoonlijn hangt, gaat deze dan wel over als er naar het nummer gebeld wordt?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Toolmaker
Ja, die gaat wel over...
Pagina: 1