Discussie over downloaden van warez

Pagina: 1
Acties:

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een nieuwsbericht over illlegale downloads brengt altijd veel reactie met zich mee. Vaak gaat het nieuwsbericht over de industrie die weer meld dat ze veel minder winst ed maken. Vervolgens komen daarop een hoop reacties waarom de berichten onzin zijn en waarom downloaden niet slecht is. Helaas reageert de industrie zelf nooit. Dat mis ik altijd.

Daarom leek het me wel een leuk idee om een soort van discussiepanel te samen te stellen. Mensen die de industrie vertegenwoordigen (kuik enzo) en een paar tweakers die op de hoogte zijn van de feiten en graag in debat willlen. Persoonlijk denk ik dat Kuik hier best aan mee wil werken omdat waarschijnlijk elke downloader wel van tweakers heeft gehoord. Verder wil advocaat Alberting Thijn vast ook wel mee discusseren. Hij was de advocaat van KaZaA en heeft zich gespecialiceerd in auteursrecht op internet.

Hoe kunnen we discusseren? Je kan de mensen bij elkaar brengen, de discussie opnemen en het op internet zetten als podcast. Je kan ook een speciaal forum ervoor openen waar iedereen kan lezen en waar maar een bepaald aantal mensen kan reageren.

De vraag is natuurlijk, hoe denkt de crew van tweakers.net hier over? Wat vinden jullie van het idee? Ik ben benieuwd naar de reactie :)

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Een dergelijk idee/plan leeft al binnen de redactie :) .

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Zowel een heel tof idee, als tof dat het al leeft binnen de redactie d:)b :) .

DM!

Verwijderd

Een heel goed idee, dat zal veel onduidelijkheid omtrent het downloaden weghalen. Veel mensen weten niet wat wel en wat niet mag.

• E-jey
  • Niet online
En hoe concreet is dat allemaal? Ik ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren en welke mensen jullie laten debateren.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:15

Cyphax

Moderator LNX
Is dat leuk voor een review bijvoorbeeld? Klinkt heel goed, temeer omdat Kuijk altijd gewoon in nieuwsberichten uit de doeken komt als uitermate kortzichtig persoon met grootheidswaanzin (waarbij ik niet wil stellen dat het aan de auteurs van die artikelen ligt trouwens) en omdat Tweakers toch vrij neutraal doet normaal, dus ik zou zo'n review als objectief zien, in tegenstelling tot iets dergelijks gepost op een warez-site of de site van Brein.
Kortom: geweldig idee. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:19

ADH_ED

Hoogbevaagd

Idee is echt goed, maar weet je zeker dat je Kuik wil hebben?

Ik heb zelf voor het vak Informatica Recht een gastcollege gehad van Stichting Brein. Hij kwam zelf langs.

In het betoog dat hij hield kwam heel veel langs over het auteursrecht en hoe slecht wij wel niet bezig waren. We hadden niet eens de kans om een fatsoenlijk weerwoord te geven, omdat hij alles vegwuifde met "Dat is illegaal en mag niet".

Kijk er dus mee uit als je hem neemt in een discussiepanel. Ben bang dat hij meteen het hoogste woord neemt en zijn visie bij iedereen er doorheen wil drukken.

Neemt niet weg dat dit een heel tof idee is Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/thumbsup.gif

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het voordeel van een online discussie in thread-vorm is dat beiden partijen in de discussie langer kunnen nadenken over een gefundeerd antwoord dan, bijvoorbeeld, in een real-time gastcollege.

Het idee lijkt me inderdaad ook heel leuk zolang het onderwerp dan wel door meerdere partijen van meerdere kanten belicht wordt...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:15

Cyphax

Moderator LNX
ADH_ED schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:43:
Idee is echt goed, maar weet je zeker dat je Kuik wil hebben?

Ik heb zelf voor het vak Informatica Recht een gastcollege gehad van Stichting Brein. Hij kwam zelf langs.

In het betoog dat hij hield kwam heel veel langs over het auteursrecht en hoe slecht wij wel niet bezig waren. We hadden niet eens de kans om een fatsoenlijk weerwoord te geven, omdat hij alles vegwuifde met "Dat is illegaal en mag niet".

Kijk er dus mee uit als je hem neemt in een discussiepanel. Ben bang dat hij meteen het hoogste woord neemt en zijn visie bij iedereen er doorheen wil drukken.

Neemt niet weg dat dit een heel tof idee is [afbeelding]
Een goede voorzitter ofzo kan dat snel in de kiem smoren en zo iemand direct op z'n plek zetten. :)
Dus als het netjes wordt georganiseerd is dat helemaal geen punt.

Saved by the buoyancy of citrus

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:19

ADH_ED

Hoogbevaagd

Cyphax schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:47:
[...]

Een goede voorzitter ofzo kan dat snel in de kiem smoren en zo iemand direct op z'n plek zetten. :)
Dus als het netjes wordt georganiseerd is dat helemaal geen punt.
Zit wel wat in :) . Maar dan moet er wel een goede voorzitter komen.

* ADH_ED vind dat zeef wel een goede optie is

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Lijkt me leuk leuk idee! Maar hoe bepaal je wie er mee mag discussieren?

* Oscar Mopperkont meldt zich in ieder geval alvast aan, zijnde Recht&ICT student

Overigens ben ik voor een discussie in thread-vorm. Aangezien je dan veel meer diepgang kunt krijgen in de discussie. Sommige dingen moet je gewoon even opzoeken en rustig nalezen voordat je een goede reactie kunt geven.

[ Voor 52% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 04-05-2006 10:58 ]

• E-jey
  • Niet online
en opeens komen er snel nieuwe reacties bij :p Laten we eerst maar eens afwachten wat de plannen van tweakers zelf zijn. Hoe de tweakers geselecteerd moeten worden weet ik niet. Misschien kan je ze een toetsje laten maken waarin hun meningen gevraagt word en een aantal feiten. Dan kun je de interessante mesnen er uit vissen :P

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

E-jey schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:01:
en opeens komen er snel nieuwe reacties bij :p Laten we eerst maar eens afwachten wat de plannen van tweakers zelf zijn. Hoe de tweakers geselecteerd moeten worden weet ik niet. Misschien kan je ze een toetsje laten maken waarin hun meningen gevraagt word en een aantal feiten. Dan kun je de interessante mesnen er uit vissen :P
Of gewoon eeen cv'tje laten opsturen met een kleine motivatie erbij waarom jij er geschikt voor bent. Feiten zijn te googelen.

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
en misschien mensen uit " de industie " uitnodigen, platenbazen, filmbazan enzo. die hebben weer andere meningen en dat zijn de mensen die "we" graag goede ideeen geven tov. drm enzo.
Hoe de tweakers geselecteerd moeten worden weet ik niet.
Feiten zijn te googelen.
NOFI, te googelen? je kunt beter naar de post history kijken naar of een persoon gewoon hard schreeuwt hoe kl*te brein en consorten zijn, of dat iemand goede gefundeerde opmerkingen geeft. daaruit kun je volgens mij een goed beeld van iemand krijgen of die geschikt is.
Pagina: 1