verkeerde vga bios flash

Pagina: 1
Acties:
  • 509 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrRobert
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-01 14:42
Ik heb geprobeerd mijn Asus x850xt te flashen naar een Asus x850xt pe. Maar nu ben ik zo dom geweest om er een pci-e versie op te gooien.

Ik heb hier op het forum gelezen dat je in het bios van mobo moet instellen dat hij een pci vga kaart pakt ipv de agp.
Dit heb ik dus gedaan d8 ik maar wanneer ik de agp kaart dan terug in de computer schroef dan krijg ik geen beeld.

Ik ben er 100% zeker van dat ik mijn bios zo in heb gesteld dat hij pci slot moet pakken.

Nu heb ik het op een andere computer geprobeert. Maar daar heb ik hetzelfde probleem.

Nu heb ik geprobeert om een andere grafische kaart (agp) erin te schroeven en dan pakt hij de pci kaart wel en heb ik gewoon beeld.

Maar met die kaart wat verkeerd geflashed is niet. Maar ik merk wel dat hij verder gewoon opstart.

Heeft iemand een oplossing voor mij?

iRacing Profiel

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-01 16:11
Hopelijk heb je nog ergens een PCI (Dus geen PCI-e) videokaart liggen.
Dan kan je die gebruiken zodat je weer beeld hebt om de bios weer terug te flashen.

[ Voor 38% gewijzigd door DeepFreeze.NL op 03-05-2006 18:19 ]

• MrRobert
ik heb een pci kaartje gepakt, en gepakt. Maar ik krijg geen beeld bij die verkeerd geflashed agp kaart

iRacing Profiel

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je kunt toch booten met die AGP kaart? Dan kun je toch ook het oude BIOS terugflashen? :)

[ Voor 79% gewijzigd door Rone op 03-05-2006 18:27 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

MrRobert schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:15:
Maar met die kaart wat verkeerd geflashed is niet. Maar ik merk wel dat hij verder gewoon opstart.
Hij start wel op, maar laat geen beeld zien?
Dan kun je misschien een diskette maken die zonder user-interactie automatisch de kaart flash-ed.

• MrRobert
hahah ja ik heb daar de monitor op aangesloten. Ben noob en dom soms maar niet zo erg sorry.

iRacing Profiel

• MrRobert
ja ik heb ook ergens iets gelezen om zo een automatische flash diskette te maken, maar daar kom ik niet helemaal uit.

Hij start naar mijn mening wel op de cd-rom spelers booten dus dan start hij gewoon op.

iRacing Profiel

• hader
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-01 20:50
r00n schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:25:
Je kunt toch booten met die AGP kaart? Dan kun je toch ook het oude BIOS terugflashen? :)
Ehhhrrrr......
Even voor de duidelijkheid: Hij heeft het over het flashen van zijn videokaart, niet van zijn moederbord.

Hij heeft nu een AGP videokaart met een BIOS dat denkt dat het een PCIe kaart is.... Toch?

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

Sayko

Knowledge Is Power

Als het je vanavond nog niet gelukt is zal ik wel even een diskette voor je maken.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

Sayko

Knowledge Is Power

MrRobert schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:24:
ik heb een pci kaartje gepakt, en gepakt. Maar ik krijg geen beeld bij die verkeerd geflashed agp kaart
Als ik dit zo lees trouwens.................. je vga kabel moet natuurlijk wel op de pci kaart.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Eerst een keer op de PCI booten, dan krijg je wel beeld, dan de AGP er bij drukken (Eerst even PC uit natuurlijk :)), en met de meeste moederborden blijf je dan beeld houden op de PCI kaart.

[ Voor 10% gewijzigd door Phyxion op 03-05-2006 20:24 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Het probleem zit hem denk ik ook dat waarschijnlijk in de BIOS AGP staat aangegeven voor graka.
Probeer anders eerst eens je BIOS te resetten en dan zonder je AGP kaart erin te booten. Hopenlijk pakt hij dan wel je PCI.

• MrRobert
even voor alle duidelijkheid wat ik al heb gedaan.

Bios gereset -> pci kaart erin = beeld
pci kaart + geflashte grafische kaart = geen beeld
pci kaart + andere agp grafische kaart = beeld
Bios reset + pci kaart + geflashte grafische kaart = geen beeld

Dus volgens mij ligt het probleem ergens bij de geflashte grafische kaart, misschien weet iemand hoe ik die kan terug flashen zonder dat ik beeld nodig heb.
Want ik denk dat ik met die kaart geen beeld krijg.

iRacing Profiel

• Dazzyon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10-2024
Probeer eens te booten met je PCI kaart en ga vervolgens naar de BIOS. Daar zit waarschijnlijk ergens een instelling "Primary graphics adapter" oid.
Als je die kunt vinden, zet deze op PCI en doe je pc weer uit. Als je dan de AGP kaart er bij in drukt, moet je beeld hebben op je PCI kaart.

• MrRobert
ik heb beeld op die pci kaart. Alleen wanneer ik die geflashde kaart erin monteer heb ik geen beeld meer, ik kan hem eruit halen of vervangen, dan heb ik weer beeld. Dus ik krijg gewoon geen beeld met die geflashde kaart.

iRacing Profiel

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-01 15:26
En heb je nu al in het BIOS ingesteld dat de Primary vga op pci zit? Want dat zie ik je nergens vertellen...

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• MrRobert
sorry ja hij staat op Primary vga was het vergeten te melden _/-\o_ die pci

[ Voor 6% gewijzigd door MrRobert op 03-05-2006 21:41 ]

iRacing Profiel

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
hader schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:15:
[...]
Ehhhrrrr......
Even voor de duidelijkheid: Hij heeft het over het flashen van zijn videokaart, niet van zijn moederbord.
Joh, echt?
Hij heeft nu een AGP videokaart met een BIOS dat denkt dat het een PCIe kaart is.... Toch?
Ongeveer. Hij heeft een BIOS van een PCIe videokaart geflashd in de chip van z'n AGP videokaart.
Door middel van een extra videokaart kan hij zijn systeem opstarten (met beeld) en op die manier het originele AGP BIOS terugflashen zodat de kaart (hopelijk) weer werkt.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• MrRobert
hmmz mja dat d8 ik ook dus daarom heb ik de pci kaart in de kast gemonteert, daar had ik beeld op.

Toen ik de grafische kaart (agp) met foute bios erin monteerde deed hij niks meer. Toen ik een andere grafische kaart (agp) aansloot had ik wel beeld.

Dus ik zou het nu eigenlijk echt niet meer weten :$

iRacing Profiel

Verwijderd

Probeer anders een vriend te zoeken die een moederbord heeft die PCI-E sloten heeft, en daar te flashen.

edit: oops, even niet helder nagedacht, 'tis een AGP kaart met PCI-E Bios, sorry :P.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 11:07 ]

• MrRobert
ik heb zelf een pci-e slot erbij, maar geen kaart en de koeler van mijn geflashde grafische kaart is te groot :( dus dat is niet echt een optie :(

Misschien dat iemand een flash progje kan maken voor mij

iRacing Profiel

• MrRobert
vanmorgen ben ik weer met frisse start begonnen.

Mijn oplossing was gewoon booten en dan flash ding uitvoeren zonder beeld.

Maar tot mijn verbazing starte hij niet het diskette station op.

Dus die kaart zit mer ergens te fucken en ik weet niet waar

Iemand nu een tip voor mij?

ik weet zekers dat het agp slot het doet en dat het mobo niet rot is.

iRacing Profiel

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-01 15:00
En hij boot wel van die flop als je met beeld (dus alleen die PCI kaart) start? Lijkt me nogal onlogisch dat die APG kaart ervoor zorgt dat je wel kunt booten maar niet van een flop.

• MrRobert
nou ik kan gewoon windows opstarten met pci kaartje en ook de diskette

iRacing Profiel

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-01 15:00
En doet die flop dan ook wat ie moet doen? Althans aansturen tot flashen...heb je dat getest?

• MrRobert
Mijn floppy doet wanneer de kaart die geflashde in de kast zit niks wanneer hij eruit is, en een andere kaart in de pc zit doet hij het wel

iRacing Profiel

• MrRobert
hmmmz het is gewoon dat hij niet boot met de kaart erin.....

Ik zou niet weten waar het aan kan liggen :(

Iemand anders een hint?

iRacing Profiel

Verwijderd

probeer eerst the functie hold on error for de boot functie in de bios uit te zetten met je goede kaart en probeer het dan opnieuw me die agp kaart erin

• MrRobert
mja dat had ik nog niet geprobeerd, maar hij stond standaart op no error's dus toen heb ik hem voor alle zekersheid eens op all error gezet.

Beide mogelijkheden hebben geen effect gehad :( maar toch bedankt :)

iRacing Profiel

• MrRobert
... wat ik me afvraag is wat kan ik nu nog kan doen.

Ik heb in bios zitten neuzen en het kwam pci/vga palette snoop tegen ik weet niet of het wat uitmaakt of ik die enable of disable

http://www.pcguide.com/ref/mbsys/bios/set/pciSnoop-c.html

nu heb die disabled en toe piepte mijn mobo met de geflashed kaart, het kan zijn hij dat nodig heeft. Maar dat kon ik nergens terug vinden.

Heeft iemand soms een tip voor mij want de kaart is niet kapot maar hij doet het ook niet :(

plz help :'( _/-\o_

iRacing Profiel

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:05
Die kaart gaat niets meer doen van wat er van een AGP kaartje verwacht mag worden.
Vandaar dat ie niet POST ongeacht welk mobo je gebruikt.

Een optie zou kunnen zijn de VGA BIOS apart te flashen (niet op de kaart) maar ik kan die service
op www.flashbios.org zo niet vinden.

RMA is niet echt netjes, informeer es wat een Asus repair moet kosten.

suc6

[ Voor 11% gewijzigd door biomass op 05-05-2006 22:05 . Reden: forum faq ]

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Een paar maanden terug heb ik mijn V9999/TD ook geflasht met een verkeerde bios. Dit zorgde ervoor dat mijn videokaart niet meer als videokaart wer herkent en jullie weten vast allemaal wel dat een PC niet opstart zonder videokaart. Misschien start je pc wel helemaal niet op met die AGP kaart erin en dat ie daarom niet boot vanaf de diskette?

• MrRobert
mja RMA gaat niet echt, heb deze kaart bij tweakers aanbod gekocht, was er al overna aan het denken om een nieuwe te kopen en met deze terug te gaan.

Dan hoef ik als ik geluk heb maar 60 euro extra te betalen want ik denk dat er genoeg zijn die deze kaart voor 200 euro willen kopen. Maar dan moet hij het doen.

Wanneer iemand een goedkopere oplossing heeft, dan moet hij het zeggen :$ anders bestel ik me een nieuw kaartje :( het moet maar

iRacing Profiel

• MrRobert
Me_Again schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:21:
Een paar maanden terug heb ik mijn V9999/TD ook geflasht met een verkeerde bios. Dit zorgde ervoor dat mijn videokaart niet meer als videokaart wer herkent en jullie weten vast allemaal wel dat een PC niet opstart zonder videokaart. Misschien start je pc wel helemaal niet op met die AGP kaart erin en dat ie daarom niet boot vanaf de diskette?
ik kan de vga kaart eruithalen dan doet hij het gewoon. Hij start niet op met de kaart erin, anders had ik hem geprobeert blind te flashen.

Toch bedankt

iRacing Profiel

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-02 15:05
Een vrij stom idee, maar volgens mij ben je wanhopig genoeg om het te proberen. Als je nou die AGP kaart erin stopt als de computer al opgestart is (met beeld dus). Ik heb zelf al een aantal keer gehad dat ik vergeten was m'n AGP kaartje goed aan te drukken tijden het klooien met van alles en nog wat, en toen heb ik ook m'n kaart erin gestopt terwijl de pc aantstond, en m'n pc is nog steeds heel :P

Hallo met Tim

• MrRobert
Timlog schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:37:
Een vrij stom idee, maar volgens mij ben je wanhopig genoeg om het te proberen. Als je nou die AGP kaart erin stopt als de computer al opgestart is (met beeld dus). Ik heb zelf al een aantal keer gehad dat ik vergeten was m'n AGP kaartje goed aan te drukken tijden het klooien met van alles en nog wat, en toen heb ik ook m'n kaart erin gestopt terwijl de pc aantstond, en m'n pc is nog steeds heel :P
mja best wel O-)

Dus wat jij zegt is mijn pc op starten en dan het kaartje in het agp slot duwen.

iRacing Profiel

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:52

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Nee, wat hij zegt is:

PC opstarten met werkende AGP kaart, met boot-floppy erin. Zodra je ziet dat de pc van de floppy gaat laden, druk meteen op de pause knop. Doe je dat niet meteen, dan kun je je werkende AGP kaart ook fucken.
Dan haal je de werkende AGP kaart eruit (PC aan laten staan) en je X850 erin terug plaatsen, en daarna op een knop op je toetsenbord (spatie of enter ofzo) drukken om het opstarten van de automatische flash-flop door te laten gaan.

Hier kon uw advertentie staan

• Pkunk
Nitroglycerine schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:01:
Nee, wat hij zegt is:

PC opstarten met werkende AGP kaart, met boot-floppy erin. Zodra je ziet dat de pc van de floppy gaat laden, druk meteen op de pause knop. Doe je dat niet meteen, dan kun je je werkende AGP kaart ook fucken.
Dan haal je de werkende AGP kaart eruit (PC aan laten staan) en je X850 erin terug plaatsen, en daarna op een knop op je toetsenbord (spatie of enter ofzo) drukken om het opstarten van de automatische flash-flop door te laten gaan.
Nouja... kan ook. Ik had meer zo het idee om op te starten met PCI kaart. En dan als je klaar bent om op enter te drukken om je bios te flashen, die AGP kaart erin stoppen.

Hallo met Tim

• MrRobert
mja heb net geprobeert, maar hij vonkte bij het agp slot :S
en hij kwam niet meer uit zijn break :s

ik ga eens proberen om de kast apart te aarden :X en dan weer proberen

iRacing Profiel

• biomass
leeft je mobo nog? :X

• MrRobert
alles leeft nog :X ik zal hem een verder opstarten om te kijken of er geen beschadigingen bij het agp slot zitten.

Hoe kan dit eigenlijk?

iRacing Profiel

• MrRobert
alles lijkt normaal, maar hoe kan ik voorkomen dat hij weer gaat vonken wanneer ik mijn andere kaart erin ga duwen.

Is dit normaal?

iRacing Profiel

• Pkunk
Nou het is er niet voor gemaakt natuurlijk. Dus echt raar is het natuurlijk niet. Misschien is wel raarder dat ik dat niet had toen ik mijn kaart erin prikte. Alles staat natuurlijk onder stroom op het moment dat je pc aan staat.
Tegenwoordig zijn er al wel veel moederborden met hot-swapable. Dat betekend gewoon dat je onderdelen kan wisselen terwijl de computer aan staat. Maar volgens mij is dat nog alleen bij harde schijven.
Maar een vonkje is dus zo raar nog niet.

Hallo met Tim

• MrRobert
Timlog schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:06:
Maar een vonkje is dus zo raar nog niet.
owke ;) ik ga het vanavond/morgen eens proberen wanneer het stopcontact geaard is. Vroeger ;) toen ze dit huis gingen bouwen vonden ze het schijnwaar onnodig om alles te aarden.

Maar volgens mij heeft dat geen nut.

Dus wat kan ik doen zodat er niet de hele tijd stroom op staat, misschien was ik te laat met hem op break te zetten, het lampje brande al.

Wanneer ik een pci kaartje alleen derin heb dan staat op het agp slot geen stroom naar mijn mening. Dan zou ik hem toch gewoon derin moeten kunnen duwen?

iRacing Profiel

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
offtopic:
Het aarden van je pc is best wel belangrijk. Bij mij stoorde het geluid enorm (dikke ruis), na het aarden (simpelweg op de verwarming, die bij de cv ketel weer geaard is op de echter aardedraad) was dat probleem opgelost

• MrRobert
Me_Again schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:16:
offtopic:
Het aarden van je pc is best wel belangrijk. Bij mij stoorde het geluid enorm (dikke ruis), na het aarden (simpelweg op de verwarming, die bij de cv ketel weer geaard is op de echter aardedraad) was dat probleem opgelost
mja, nooit echt last van gehad. Maar nu d8 ik dat die vonk kwam doordat ik hem niet geaard had.
Ik sluit hem vanavond aan op een stopcontact dat geaard is. Maar zoals Timlog zei dat er gewoon overal stroom op zit heeft het aarden niet veel nut maar mja kan het toch proberen.

Ben nu werken dus ik laat vanavond of morgen ff horen of het gelukt is

alvast bedankt voor de vele hint/tips enz

iRacing Profiel

Verwijderd

Dat jou AGP kaart ging vonken >:) ...komt waarschijnlijk doordat je die kaart er scheef in drukt...
Misschien is het handiger/veiliger...als je de hele bende uit je kast haalt en dan alles uitvoert..
Zo heb je ook minder kans dat je je kaart er scheeft in drukt.

Je hoeft je kaartje ook maar een heel klein beetje scheef te houden, en je maakt al kortsluiting.
Dit komt doordat al die pennetje op je kaart door elkaar lopen zegmaar....
Bij pci-e zou het waarschijjnlijk makkenlijker gaan dan bij AGP...

Ik zou zeggen...probeer het...maar mol je hardware niet! >:)

• MrRobert
mja ik heb nu mijn kaart proberen te flashen, maar hij geeft een error dat hij hem niet ziet.

Dit is wanneer ik opstart met het pci kaartje. En dan pauze druk wanneer ik zie dat hij de diskette gaat laden.
Hierna de agp geflashde kaart erin duw en dan de command intik en dan uitvoer.

Wanneer ik opstart met de agp (andere kaart), de command in toets, kaart eruit haal en vervang met die geflashde kaart, krijg ik dezelfde piep te horen bij de error.

hmmz wanneer ik de pci kaart en andere agp kan, diskette opstart en hierna de kaart verwissel met de geflashde krijg ik nogsteeds die error.

Dat hij de adapter niet kan vinden. Mijn vraag nu is = is mijn kaart kapot, wat naar mijn mening niet kan.

iRacing Profiel

• MrRobert
ToFast schreef op woensdag 02 november 2005 @ 16:25:
[...]

Dikke lol, jij kijkt ook niet verder dan je neus lang is he.
Als hij zegt dat hij display adapter 0 niet vind, dan zou het wel eens kunnen zijn dat 0 je onboard kaart is. En display adapter 1 of 2 je radeon:D
Dit heb ik ergens anders uit gehaald, maar nu zit hij toch al een tijdje iets te doen......

Maar ik zie geen resultaat :X

iRacing Profiel

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-02 16:54
In welk gedeelte van de videokaart staat de bios geflasht? Is dat net zoals bij een mobo in een aparte rom? (nog nooit zien zitten iig). Anders zou je een kapotte kaart ergens vandaan moeten toveren en met een beetje gedult de bios overplaatsen.

Ik denk zelf dat dit niet echt mogelijk is maargoed, volgens mij gaat het niet lukken om je kaart nog te redden, Ik denk zelf dat je mobo de kaart niet kan vinden omdat de bios van de kaart voor een compleet andere interface is etc.. Ik weet niet hoe het zit als je 100 mhz door je AGP kaart pompt maar daar gaat hij vast dood van.

• biomass
De kaart zal misschien niet fysiek kapot zijn (als we die vonken even vergeten) maar is wel gehersenspoeld.
Lijkt mij dat ie niet gezien wordt omdat en/of:
- je mobo geen AGP kaart spotte bij het POSTen.
- je AGP kaart zich niet meer laat flashen omdat er geen PCI-E layout op jouw kaart zit.

Vooral dat laatste is nogal een drempel. Als je de VGA BIOS apart laat flashen heb je daar geen last van. Vraag es bij Asus of op www.flashbios.org (site van een Nederlander). Misschien is dat minder erg dan een nieuwe aanschaffen.

• MrRobert
djkorpo schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 00:44:
Ik denk zelf dat dit niet echt mogelijk is maargoed, volgens mij gaat het niet lukken om je kaart nog te redden, Ik denk zelf dat je mobo de kaart niet kan vinden omdat de bios van de kaart voor een compleet andere interface is etc.. Ik weet niet hoe het zit als je 100 mhz door je AGP kaart pompt maar daar gaat hij vast dood van.
mja dat zou ik ook direct denken, maar ik heb mijn pci kaartje ook geflashde perongeluk naar een x850xt toen ik was aan het kloten en deze ziet hij nogsteeds, alleen moet ik nu nog een bios hebben voor een ati radeon 7000, 64mb pci :(

En wanneer hij dood is gaat het moederbord piepen, dat heb ik al eens gemerkt helaas toen ik mijn oude 9600xt was overleden.

Mijn x850xt ligt dus in coma, iemand die hem eruit kan halen??????

Heb der best veel voor over....

iRacing Profiel

Verwijderd

Probeer het dan eens op een andere pc met een ander moederbord die wel een pci kaart als primary wil accepteren
(zoals die van mij bijvoorbeeld, ik heb al meerdere keren mijn bios verkeerd geflashed, en altijd kon ik weer met een pci kaartje opstarten en terugflashen)

Gaat hij een videokaart hot-pluggen 8)7
AGP is niet hot-plugable, PCI-e wel in theorie, maar ook daar zou ik het niet proberen omdat je de kaart exact recht in het slot moet duwen (anders komen er printbanen tegen elkaar en krijg je kortsluiting etc...)

• MrRobert
biomass schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 00:49:
Vooral dat laatste is nogal een drempel. Als je de VGA BIOS apart laat flashen heb je daar geen last van. Vraag es bij Asus of op www.flashbios.org (site van een Nederlander). Misschien is dat minder erg dan een nieuwe aanschaffen.
Ik heb een email gestuurt naar flashbios, misschien dat die me verder kunnen helpen.

Bedankt voor de tip

iRacing Profiel

• MrRobert
Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 01:27:
Probeer het dan eens op een andere pc met een ander moederbord die wel een pci kaart als primary wil accepteren
(zoals die van mij bijvoorbeeld, ik heb al meerdere keren mijn bios verkeerd geflashed, en altijd kon ik weer met een pci kaartje opstarten en terugflashen)

Gaat hij een videokaart hot-pluggen 8)7
AGP is niet hot-plugable, PCI-e wel in theorie, maar ook daar zou ik het niet proberen omdat je de kaart exact recht in het slot moet duwen (anders komen er printbanen tegen elkaar en krijg je kortsluiting etc...)
Mja ik heb hem nu al 20x geflashde, verwisseld of opnieuw ingestoken terwijl de computer gewoon aanstond dus aan het moederbord zal het volgens mij niet liggen _/-\o_ toch bedankt

iRacing Profiel

Verwijderd

MrRobert schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 01:29:
[...]

Mja ik heb hem nu al 20x geflashde, verwisseld of opnieuw ingestoken terwijl de computer gewoon aanstond dus aan het moederbord zal het volgens mij niet liggen _/-\o_ toch bedankt
Maar wil hij dus wel opstarten met een pci kaart (beeld via de pci) én de agp kaart? (zonder hot-pluggen)

Ik gebruik altijd een heel oud S3 trio64 kaartje, dan loop je ook geen risico om per ongeluk de verkeerde kaart te flashen. Ik zou zoiezo nooit 2x hetzelfde merk gebruiken
Lijkt mij dat ie niet gezien wordt omdat en/of:
- je mobo geen AGP kaart spotte bij het POSTen.
Dat lijkt me ook wel logisch ja, om de simpele reden dat AGP dus niet hot-plugable is.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2006 01:40 ]

Verwijderd

Ik denk dat de oplossing van "The_shadow" een heel goede is, die zeker het proberen waard is.

Jou mobo wil niet opstarten met jou gare AGP kaart en met een PCI kaart als primary. terwijl wat ik begrijp dit een normaal mobo wel moet kunnen doen. Ga naar een willekeurige vriend of familie lid met een normale PC. Deze hebben allicht een AGP poort en probeer het daar eens. misschien is je Mobo een zeurpiet.

Verder lijkt het me enorm vernagelt om in jou situatie te zitten, daarom betuig ik steun en wens veel succes toe. Verder vind ik het knap dat je niet horensdol word van dit probleem, want ik heb de topic door gelezen, en ik kan me voorstellen dat je denkt : " houw uwen muil"

Misschien kun je je Bios van je MOBO updaten dat hij zo misschien wel wil opstarten met je kapotte AGP en PCI kaart. maar ik kan me voorstellen dat je zegt: " geen geflash voor mij meer! "

hier een slechte troost poging
-Als je hem weg gooit, kun je altijd nog de koeling gebruiken.
-Mijn moeder zegt altijd maar zo :" Wie nooit een verkeerde bios in zijn AGP kaart flasht weet nooit wat leven is"
-Een kapotte kaart is inprincipe evenweel waard als een hele, De hardware die je hebt gekocht is niet veranders. maak dit je zelf wijs, en het valt allemaal mee.
-Je kunt altijd nog onderzoek plegen en de technische kant van je zelf laten laten zien, door er met 12 volt aansluitingen over de Bios van de VGA kaart geen te rassen, misschien raak je de goede aansluiting en komt hij op : " FLASH EEN NIEUWE BIOS IN ME"-mode.Dit is uiteraard @ own risk
-Verder is het eindelijk je kans dan om een GPU van zo'n geavanceerde kaart aan de binnen kant te zien.
-Je kan altijd nog beroep doen op de RMA. ik zeg : "RMA policies schrewen erom op opgelicht te worden" Als je gewoon ergens op je kaart iets kleins vernielt (wat je niet ziet) dan kunnen ze hem in de winkel ook echt niet maken en sturen ze je een nieuwe op. is het niet netjes? als je kijkt wat hun voor die kaarten vragen is pas apnormaal, het kost qua productie echt niets.

nog maals, ik hoop dat er verbetering komt

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-02 16:54
Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 01:47:

-Je kan altijd nog beroep doen op de RMA. ik zeg : "RMA policies schrewen erom op opgelicht te worden" Als je gewoon ergens op je kaart iets kleins vernielt (wat je niet ziet) dan kunnen ze hem in de winkel ook echt niet maken en sturen ze je een nieuwe op. is het niet netjes? als je kijkt wat hun voor die kaarten vragen is pas apnormaal, het kost qua productie echt niets.

nog maals, ik hoop dat er verbetering komt
Prachtig :D:D Kunnen we niet verder discussiëren over wat hij het beste kan slopen? :P

• MrRobert
hehe mja, wat schiet ik ermee op als ik hier mijn frustratie ga uiten, dan wilt niemand mij helpen.....

wat ik allemaal geprobeert heb:
Mobo 1
agp (geflashed) erin + PCI kaart (primary) = geen beeld;
agp (beeld) erin + PCI kaart (primary) = beeld;

Mobo 2 ( kloot mobo)
agp (beeld) erin + PCI kaart (primary), na opstarten flop hot pluggen en flashen = geen resultaat;
PCI kaart (primary), na opstarten flop hot pluggen en flashen = geen resultaat;
agp (beeld) erin (agp primary), na opstarten flop hot pluggen en flashen = geen resultaat;

Wat ik merkte was dat wanneer ik later de geflashde kaart toevoegde dat hij die adapter niet kon vinden.

Wat wil ik nu nog proberen:
Bios flashen van mobo;
agp (beeld) erin (primary) + PCI kaart , na opstarten flop hot pluggen en dan de agp (beeld) erin duwen kijken of hij deze ziet. Dus dat ik weer beeld van hem krijg.
agp (beeld) erin (primary) + PCI kaart (primary) , na opstarten flop hot pluggen en dan de agp (beeld) erin duwen kijken of hij deze ziet. Dus dat ik weer beeld van hem krijg.

Dan kijk ik gewoon met flashrom -l 1/0 of hij die kaart wanneer hij terug erin gaat weer ziet.

En hierna }) ga ik hem NIET kapot maken, maar dezelfde nieuwkopen en retourneren.
Ik kan deze niet opsturen met RMA want ik heb de bon niet :( heb hem op tweakers/aanbod gekocht Dus TIP ;) vraag altijd de bon erbij

iRacing Profiel

• MrRobert
BTW iedereen alvast bedankt, we komen er wel ;)

iRacing Profiel

Verwijderd

Wat is Agp (beeld) en Agp (geflashed) ?

Kun je niet gewoon opstarten zonder AGP kaart (dus enkel met een PCI), vervolgens in de bios de PCI kaart als primary instellen en daarna overnieuw opstarten met PCI kaart én AGP kaart en zo beeld krijgen via de PCI terwijl de AGP kaart toch herkend wordt door het flash programma.
Wel uitkijken welke van de 2 kaarten je dan flashed dan natuurlijk, dus niet 2 kaarten van hetzelfde merk gebruiken maar gewoon een heel oud S3 pci kaartje oid.

Als dit niet werkt met de door jou geteste moederborden zou ik toch echt gewoon naar een ander moederbord gaan zoeken waarmee het wel op deze manier lukt in plaats van stunts zoals hotpluggen proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2006 12:05 ]

• MrRobert
nou agp (beeld) = 9600xt en agp (geflashde) = x850xt

:p dacht dat je dan een beetje verschil zag. Mja sorry dat heb ik ook nog gedaan, alleen pci en toen op primary zetten. Hierna 9600xt en dan had ik beeld op de pci kaart. Maar toen ik die x850xt toevoegde had ik toen geen beeld meer en hij wilde nog niet eens bios van mobo opstarten. Terwijl hij bij halt no errors had staan. Dus bij iedere error moest opstarten.

Sorry voor het vage taal gebruik.

iRacing Profiel

Verwijderd

Wat voor pci kaartje heb je?

1 - Kun je opstaren met enkel een pci-kaart (dus zonder enige agp kaart) ?
2 - Als je dan de PCI kaart op primary zet, en de 9600xt in het AGP slot steekt kun je dan beeld houden op het PCI kaartje als je overnieuw opstart?
3 - Als je de PCI kaart op primary zet, en de X850 in het slot steekt kun je dan ook beeld op het PCI kaartje houden?

Als 2 wel lukt en 3 niet lukt ben ik toch echt bang dat je X850 kaart echt overleden is

edit:
Mobo 1
Lijkt er op ja...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2006 12:18 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01 09:48
Misschien lees ik te snel en is het antwoord hierop allang gegeven, maar weet je zeker dat die PCI-kaart werkt? Ik heb ook eens een oude PCI kaart uit het stof getrokken (gewoon los gestort in een bak met andere insteekkaarten :P), maar die weigerde mooi dienst.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• MrRobert
Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 12:12:
Wat voor pci kaartje heb je?

1 - Kun je opstaren met enkel een pci-kaart (dus zonder enige agp kaart) ?
2 - Als je dan de PCI kaart op primary zet, en de 9600xt in het AGP slot steekt kun je dan beeld houden op het PCI kaartje als je overnieuw opstart?
3 - Als je de PCI kaart op primary zet, en de X850 in het slot steekt kun je dan ook beeld op het PCI kaartje houden?

Als 2 wel lukt en 3 niet lukt ben ik toch echt bang dat je X850 kaart echt overleden is

edit:

[...]

Lijkt er op ja...
1 mja ik kan opstarten met alleen het pci kaartje
2 wanneer ik het pci kaartje (ati 7000) op primary zet en ik dus mijn 9600xt erin heb ik gewoon beeld op de ati 7000
3 wanneer ik de x850xt insteek komt hij niet in de bios van het mobo en daarom heb ik ook geen beeld.

iRacing Profiel

• MrRobert
0siris schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 12:16:
Misschien lees ik te snel en is het antwoord hierop allang gegeven, maar weet je zeker dat die PCI-kaart werkt? Ik heb ook eens een oude PCI kaart uit het stof getrokken (gewoon los gestort in een bak met andere insteekkaarten :P), maar die weigerde mooi dienst.
kaartje werkte perfect :P moet hem nu alleen nog terug flashen :X

iRacing Profiel

Verwijderd

misschien kan je proberen blind te flashen maar zet dan wel eerst je floppy als first boot device in je bios :)

succes

Verwijderd

Ik denk gewoon dat die x850xt kapot is nu en dat het flashen nergens gaat lukken.

Ik vind ook dat je goed rustig blijft bij zo van die mensen die iets voorstellen om te doen wat als derde post (of zo) werd voorgesteld

• MrRobert
ehheh vanavond dus het moment van flippen gehad :X net mijn 9600xt naar de kloten geholpen die is dus echt dood :( morgen ff garantie bewijs zoeken want dat heb ik gelukkig van die wel nog.

Met die x850xt die stuur ik naar die gast van www.flashbios.org want ik weet zekers dat hij niet dood is ;) want dan zou mijn mobo net zo moeten piepen als bij die 9600xt.

Verder doet het mobo hetzelfde als bij die ati 7000 pci die ik ook verkeerd geflashde heb dus :P ik denk dat ik de sjit maar ga opsturen word er zelf beetje depri van :(

iRacing Profiel

Pagina: 1