Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sata schijf stroom

Pagina: 1
Acties:
  • 916 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers.

Ik doe hierbij een beroep op jullie kennis want kan er nix over vinden op internet.

Mijn vraag.

Mijn WD Raptor s-ata schijf kan je via oude stroom aansluiting van voeding stroom geven of via sata connector.

Wat ik mij afvraag wat is beter of maakt dit geen ruk uit

Alvast bedank
Groeten

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Voor zover ik weet maakt het niets uit.
Behalve als je twee verschillende data-interfaces op je schijf hebt.
Dan hebben ze misschien ieder hun eigen voeding :)

Dit topic kan trouwens beter in een hardware forum, bijvoorbeeld IO controllers en Hardeschijven en zooi

[ Voor 26% gewijzigd door Gonadan op 03-05-2006 15:51 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:05

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:49:
Beste tweakers.

Ik doe hierbij een beroep op jullie kennis want kan er nix over vinden op internet.

Mijn vraag.

Mijn WD Raptor s-ata schijf kan je via oude stroom aansluiting van voeding stroom geven of via sata connector.

Wat ik mij afvraag wat is beter of maakt dit geen ruk uit

Alvast bedank
Groeten
Ten eerste zou het makkelijk zijn als je wat betere Neerlandse zinnen maakt, dan is het wat beter te begrijpen. Nu, je vraag. Wanneer een schijf zowel een S-ATA power connector heeft als een "oude" molex connector moet je gewoon één van de twee gebruiken. Het zal niet veel uitmaken welke je gebruikt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
_Dune_ schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:52:
[...]

Ten eerste zou het makkelijk zijn als je wat betere Neerlandse zinnen maakt, dan is het wat beter te begrijpen. Nu, je vraag. Wanneer een schijf zowel een S-ATA power connector heeft als een "oude" molex connector moet je gewoon één van de twee gebruiken. Het zal niet veel uitmaken welke je gebruikt.
Zolang je ze maar niet allebei aansluit !! ;)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Je hebt trouwens ook gewoon verloopstukjes van molex naar S-ATA voeding.
Dus dat bewijst al dat er qua stroom geen verschil is :)

Maar kon je dit echt niet vinden met de GoT search? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Maakt niet uit, zolang je ze maar niet alletwee aansluit :P
De S-ATA power connector heeft nog de mogelijkheid voor een extra draadje, maar met een verloopstekker zal je daar geen gebruik van maken. Ik zou iig de S-ATA nemen, gewoon omdat die nieuwer is, en gemaakt is om kortsluiting te voorkomen.
offtopic:
Dude :/ (ook @ de rest van de post btw)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het verschil tussen S-ATA (spanning) en molex aansluiting gaat alleen iets uitmaken bij het aansluiten van externe HDD's via een E S-ATA connector. Deze MOETEN via de S-ATA (spanning) aansluitng.

Heeft te maken met de S-ATA (spanning) connector zijn massa als laatste verbreekt als je deze er uittrekt. Dit is niet het geval met een molex.

@naftebakje hieronder:
Inderdaad ivm hotswapping, maar ik had het over externe S-ATA dus dacht wel dat iedereen zo ver mee was. :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door kluyze op 03-05-2006 21:28 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Voor hotswapping wil je ook liever de S-ATA voedingsconnector gebruiken, een molex zomaar uittrekken kan miserie geven, en vooral het instekken met spanning kan een groot probleem zijn (molex verkeerd om inproppen, 12V op de 5V pen, knetterboem, weg met de 120GB ;(

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• ken536
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 14:52
naftebakje schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:34:
Voor hotswapping wil je ook liever de S-ATA voedingsconnector gebruiken, een molex zomaar uittrekken kan miserie geven, en vooral het instekken met spanning kan een groot probleem zijn (molex verkeerd om inproppen, 12V op de 5V pen, knetterboem, weg met de 120GB ;(
Alleen je moet wel heel hard drukken om molex er verkeerd om in de proppen. Tenslotten heeft deze een vorm, dat hij er maar op 1 manier inkan

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ken536 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 00:00:
[...]

Alleen je moet wel heel hard drukken om molex er verkeerd om in de proppen. Tenslotten heeft deze een vorm, dat hij er maar op 1 manier inkan
Klopt, maar de de S-ATA power connector heeft hetzelfde :Y) :
Afbeeldingslocatie: http://www.cheetahit.co.uk/catalog/images/power%20splitter.jpg

Verwijderd

_Dune_ schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:52:
[...]

Molex is een merk, 1001 verschillende connectoren jou "S-ATA power connector" is waarschijnelijk ook een Molex! Dus voor je andere voor achterlijk uitmaakt, zorg er dan voor dat je zelf wel met juiste informatie komt. :o
Zie ook www.molex.com

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 00:15 ]

• MAX3400
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, ruzie!!!! :X

Punt is duidelijk lijkt me; als je een Raptor hebt met 2 voedings-aansluitingen, kan je OF met de ouderwetse ruwe witte aansluiting werken OF met de nieuwe (meestal zwarte) smalle aansluiting werken, al dan niet middels een verloopkabel.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 13:57
Anyway volgens mij maakt het weinig uit als je beide stroomaansluitingen gebruikt. Ik heb een klant ook eens beide aangesloten op stroom. Lachte me kapot want had dat nog nooit gezien. klant was niet zo slim. Na er 1 uitgetrokken te hebben werkte de schijf zoals het hoorde. Niks mis mee lijkt me :)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

@ ID_College:
offtopic:
wtf heb jij voor computerspecs gek :9~

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• MAX3400
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

CLB schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 00:22:
@ ID_College:
offtopic:
wtf heb jij voor computerspecs gek :9~
offtopic:
Grootheidswaanzin en alcoholmisbruik... :O

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 00:13:
[...]

Molex is een merk, 1001 verschillende connectoren jou "S-ATA power connector" is waarschijnelijk ook een Molex! Dus voor je andere voor achterlijk uitmaakt, zorg er dan voor dat je zelf wel met juiste informatie komt. :o
Zie ook www.molex.com
Komop, iedereen weet dat Molex een bedrijf is dat allerlij connectoren e.d. maakt. Maar in de computerwereld wordt met de term molex model# 8981 van Molex bedoeld.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Antwoord lijkt me duidelijk en dit is niet de plek om te zeuren over specs en/of te mierenneuken over benamingen van bedrijven en/of stekkertjes.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.