Toon posts:

[VB] verticaal tabmenu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een programma maken in Visual Basic met verschillende keuze mogelijkheden.
Om deze mogelijkheden overzichtelijk te houden wil ik graag gebruik maken van horizontale en verticale tabmenu's.

En daar zit hem nou het probleem :'( ...horizontaal een tab menu maken is een fluitje van een cent...maar om vervolgens een verticaal tabmenu te maken heb ik nergens kunnen vinden. Er zijn custom gemaakte menu's in omloop maar ik weet eigenlijk niet hou ik die moet gebruiken..

Mijn vraag is dan ook of er een simpele mogenlijkheid is om ook verticaal een mooi tab-menutje te kunnen maken. Ik zou vertikaal ook knoppen (buttons) kunnen maken maar dat zou de 'feel' van de applicatie niet ten goede komen!

Een voorbeeld van de werkende internetapplicatie (met verticale tabs) die ik wil omzetten naar een windows applicatie staat hier http://www.weerkunde.com/gegevens/index.asp!

Hopelijk weten jullie een andwoord...alvast badankt! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 15:52 ]

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Ik neem aan dat je VB6 bedoeld? Als je het TabStrip component gebruikt dan heb je de property 'Placement'. Met deze property kun je de tabs boven, onder, links en rechts plaatsen. Fluitje van een cent dus!

Verwijderd

Als het tabmenu geen 'vertikaaloptie' heeft dan kunt je het best een custom component gebruiken. Hoe je een dergelijk component moet gebruiken vind je in de msdn.

Edit: ik zie dat het standaard dus mogelijk is. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok harstikke bedankt,

8)7 Wel een beetje dom van mij...had hier zelf ook wel achter moeten komen...
Toch raar dat ik bij googlen en bij msdn geen resultaten kreeg.

ik ga het even uitproberen!

_/-\o_
.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 15:58 ]

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Is het gelukt?