Bestaat zoiets?

Pagina: 1
Acties:

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 14:27
Bestaat de volgende kabel:

SCART -----S/VHS RCA OUT
|
|____S/VHS RCA IN

Dus S-Video en tulp (L & R) IN en OUT naar een SCART stekker voor in de TV.....

Heb gekeken op site van Oehlbach en Vivanco, maar niks gevonden wat erop lijkt...

En zelf maken is volgens mij ook niet zo simpel omdat onderlinge draadjes ook weer met elkaar verbonden moeten worden of niet?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
Kijk eens op [url="http://www.hardwarebook.net,"]http://www.hardwarebook.net,[/url] en laat weten of je er iets aan had.

Mark Steverink

• DarkHelmet
Bedankt voor die URL.

Heb ff zitten kijken, maar als ik het goed zie, is SCART helemaal niet bedoelt om S-video op aan te sluiten.

Het is voor OF composite OF voor RBG

Maar RBG hebben alleen dure TV's toch?

En bestaat een SCART -> S-Video eigenlijk wel?

Omgekeert kon ik wel ontdekken, en ook wel een kabel vinden.

het zit namelijk zo:

- TV
- PC met TV OUT en Audio OUT
- Versterker met S-video IN/OUT en AUDIO IN/OUT

het volgende moet gebeuren.

PC TV OUT + AUDIO I/O -> versterker
Versterker S-Video I/O & AUDIO I/O <-> TV

Snappie?

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• cyco2437
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09-2025
hey,

eerst ff een fout de wereld uit helpen. SVHS-connector is heel iets anders dan een Tulp(composiet) stekker. SVHS heeft voor elke draad een eigen kleur. dus zal je nooit een converter kunnen vinden van SVHS => Tulp.

Nu denken de S.M.A.R.T ppl onder jullie O ja, ik heb een kabeltje bij mjin TV-OUT dat van SVHS naar Tulp loopt. Dit komt omdat voor de fabriekanten het makkelijker was om uit een SVHS connecter 2 signalen te laten komen. Dus als je dat connectortje aansluit dan veranderd het signaal naar (kleur gecombineerd) Tulp-signaal. Tja ik hoop dat het een beetje helpt ;)

Roeltje...

Better to be pissed off than pissed on .... :)

• DarkHelmet
Bedankt voor je reply.

En IDD, tulp is wat anders dan een mini DIN van 4 pinnen.

Maar S-VHS werkt niet met kleuren, maar met brightness en luminance of zoiets.
En elk heeft een eigen aarding.
Dat komt dus op 4 aansluitingen.

En wat ik uit het scart schema kan halen zit er geen S-Video uit mogelijkheid op...

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:42

Nicap

Tsssk....

RGB zit niet alleen op "dure" tv's. 99% van alle europese TV's die een scart aansluiting heeft ondersteund RGB.
Pagina: 1