Toon posts:

[NT4/2003] Op naam browsen tussen machines werkt niet goed*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi

ik heb de volgende probleem misschien dat iemand mij kan helpen. ik kan met sommige gebruikers niet op de server NT terwijl hij of zij wel de machtingen heeft. Het gaat om de volgende stappen

Gebruiker 01
kan niet browsen naar \\server01 is naam van server NT
Maar ik kan er wel naar browsen met de statische ip \\10.0.8.3 IP adres NT Server

als ik bijvoorbeeld een nieuwe gebruiker aan maak op de windows 2003 gaat het zonder probleem goed.

Gebruikers en dergelijke zitten gewoon op Windows 2003 maar NT gebruiken we voor Exact vandaar dat het tijdelijk zo moet.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Deze al eens gelezen?
Coexistence of Windows Server 2003 and Windows NT 4.0.

Let met name even op het onderdeel naamresolutie.

Leg ook even iets meer uit over je domeinopzet en policy's. Om vanuit NT systemen naar een 2003 systeem te kunnen connecten ,zul je op de 2003 machine enkele security instellingen moeten verlagen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat krijg je dan precies voor foutmeldingen? En wat wil je? Zorg ook dat DNS/WINS goed werkt. Denk dat daar de bottleneck zit :)

Verder: Users uit het NT domein moeten bij resources in 2003 kunnen en vice versa? Of alleen richting NT4?
Op m'n werk hebben we voor dit doel een eenrichtingstrust van 2003 naar het NT domein zodat users zich aan kunnen melden bij de apps die er op draaien. Heb je wel minimaal SP4 of nog hoger (ff niet zeker) op NT voor nodig. Heb je je er uberhaupt al eens in verdiept?

Ik breid de topictitel nog even uit zodat je vraag ietsje duidelijker wordt. Vermeld bijvoorbeeld wat je allemaal al geprobeerd hebt, en wat je zoal tegenkwam. En ook wat je nu al aan voorzieningen hebt om deze koppeling te realiseren. Er is heel veel over te vinden.
Windows NT en Windows 2003 > [NT4/2003] Op naam browsen tussen machines werkt niet goed*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Zorg dat je WINS goed ingesteld staat op de 2003 omgeving. Normaal wordt browsen \\server\ van de masterbrowser server opgehaald die resolved the netbiosnaam naar ip adres. Je networkneighborhood is ook zo opgebouwd, als die niet meer goed functioneerd ligt het ook aan je masterbrowser. (dit is ondanks dat we op windows server 2003 zitten nog steeds niet veranderd helaas)

Basis troubleshooten. Kun je vanaf de domain controller op je 2003 omgeving wel servernaam pingen zo nee kijk of je een wins of dns entry hebt voor deze server. A record in je DNS omgeving en een UNIQUE object in je WINS. Zorg dat je DNS ingesteld staat als deze het niet kan resolven en je maakt gebruik van wins dat deze de wins database raadpleegt (is 1 vinkje).