[OC] IP 4 3.2Ghz Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb nu al 1.3 jaar een Microstar pc (gekocht van Media Markt) met een 3.2 Ghz processor.
Ik zat er aan te denken om een 7800GS Extreme te kopen deze week (dat ga ik ook doen), en daarom leek het me ook 'leuk' en verstandig om eens te proberen of ik mijn CPU kon oc'en (dan weet ik zeker dat de kaart niet gebottlenecked wordt).

Ik ging dus wat googlen en kwam uit bij een guide die mij vertelde dat ik in mijn BIOS kon kijken of ik mijn FSB omhoog kon trekken, en dit kan bi mij dus niet zo 1,2,3. Daarom ging ik opzoek naar mijn PPL, wat overigens niet eenvoudig was. Ik heb er maar liefst _3_ gevonden, namelijk een CMedia, een Winbond en een Cypress. Het kan natuurlijk ook aan mij liggen.

De Winbond heeft het typenummer W83697HF, de CMedia heeft een typenummer die niet op de ondersteunende lijsten staat (ook niet op de lijsten van nummers die NIET ondersteund worden), en de Cypress kon ik niet lezen (heb al een bril).

Ik weet nu dus niet hoe ik verder moet. Het zou handig zijn als jullie me konden vertellen of ik uberhaupt kan overclocken, en zoja, hoe dan. (heb al de SEARCH button gebruikt)

Bedankt voor het lezen
-charles

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-02 16:54
Meestal heb je bij dat soort computers geen uitgebreide bios en kan je alleen het boordnodige instellen. Als je echt wilt overklokken dan zul je waarschijnlijk een ander moederbord moeten kopen maar ik denk niet dat het zo 1,2,3 een bottleneck voor je systeem is.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:36
Of simpelweg softwarematig overklokken. Er loopt geloof ik net een topic over :).

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer het eens met een proggie dat in windows de FSB kan instellen. Als je even google gebruikt kan je zo een aantal proggie's vinden die dat kunnen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

^^ Achterhaal het merk van je mobo; bv. MSI, ASUS etc..

Download vervolgens software van hun sites om via Windows je pc over te clocken. Die kunnen dan ook meteen testen wat de limiet is van je CPU :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Ik denk niet dat het verstandig is om je proc te overclocken... microstar/medion kasten staan bekent om de slechte koeling, dus standaard worden ze al veel te heet..

en een P4 3.2Ghz zal echt geen gigantische bottleneck vormen hoor ;)

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
je PLL chip is wss de winbond

je kan ocen zoals gezegd met een softwarematig progje

het moederbord is waarschijnlijk een MSI

en of je proc een bottleneck gaat zijn , ik zou eerder (waarschijnlijk een Gieg) je ram upgraden naar 1.5 GB. je processor is snel zat

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

maak er maar 2 gig van. Die 3.2's ondersteunen dualchannel (mits een deftige moederbord), dus daar zal je wel profeit uit halen dan...

Verwijderd

Moederbord is 100% zeker een MSI
M = Micro
S = Star
I = International

Wat voor chipset zit erop, en wat voor features nog meer.
(aantal pci-sloten, geluid onboard ja/nee e.d.)

Dan kun je op de site van MSI het moederbord opzoeken wat dezelfde feutures heeft, en vervolgens eventueel plaatjes enzo vergelijken.

Als de moederborden 100% gelijk zijn, kun je eventueel een ander bios flashen, om zo eventueele opties die door MSI voor de afnemer (mediamarkt) verstopt zijn, weer werkend te maken.

Hetzelfde werkt het bij mijn weten ook met Aldi-PC's , die dmv een originele firmware meer OC opties kregen.
Pagina: 1