Toon posts:

Sapphire, Club 3D, Asus etc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met andere woorden...door de bomen kun je het bos niet meer zien! ;)

Wat is het verschil en wat zijn de echt goede merken?

Ik wil 2 maal een X1900 XT gaan halen (waarvan 1 dus crossfire), maar heb geen idee wat de verschillen zijn tussen de merken. Want ze maken toch allemaal hetzelfde? Een X1900 XT?

Zelf zat ik te denken aan een Sapphire, geld dit als een van de goede merken?

Wil het gaan gebruiken op een ASUS A8R32-MVP Deluxe moederbord, samen met 4400 + AMD dual core processor en Twinmos 2048 MB Dual channel geheugen.

Althans dat is de pc die ik nu aan het samenstellen ben (voor het eerst in mijn leven). :)

Groetjes
Ben

Verwijderd

Welkom op Got! :Y)

Er zit geen verschil in de kwaliteit van de merken, want dat is gewoon allemaal hetzelfde.
Er zit WEL verschil in de kloksnelheid van de kaarten, dus als je een snellere kaart wil hebben moet je daar even op letten.
Maar hier zijn denk ik genoeg topics over te vinden......

En BTW....Groetjes/Kusjes kunnen ze hier niet echt waarderen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:34:
Welkom op Got! :Y)

Er zit geen verschil in de kwaliteit van de merken, want dat is gewoon allemaal hetzelfde.
Er zit WEL verschil in de kloksnelheid van de kaarten, dus als je een snellere kaart wil hebben moet je daar even op letten.
Maar hier zijn denk ik genoeg topics over te vinden......
Ah, dan is Sapphire volgens mij toch wel een goed merk, die overclocked de handel heb ik volgens mij gelezen ergens.
En BTW....Groetjes/Kusjes kunnen ze hier niet echt waarderen ;)
Ah, een ernstige aanslag op hun mannelijkheid natuurlijk :| Hebben ze niks beters te doen dan?! ;)

Groetjes
Ben(die zich nooit heeft laten leiden door wat andere mensen zeggen of vinden wat hij moet doen :)

Verwijderd

idd welkom

saphire is gewoon een A-merk
ze kunnen ook weinig fout doen als ze het door ati opgegeven design volgen.

maar succes met het vinden van een masterkaart, er zijn er maar weinig.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:45:
idd welkom

saphire is gewoon een A-merk
ze kunnen ook weinig fout doen als ze het door ati opgegeven design volgen.

maar succes met het vinden van een masterkaart, er zijn er maar weinig.
Wat bedoel je met eem 'master' kaart? Waarom zouden er daar weinig van zijn?

Groetjes })
Ben

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:58:

Wat bedoel je met eem 'master' kaart? Waarom zouden er daar weinig van zijn?
Met Crossfire heb je 1 gewone kaart nodig(in dit geval 1 X1900XT)
en 1 masterkaart (in dit geval 1 X1900(XT?) Crossfire)

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik heb eens gelezen dat Sapphire betere 2D-filters heeft, waardoor die kaarten mooier 2D-beeld leveren. Maar of dat echt zo is, ben ik nooit achter gekomen. Verder zal er waarschijnlijk weinig verschil zitten tussen de kaarten zelf. Het meeste verschil zit in de softwarepakketten en de kabels die je erbij krijgt. En sommige merken bieden standaard overgeclockte kaarten aan. Die hebben dan meestal namen als 'Golden Sample' en 'XXX'.

Edit:
Radeon X1x00 kaarten hebben als het goed is geen mastercard meer nodig. Dat was volgens mij alleen bij de vorige generatie (x700, x800, etc).

[ Voor 28% gewijzigd door Rhannie op 03-05-2006 18:59 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Paddixx schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:56:
Ik heb eens gelezen dat Sapphire betere 2D-filters heeft, waardoor die kaarten mooier 2D-beeld leveren. Maar of dat echt zo is, ben ik nooit achter gekomen. Verder zal er waarschijnlijk weinig verschil zitten tussen de kaarten zelf. Het meeste verschil zit in de softwarepakketten en de kabels die je erbij krijgt. En sommige merken bieden standaard overgeclockte kaarten aan. Die hebben dan meestal namen als 'Golden Sample' en 'XXX'.

Edit:
Radeon X1x00 kaarten hebben als het goed is geen mastercard meer nodig. Dat was volgens mij alleen bij de vorige generatie (x700, x800, etc).
je mag van de beste high end kaart van dit moment(jah hij is beter de de 7900GTX aangezien hij meer futureproof is) dat ie bij elk merk gewoon perfecte 2D beelden geeft, op welke resolutie dan ook eigenlijk.

en over die mastercard
dat komt pas in de volgende generatie, dat lees je hier

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 16:01
Zolang je de boel met DVI aansluit maakt het eigenlijk helemaal niets uit. De 'betere' merken gebruiken vaak iets betere koelertjes, hebben over het algemeen iets betere garantieafhandeling en hebben gemiddeld genomen uitgebreidere handleidingen en (bonus)software bij hun kaart zitten.

Zoals je ziet druk ik me wat vaagjes uit. Je moet iedere kaart echt per stuk beoordelen. Persoonlijk vind ik het grootste risico van een el-cheapo kaart dat er een gare koeler op zit met het geluid van een 747 en het koelvermogen van een verwarming.

Als je zonder DVI aan sluit gaan de filters ook meetellen. Dit heeft niets te maken met 2D of 3D mode, alleen je ziet het in 2D een stuk beter. Wat zijn die filters dan? Een groepje condensatoren, weerstanden en spoeltjes die bij de VGA aansluiting zitten. Deze filteren het beeldsignaal zodat er geen hoog of laagfrequente signalen op de lijn komen die je monitor kunnen storen en emissienormen overschrijden.Bij het gebruik van goedkope filters gaat de beeldkwaliteit hard achteruit en wordt het beeld 'wazig' bij hogere resuluties.

Overigens is dit niet zo'n groot probleem meer als vroeger. Bijna iedere fabrikant gebruikt het reference ontwerp van ATI (of nVidia) en daar zitten ook al filters op ontworpen. De productent hoeft alleen nog wat spullen op de kaart te solderen en hij is klaar. Er kan dan ook niet veel gedaan worden om de filters te verpesten (behalve dan de aller-aller geodkoopste onderdelen uit China gebruiken). Dit doet volgens mij niet één beetje respectabele kaartenbakker, zeker op high-end kaarten. Er zouden er veel te veel voor garantie terugkomen dan.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Paddixx schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:56:
Alleen bij de X1300 en de X1600 zijn geen mastercards nodig (De Catalyst regelt alles(volgens Ati site)) bij de X1800 en X1900 wel.
Pagina: 1