games met een netwerk spelen

Pagina: 1
Acties:

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-01 07:59
Ik wilde een lan party houden met een vriend van me, maar we worden om de 2 minuten gedisconnect voor een seconde of 1. Samen een spel spelen lukt niet echt hierdoor. Ook als ik via streaming radio beluister dan stopt deze na ongeveer 2 minuten en dan blijft ie staan op buffering: 0%.
We hebben 2 verschillende routers geprobeerd maar het probleem blijft. Met 1 PC heb ik geen enkel probleem om te gamen of radio te beluisteren. Enig idee wat ik hier aan kan doen?

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
Hoeveel PC's hangen er aan?
Waarom gebruik je routers in plaats van switches?
Hoeveel verkeer zit er op het netwerk, is die misschien overbelast?

Copy.com

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 19:17
Specs zouden fijn zijn? Als je Asus A8N bordjes hebt zou het bijvoorbeeld aan de activearmour hardware firewall kunnen liggen?
Startpost mocht wel wat uitgebreider. Misschien is de PCs direct met elkaar verbinden een optie? Als je beetje fatsoenlijke netwerkkaart hebt heb je niet eens crossover nodig dan.

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• kippengaas
Niet extreem veel verkeer: 2 pc's
Asus p4p800s moederbord
3,2 GHz Processor
512 MB ram
ati radeon x850 XT
Realtek RTL8139/810 x family fast ethernet NIC
Sweex Ro001 router

[ Voor 18% gewijzigd door kippengaas op 03-05-2006 16:10 ]

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
Heb je een vast IP adres ingesteld, of DHCP?
Heb je geprobeerd bij de netwerk kaarten opnieuw TCP/IP en/of IPX/SPX te installeren?
Heb je geprobeerd een crosscable te gebruiken?

offtopic:
Heb je niets beters dan een sweex kreng?

Copy.com

• kippengaas
Vast IP adres, en de netwerkkaart heb ik opnieuw geinstalleerd. Helaas weet ik niet wat een crosscable is dus heb het denk ik dan ook niet uitgeprobeerd. Ja ook een sitecom router geprobeerd, wat ook niet werkte; zelfde probleem.

Verwijderd

2 pc's kun je direct met elkaar verbinden, dit doe je met een ethernetkabel die iets anders is bedraad dan een gewone.
deze heet dan "crosslinked" moet op de kabel staan als je hem thuis hebt.

Maakt voor switches enz niets uit deze hebben meestal autosensing, kunnen en "straight"en "crosslinked"gebruiken.

druk eens crtl-alt-del, en kijk in windows taakbeheer, bij netwerk wat je belasting is,
kijk bij prestaties of je cpu naar de 100% piekt af en toe,
kijk bij processen of er 1 tussenzit die extreem veel geheugen of cpucycles vreet.

kunnen beide pc's wel zonder problemen op Inet, continu?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 19:01 ]

• kippengaas
De internetsnelheid is hier flink hoog dus daar kan het denk ik niet aan liggen. Ze kunnnen allebei tegelijk internetten zonder problemen. Maar bij WoW (dat waren we dus van plan te spelen) krijgen we allebei om de paar minuten een disconnect. Af en toe piekt de CPUcycles wel, maar dat heb ik normaal ook als ik in mn eentje speel.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kippengaas schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:20:
De internetsnelheid is hier flink hoog dus daar kan het denk ik niet aan liggen. Ze kunnnen allebei tegelijk internetten zonder problemen. Maar bij WoW (dat waren we dus van plan te spelen) krijgen we allebei om de paar minuten een disconnect. Af en toe piekt de CPUcycles wel, maar dat heb ik normaal ook als ik in mn eentje speel.
gebruik je een eigen server (zal wel geen dedicated zijn :+) of een externe?

Maybe een rule dat je niet met 2 man vanaf 1 ip mag connecten?

• kippengaas
Mja geen idee, ik ben inderdaad een "n00b". Ik zit hier in een van 1000 studentenwoningen en maak gebruik van surfnet; bieden internet aan voor studenten ofzo. Ik denk dat het een externe server is dan.... :?
Pagina: 1