Toon posts:

Public ShareFolder connection error 80070005 (DCOM)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.732 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moest opzoek naar een oplossing voor een goedkoop mailsysteem. Zonder domain controller of exchange server..

Nou heb ik op internet gezocht naar Public Share Folder(PSH) --> (Dit was eerst Public Outlook).. Nou heb ik op een server (windows 2003 enterprise + Outlook 2003 die als dhcp server functioneerd) de PSH server geinstalleerd. Op de Client PC staat ook outlook 2003 maar dan met de PSH client. Nou heb ik een gebruiker aangemaakt op de server en wil ik via de client inloggen.

Wanneer ik op geeflijst druk krijg ik deze melding Kan geen verbinding maken met server (toegang geweigerd) (80070005). Nou heb ik op internet gezocht en in de help file.. Deze zit bij de download van PSH gevolgd en het blijkt een melding te zijn die van je DCOM afkomt. Nou heb ik op de server een gebruiker aangemaakt en in een groep gegooid en de groep toegevoegd
(Component services -> computer -> deze computer ->DCOM configuratie -> Public Shared Folder
->Security)
Toen de Machtigingen voor starten en activeren aangepast en de groep toegevoegd... En daar extern activeren aangevinkt (ALLOW)..

Alles een keer gereboot maar nog niet werken ..

Software op de Client PC :
windows XP
Outlook 2003
Public Share Folder Client

Software op de Server :
Outlook 2003
windows 2003 enterprise
Public Share Folder Server

Wat ben ik vergeten wat doe ik mis ik kom er niet meer uit... Help me please.. 8)7 8)7

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
SERVERPC\username werkt ook niet? Krijg je verder ook nog meldingen in de eventlogs, of in een logfile van het programma ofzo?

Dit is verder een vraag die niet echt past bij dit forum. Het gaat voornamelijk over zakelijke toepassingen. Aangezien je een Enterprise Server (a een paar duizend euro) en daar Outlook met een of andere uitbreiding opzet kan ik me niet voorstellen dat dit professioneel is. Je topicstart mist ook nogal wat relevante info. Zijn de machines uptodate, zitten ze wel in de zelfde werkgroep etc etc....

[ Voor 62% gewijzigd door sanfranjake op 03-05-2006 19:19 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
De machines zijn beide up to date. Ik wil graag kijken/weten wat de mogelijkheden zijn met public share folder..

Melding in de Eventviewer "DCOM was unable to communicate with the computer ip adrr using any of the configured protocols.

Deze melding komt er zo af en toe door heen...

Ook de server en de client pc's zitten in dezelfde werkgroep maar krijg nog steeds dezelfde melding..
Heb alles over en over geprobeerd.. :/

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 12:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee wat hieraan te doen is heb het hele internet al afgezocht maar heb de oplossing nog steeds niet gevonden..

pleazzz help

:/ :/

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Geef eens details dan, waar het écht fout gaat. De venstertjes die windows geeft bevatten totaal geen foutcodes. In ieder geval kan iets niet authenticeren. Totdat je met relevante info op de proppen komt hoef je niet veel reacties te verwachten ;)

Daarnaast stellen we het totaal niet op prijs dat je je eigen topic opnieuw omhoogschopt binnen 24 uur. Wijzig je bericht voortaan als je iets toe te voegen hebt.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie ^^

Move PNS > WSS

Tijd voor een nieuwe sig..

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kijk voor de zekerheid ook eens bij [search=80070005] (de betreffende topics heb ik overigens niet inhoudelijk gelezen, maar het zou kunnen zijn dat je er iets aan hebt).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-02 15:06
dit *klik* heb ik gevonden maar nog steed geen manier om er echt iets aan te doen, iemand een idee. ik heb ook een w2k3 server draaien waar ik wel de server versie van PSF geinstalleerd krijg maar vervolgens niet can connecten.

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

• profweirdo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-02 15:06
voor mij de oplossing:

dit downloaden en uitvoeren

mocht je problemen hebben met login ivm expires e.d. lees dit

E6750 @ 3,2 Ghz | MSI P35 | OCZ SpecOps 2Gb | Sparkle 7900GT

Pagina: 1