Ik heb op internet gezocht of dit probleem bekend is, maar niet veel gevonden. Ook in dit forum is het volgende probleem volgens mij niet eerder verschenen.
Probleem: mijn dataset is verdwenen uit de designer, maar wordt nog steeds wel getoond in de solution explorer van Visual Studio en is derhalve dus gewoon een onderdeel van het project.
De desbetreffende dataset is wel gewoon te openen in de dataset designer. Echter, wanneer je in een form een nieuwe dataset probeert toe te voegen, verschijnt de dataset niet in de keuzelijst van alle aanwezige datasets in het project.
Het probleem wordt nog eigenaardiger: ik heb geprobeert een nieuwe dataset te maken, maar ook deze is met geen mogelijkheid meer te benaderen. Ik heb geprobeert een nieuw formulier te maken, maar ook op een nieuw formulier is de dataset niet beschikbaar.
Het probleem is frustrerend, want het zou kunnen betekenen dat een hoop werk overnieuw gedaan moet worden, omdat code wat in de reeds bestaande formulieren al probeerde de dataset te benaderen, niet meer werkt.
Vraag: Is iemand bekend met dit probleem en weet iemand een oplossing? Voorlopig had ik gelukkig nog een lokale kopie van het project, dus de schade valt nog enigszins mee.
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.