"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Meestal heb je bij dat soort computers geen uitgebreide bios en kan je alleen het boordnodige instellen. Als je echt wilt overklokken dan zul je waarschijnlijk een ander moederbord moeten kopen maar ik denk niet dat het zo 1,2,3 een bottleneck voor je systeem is.
Of simpelweg softwarematig overklokken. Er loopt geloof ik net een topic over
.
Probeer het eens met een proggie dat in windows de FSB kan instellen. Als je even google gebruikt kan je zo een aantal proggie's vinden die dat kunnen.
^^ Achterhaal het merk van je mobo; bv. MSI, ASUS etc..
Download vervolgens software van hun sites om via Windows je pc over te clocken. Die kunnen dan ook meteen testen wat de limiet is van je CPU
Download vervolgens software van hun sites om via Windows je pc over te clocken. Die kunnen dan ook meteen testen wat de limiet is van je CPU
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Verwijderd
Ik denk niet dat het verstandig is om je proc te overclocken... microstar/medion kasten staan bekent om de slechte koeling, dus standaard worden ze al veel te heet..
en een P4 3.2Ghz zal echt geen gigantische bottleneck vormen hoor
en een P4 3.2Ghz zal echt geen gigantische bottleneck vormen hoor
je PLL chip is wss de winbond
je kan ocen zoals gezegd met een softwarematig progje
het moederbord is waarschijnlijk een MSI
en of je proc een bottleneck gaat zijn , ik zou eerder (waarschijnlijk een Gieg) je ram upgraden naar 1.5 GB. je processor is snel zat
je kan ocen zoals gezegd met een softwarematig progje
het moederbord is waarschijnlijk een MSI
en of je proc een bottleneck gaat zijn , ik zou eerder (waarschijnlijk een Gieg) je ram upgraden naar 1.5 GB. je processor is snel zat
Out of the box? What box? There is no box.
Verwijderd
maak er maar 2 gig van. Die 3.2's ondersteunen dualchannel (mits een deftige moederbord), dus daar zal je wel profeit uit halen dan...
Verwijderd
Moederbord is 100% zeker een MSI
M = Micro
S = Star
I = International
Wat voor chipset zit erop, en wat voor features nog meer.
(aantal pci-sloten, geluid onboard ja/nee e.d.)
Dan kun je op de site van MSI het moederbord opzoeken wat dezelfde feutures heeft, en vervolgens eventueel plaatjes enzo vergelijken.
Als de moederborden 100% gelijk zijn, kun je eventueel een ander bios flashen, om zo eventueele opties die door MSI voor de afnemer (mediamarkt) verstopt zijn, weer werkend te maken.
Hetzelfde werkt het bij mijn weten ook met Aldi-PC's , die dmv een originele firmware meer OC opties kregen.
M = Micro
S = Star
I = International
Wat voor chipset zit erop, en wat voor features nog meer.
(aantal pci-sloten, geluid onboard ja/nee e.d.)
Dan kun je op de site van MSI het moederbord opzoeken wat dezelfde feutures heeft, en vervolgens eventueel plaatjes enzo vergelijken.
Als de moederborden 100% gelijk zijn, kun je eventueel een ander bios flashen, om zo eventueele opties die door MSI voor de afnemer (mediamarkt) verstopt zijn, weer werkend te maken.
Hetzelfde werkt het bij mijn weten ook met Aldi-PC's , die dmv een originele firmware meer OC opties kregen.
Pagina: 1