Toon posts:

vb.net E-mail naar 2 verschillende SMTP-geadresseerden

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem.
Ik wil een e-mail vanuit een asp.net website met behulp van vb.net versturen.
bijlages enzo werkt allemaal alleen ik wil de e-mail zowel naar mijzelf als naar een gebruiker sturen, via de website wordt de gebruiker's e-mail ingevoerd.
Het probleem zit hem in de SMTPserver omdat deze er (bij mij) maar op 1 SMTPserver reageerd.
Dus ik kan of de e-mail naar mijzelf sturen of naar de gebruiker, maar ik wil naar beiden.
Ik heb de gebruikersinvoer gesplitst in substrings zodat ik de smtp extensie weet, dus bijv: "planet.nl"
en dan probeer ik via mail of smtp (omdat dit in 80-90 % gebruikt wordt ) de e-mail te versturen.
Dat is het probleem niet, alleen ik wil d.m.v. "CC" de e-mail naar een 2e persoon versturen.
omdat ik maar 1 SMTPserver kan opgeven, geeft ie dus een foutmelding dat ie het e-mail adres niet kent, is ook logisch omdat die een andere smtp extensie heeft.
Dit is mijn code:

Dim objMessage As New MailMessage
Dim objAttach As MailAttachment
Dim smtp As Mail.SmtpMail
Dim emailadres, emailadres2 As String
Dim Start As Integer

emailadres = txtEmail.Text

Start = InStr(emailadres, "@", CompareMethod.Text)
emailadres2 = Mid(emailadres, (Start + 1), (Len(emailadres) - Start))

Try
objMessage.From = "Pietje"
objMessage.To = emailadres
objMessage.Cc = "mijn email@adres.nl"
objMessage.Subject = "Test bericht"
objMessage.Body = "Vanuit een ASP pagina een email versturen met bijlages"
objMessage.BodyFormat = MailFormat.Text
objAttach = New MailAttachment("locatie")
objMessage.Attachments.Add(objAttach)
Try
smtp.SmtpServer = "mail." & emailadres2
SmtpMail.Send(objMessage)
Catch
End Try
Try
smtp.SmtpServer = "smtp." & emailadres2
Catch
End Try

MsgBox("E-mail is succesvol verstuurd!", MsgBoxStyle.Information, "ENQ_INHOLLAND")

Catch objExcept As Exception
MsgBox("Fout bij het versturen van de e-mail: " & Chr(13) & Err.Description, MsgBoxStyle.Critical, "ENQ_INHOLLAND - Fout bij Email-en")
Exit Sub
End Try

Heeft iemand hier een oplossing voor ? of een andere betere oplossing waarbij dat wel mogelijk is ?
ik hoor het graag _/-\o_ _/-\o_

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:04

pistole

Frutter

wellicht geaddresseerden scheiden dmv een ";"?

Ik frut, dus ik epibreer

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33
Waarom bouw je die smpt server op mbhv dat e-mail adres ?
Aangezien het over een website gaat, weet je toch wel het adres van de smtp server dat je kan gebruiken ?
De smpt server die je wil gebruiken kan je bv in de config file zetten.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
pistole schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:57:
wellicht geaddresseerden scheiden dmv een ";"?
dan blijf je toch met hetzelfde probleem zitten met je SMTP servers !
hij verstuurt ze dan naar beiden e-mail adressen NIET.
maar hij geeft ook geen foutmelding!

Verwijderd

Topicstarter
Er moet toch een andere manier zijn voor dat SMTPserver gedoe.
ik heb al weet ik veel hoeveel uur op internet gezocht maar overal zie ik alleen hetzelfde als wat ik al heb, ik zie af en toe wel mensen met dezelfde vraag maar geen oplossing.
Help !!!!! 8)7

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
maar je hoeft het smtp adres toch niet op te bouwen. Maar gewoon bijv. mail.wanadoo.nl vast instellen. Of welke smtp server je gebruik van mag maken.

Try
smtp.SmtpServer = "mail.wanadoo.nl"
Catch
console.writeline(ex.message)
End Try

[ Voor 29% gewijzigd door voodoo202 op 03-05-2006 16:07 ]

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:04

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:01:
[...]

dan blijf je toch met hetzelfde probleem zitten met je SMTP servers !
hij verstuurt ze dan naar beiden e-mail adressen NIET.
maar hij geeft ook geen foutmelding!
Misschien moet je je even gaan inlezen in de begrippen e-mail en smtp. Als je een SMTP server hebt die z'n mail naar het internet kan krijgen dan moet deze dus in staat zijn 'alle recipients' te kunnen bereiken. Het zou nogal vaag zijn als je per afzender een andere SMTP server moet gaan instellen...

Tip: gebruik localhost / 127.0.0.1 en zorg dat je Microsoft SMTP service geïnstalleerd (en geconfigureerd!) hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door pistole op 03-05-2006 16:05 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:01:
Waarom bouw je die smpt server op mbhv dat e-mail adres ?
Aangezien het over een website gaat, weet je toch wel het adres van de smtp server dat je kan gebruiken ?
De smpt server die je wil gebruiken kan je bv in de config file zetten.
Ik weet wel de SMTP server van mijn eigen e-mail adres, maar niet van de gebruiker waar de e-mail ook heen moet ! en dan nog, kan je maar 1 smtp server opgeven toch ? hij kijkt alleen naar de eerste die je opgeeft.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:05:
[...]

Ik weet wel de SMTP server van mijn eigen e-mail adres, maar niet van de gebruiker waar de e-mail ook heen moet ! en dan nog, kan je maar 1 smtp server opgeven toch ? hij kijkt alleen naar de eerste die je opgeeft.
Je hebt maar 1 smtp server nodig. Het is niet nodig om voor 'de ontvanger' ook een smtp server in te stellen. Dat zou van de zotte zijn.

Zoals aangegeven: pistole in "vb.net E-mail naar 2 verschillende SMTP-..." lees je in op het fenomeen: smtp e.d.

[ Voor 12% gewijzigd door TeeDee op 03-05-2006 16:08 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 14:52

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

[...]

:? Je gaat toch niet zelf voor postbode spelen? Je zet het adres neer van jouw brievenbus (127.0.0.1 bijvoorbeeld) en de rest zal je een zorg zijn. Relaying wordt waarschijnlijk geblokkeerd.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
[...]

je laat je programma toch niet 100 email server aanspreken om een email te versturen. Daar heb je een SMTP server voor die dit voor je doet. Je stuurt dus een mail naar die SMTP server met de mail adressen waar het naar toe moet, en die zoek het voor je uit. Als er fouten zijn geeft hij deze weer terug.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33
[...]

Dat hoeft toch niet ?
Eén server is genoeg.
Kijk eens voor de grap naar jouw outlook instellingen... Daar staat de smtp server ook gedefinieerd... Het is niet zo dat je per e-mail adres / domein een andere server ofzo moet instellen. 8)7

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.