Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-11 22:21
Bij het bekijken van topics over ongevraagde SMSjes wordt vooral gereageerd over hoe je je kan afmelden.

Maar wat ik nou wil weten, hoe kun je je geld terug krijgen?

Ik krijg ineens betaalde smsjes van die klote site stayclose.nl waar ik dus nooit toestemming voor gegeven heb. Hier wordt wel 0,70 euro per stuk voor gerekend. Hoe kan ik dat geld nou terug krijgen?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Klagen bij je provider.

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Naar dat geld kan je fluiten. Gevraagd of ongevraagd. Beste is stopzetten en nóoit van je leven meer sms'en naar een 4 cijferig nummer.

Signature

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zie ook de algemene voorwaarden:

StayClose B.V. neemt je persoonsgegevens, zoals naam, adres, telefoonnummer, emailadres en mobiele nummer op in haar gegevensbestand. Vooraf geef je toestemming middels de verificatie email dat wij, Stay Close B.V. en Adpepper / Mailpepper, en eventuele derden deze gegevens mogen gebruiken.

Wij zullen je gegevens gebruiken om je te kunnen informeren over abonnementen, voordeelaanbiedingen, acties. Genoemde mogelijkheden sluiten andere mogelijkheden niet uit.

Oftewel; hoe ze ook aan je nummer komen; het verspreiden ervan en al dan niet commercieel gebruiken is naar hun goeddunken, of je nou lid bent of niet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dyna18
Dat is dus het vervelende. Ik heb nog nooit van mijn leven naar een 4 cijferig nummer gesmst.
De site stayclose.nl begon zonder toestemming met het versturen hiervan.

• dyna18
Sorry hoor, maar zulke algemene voorwaarden geeft ze toch nog niet het recht om mij een betaalde dienst te leveren zonder toestemming?
Wat ik van de wet weet is er voor een betaalde dienst altijd uitdrukkelijke toestemming nodig.

• MAX3400

MAX3400

dyna18 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:01:
Sorry hoor, maar zulke algemene voorwaarden geeft ze toch nog niet het recht om mij een betaalde dienst te leveren zonder toestemming?
Wat ik van de wet weet is er voor een betaalde dienst altijd uitdrukkelijke toestemming nodig.
Als je de voorwaarden leest, staat er duidelijk dat ze alle content, waaronder NAW gegevens mogen gebruiken omdat "iemand met een account op die site" toestemming heeft gegeven door "Ja" te klikken bij een verificatie-vraag.

Oftewel; zelfs als JIJ geen account hebt maar iemand anders wel en die noteert jouw nummer op die site, ben je eigenlijk al publiek bezit geworden en commercieel verkoopbaar.

*edit*
Heb je daar een account trouwens?

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 03-05-2006 19:05 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
MAX3400 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:04:
[...]

Als je de voorwaarden leest, staat er duidelijk dat ze alle content, waaronder NAW gegevens mogen gebruiken omdat "iemand met een account op die site" toestemming heeft gegeven door "Ja" te klikken bij een verificatie-vraag.

Oftewel; zelfs als JIJ geen account hebt maar iemand anders wel en die noteert jouw nummer op die site, ben je eigenlijk al publiek bezit geworden en commercieel verkoopbaar.

*edit*
Heb je daar een account trouwens?
Gelukkig denkt de Wet Bescherming Persoonsgegevens daar anders over.

• dyna18
Dat zijn mijn gegevens met zulke voorwaarden verkopen is zover ik weet niet illegaal. Maar het sturen van SMSjes die elke 70 cent kosten lijkt mij toch iets anders. Voor het eerste zitten geen kosten aan de gebruiker, voor het tweede wel, en voor het leveren van zo'n betaalde dienst is uitdrukkelijke toestemming nodig.

• MAX3400

MAX3400

sdomburg schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:08:
[...]

Gelukkig denkt de Wet Bescherming Persoonsgegevens daar anders over.
offtopic:
Hopelijk wordt dit niet gemodereerd; dit is public info via SIDN

Schrijf ze eens aan:

Domeinnaam stayclose.nl (eerste domein)
Status actief

Registrant StayClose B.V.
Kingsfordweg 151
1043 GR AMSTERDAM
Netherlands
Domicilie N/A
Gebonden aan ADR ja
Administratief contact H. van Ooyen
+31 (0)204917707
postmaster@stayclose.nl

Registrar StayClose B.V.
Kingsfordweg 151 b
1043 GR AMSTERDAM
Netherlands

Technisch contact Networks SC Hostmaster
+31 (0)204917707
nldomeinen@scnetworks.nl

Nameserver ns01.schosting.nl 217.78.240.126
Nameserver ns02.schosting.nl 217.78.241.126

Datum registratie 08-04-2005
Record laatst gewijzigd 06-04-2006
Record onderhouden door NL Domain Registry

*edit*
Een Google-search op MailPepper of AdPepper levert 1 bedrijf op wat de advertising doet als partner van Stayclose.nl; anders stuur je hun ook een mail want op die sites staat weer dat ze voldoen aan alle Europese wetgevingen omtrent privacy.

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 03-05-2006 19:16 ]

• Wallie
  • Laatst online: 10:34

Wallie

Herr

Klagen bij je provider kan best helpen, ik heb toen ik nog een Hi-abbo had, 2x toe betaal smsjes gehad, gebeld en op de volgende rekening kreeg ik het geld terug van de lieve mensjes van Hi ;)
Ik begin ook het vermoeden te krijgen, omdat ze dit doen (het geld teruggeven), ze dit (wettelijk?) verplicht zijn, aangezien ze ook het geld incasseren.

Het waren trouwens 2 eenmalige smsjes, geen elke week 100 ringtones van Tom Jones ofzo... :+

[ Voor 43% gewijzigd door Wallie op 03-05-2006 19:19 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Pagina: 1