Toon posts:

Home cinema vs Suround set

Pagina: 1
Acties:
  • 886 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben op zoek naar een nieuwe speakerset, ik heb al wat topics doorgelezen en heb veel gehoord dat het het beste is om alle onderdelen los te kopen. Maar gezien mijn budget is dit geen optie voor mij.
Nou zat ik te denken aan een Sony HTP-32DW
(http://www.wehkamp.nl/win...iestSoortCode=&ArtiestID=)
en een Logitech Z-5500 Digital (5.1) set.

De set zal het meest gebruikt worden om films mee te beluisteren. Ook zal hij gebruikt worden voor het gamen en het beluisteren van muziek.

Nu is mijn vraag waar ik nou het beste voor kan gaan, kwa aansluiting is het geen probleem, de logitech set sluit ik op mijn pc aan en dan kijk ik de dvd's via mijn pc en de sony set gebruik ik gewoon om dvd's mee te kijken.

Als jullie evt. nog andere goede opties weten hoor ik het graag.

Mijn budget legt tussen de 250 en 350 euro.

Verwijderd

Je hebt wel 70 euro voordeel bij wehkamp.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 19:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar de z5500 is als nog goedkoper.:P

Ik vraag mij alleen af wat het kwaliteits verschil is tussen een luidsprekerset voor de pc en een home cinema set in een prijs klasse van 250 tot 350 euro.

En of ik evt. ook een nieuwe geluidskaart zou moeten aanschaffen want ik gebruik nu mijn onboard 7.1 gluidskaart van mijn dfi lanparty ut nf 4 sli-d

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 21:44
Kijk ook eens naar het budget segment van Denon.
Ik heb hier een avr-1906 staan en ben uiterst tevreden. Qua prijs scheelt het niet (zoveel) met die Sony. Voor speakers is het misschien een optie om marktplaats af te stropen naar een paar jaar oude speakers die soms voor erg lage prijzen verkocht worden.
Ben op die manier ook aan mijn Quadral zuilen gekomen.

[ Voor 43% gewijzigd door Chiel op 04-05-2006 17:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens gekeken op marktplaats, ik kwam ook een aantal leuke receivers tegen. b.v een harman kardon 1550 voor 150 euro. Ik heb op got wat gezocht en daar ees je veel dat het beter is om wat meer geld aan je speakers uit te geven dan aan je receiver.

Ik ga nu zowieso voor een home cinema set ipv. de logitech z5500. Ik zat eraan aan te denken om de hk 1550 te kopen en dan een nieuwe speakerset van rond de 200 euro.
En dan ook nog een 2de hands dvd speler.

Dan heb ik toch voor een leuk bedrag een leuke set. Of hebben jullie nog andere aanbevelingen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan tweedehands deze set voor 300 euro krijgen
Marantz SR4200 + Marantz DV4200 + Elac Cinema 1 ESP

Is dit wat?

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-02 08:20
jazeker!!

dit is heel wat! Elac maakt erg goede speakers, en met de instapserie zal het ook wel snor zitten.

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-02 22:33
Marantz maak ook erg mooi spul, heb zelf de 4200 OSE en dat is een heerlijk spelertje. :)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-02 11:11

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

geloof me (heb zelf de logitech z680) die logitech set is extreem goed voor films games en muziek.

alleen is het wel aan te raden om er een soundcard voor aan te schaffen met digital out. audigy 2 zs bv.

btw, de logitech set is niet zomaar een 'pc luidspreker' set.
hier is een goeie review van de set te vinden:
http://www.denguru.com/2004/11/30/logitech_z/index.html

[ Voor 30% gewijzigd door Hubert op 06-05-2006 19:41 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet het. Ik heb hier nu een logitech z640 setje hangen. Geeft goed geluid. Maar zo een home cinema set geeft naar mij idee toch beter geluid. ?!?!? :?
Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat als ik een echte mooie set wil ik mijn budget wat moet vergroten. Dus ik denk dat ik nu gewoon de winkels langs ga om te kijken voor een leuke speaker set + dvd speler van rond de 300 euro, en dan spaar ik nog even door voor een goede receiver.
Of is een receiver echt noodzakelijk?

Ook neig ik meer naar een home cinema set dan naar pc speakers omdat mijn fannetjes aardig wat lawaai maken. Ik was eerst van plan om de logitech z5500 te kopen en een waterkoeling set maar aangezien dat ook behoorlijk in de prijsen loopt was ik toch van plan om voor een home cinema set te kiezen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 00:34 ]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-02 11:11

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

een z640 is geen z680 of z5500..

geloof me, dat is een heele andere klasse.

iedereen denkt altijd dat dit maar pc setjes zijn terwijl ze zeker veel meer zijn.
geloof me, als ik met de z680 een film kijk en het geluid een beetje goed open gooi trillen de ramen eruit.

maar goed, je moet kiezen wat je zelf wil ;)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar de ramen hoeven er niet uit:P. Maar bedankt voor je reactie, je zet me wel aan het denken.
Kijken wat het eerst in de aanbieding komt, een mooie hk set of een logitech set:P

Verwijderd

Resorende ramen :r Ik denk dat de meeste mensen daar niet van houden.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:25
Hubert schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:53:

iedereen denkt altijd dat dit maar pc setjes zijn terwijl ze zeker veel meer zijn.
geloof me, als ik met de z680 een film kijk en het geluid een beetje goed open gooi trillen de ramen eruit.

Dus trillende ramen betekent automatisch goed geluid? Vreemde manier van denken :?

Heb zelf ook een Z680 setje bij m'n pc en voor dvd/audio een denon receiver + b&w speakers. Ik kan je vertellen dat dat 10 keer beter klinkt dan die logitech meuk (mag natuurlijk ook wel).

1. Sowieso erger ik me al kapot aan die sub die erbij zit. Misschien leuk voor films, maar voor muziek is ie gewoon beroerd.
2. Last van witte ruis over de satellieten. Bekend probleem van de Z680.
Audiophiles will notice immediately a significant amount of white noise at low volumes. While this is not noticeable at louder music levels – we found that even after 3 clicks on the volume (out of 27) the background noise exceeded the music volume. At close range it takes turning the volume up to about half-way to totally drown it out. And in a quite room the white noise is still distinguishable from 15 feet away. Logitech attempts to justify this in several ways – primarily explaining that this is normal in high power systems and can be fixed by placing the speakers further than 6 feet away. While placing the speakers further away will definitely help, we feel that some better noise reduction circuitry would be a great help.
http://www.ecoustics.com/dt/38

[ Voor 32% gewijzigd door InZane op 08-05-2006 09:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga van de week even wat winkels bezoeken kijken of ik daar wat leuks kan beluisteren.

Verwijderd

Hubert schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 19:40:
geloof me (heb zelf de logitech z680) die logitech set is extreem goed voor films games en muziek.

alleen is het wel aan te raden om er een soundcard voor aan te schaffen met digital out. audigy 2 zs bv.

btw, de logitech set is niet zomaar een 'pc luidspreker' set.
hier is een goeie review van de set te vinden:
http://www.denguru.com/2004/11/30/logitech_z/index.html
Die Marantz set die net gepost werd klinkt 100% zeker een stuk beter.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hubert schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:53:

Ramen die trillen != mooi en uitgebalanceerd geluid.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Bor de Wollef schreef op maandag 08 mei 2006 @ 11:23:
Ramen die trillen != mooi en uitgebalanceerd geluid.
Het zijn altijd dezelfde die geilen op die Logitech setjes: het moet bonken en dreunen en dan is het goed. Heeft totaal niks met goed geluid te maken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1