Toon posts:

Ervaringen Zalman cooler op MSI K7T266 Pro2 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 462 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn huidige cooler vervangen vanwege het overdreven geluid dat dat ding genereert. Nou heb ik eens rondgekeken en rondgevraagd en hoorde ik dat ik het beste een Zalman cooler kan nemen.

Na wat browsen kwam ik op de Zalman CNPS7000B-Cu, en dacht ik dat die niet op mijn Socket A moederbord paste. Toen GoT gezocht en tot de conclusie gekomen dat Socket 462 hetzelfde is als Socket A. Op de site van Zalman staat mijn moederbord echter niet tussen de compatibility chart, en lijkt hij niet compatibel. Ik heb een MSI K7T266 Pro2 moederbord met een Athlon XP1800+ CPU. (zie afbeelding hieronder:)
Afbeeldingslocatie: http://www.msicomputer.com/product/mb_image/K7T266pro2-RU_large.jpg

In theorie zou die 7000B serie cooler moeten passen, want mijn moederbord heeft volgens mij de goeie mounting holes die dat ding nodig heeft. Ik las alleen op de site van Zalman dat iemand een moederbord uit dezelfde serie vroeg of het kon en tot de conclusie kwam dat hij net wel/net niet zou passen.

Heeft iemand ervaring met deze cooler op dit specifieke moederbord?

Ik heb ook gekeken naar Zalman coolers waarvan ik zeker weet dat ze op mijn moederbord + CPU passen en toen kwam ik op de CNPS5100-Cu. Helaas is deze vrij oud en daardoor erg slecht beschikbaar/leverbaar. Vandaar dat ik dus eerst wil weten of die 7000B serie cooler misschien tóch past op mijn moederbord.

Ik heb trouwens een vrij kleine computer kast, en die voeding zit ook redelijk dicht op de CPU cooler, weet iemand of die cooler heel hoog is en niet in een kleine kast past?

Alvast bedankt!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Gezien de extreem hoge plaatsing van het socket, denk ik dat een zalman niet zal passen, want als je +- de afstand zou meten vanaf bovenkant socket tot de gemiddelde plaatsing van een voeding, is het misschien een krappe 2 centimeter of kleiner. waar die zalman dus niet tussen zal passen

EDIT:
CNPS7000A/B can be compatible with motherboards that have cooler mounting holes around the CPU socket.
Please, make sure to check the existence of mounting holes whether your motherboard is listed or not.

(1) Compatible if there is no motherboard component higher than 15mm in height (usually capacitors) where the clip is to be located (If interference occurs, the excess portion of the clip that interferes can be cut off to make it compatible.)
(2) Compatible if there are four heatsink mounting holes around the socket.
(3) Compatible if there is no component with a height of 39mm or higher in the 55mm radius of the center of the CPU (e.g. power supply, graphics card, RAM, etc.)
http://www.zalman.co.kr/p...000(AB)_462MBlist_eng.htm

Als je in de compabiliteits lijst goed had gelezen, had je dat zelf ook gezien, staat bovenaan de site

[ Voor 68% gewijzigd door Swordlord op 03-05-2006 15:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het met die Zalman coolers algemeen bekend dat ze zo groot zijn? Of is dat alleen met nieuwere series zo?

Zou de 5100 serie wél op mijn moederbord/CPU/kast passen? Heeft iemand daar ervaringen mee?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Laatst heb ik ivm lawaai op dit moederbord de fan vernieuwd en speedfan gebruikt om de toerental te verminderen.
Ik heb een fan adapter van 60 naar 80 gekocht zodat er een grotere fan op kon (minder toeren minder lawaai), met de oude koelblok.(deze dus niet eens verwijderd).
Je kan dus ook dit doen indien je een stille fan koopt, koop niet een te langzame anders koelt hij niet goed. Een zalman zal zeker beter koelen en ook stiller zijn.(koperen blok).

• ST3V3N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-06-2025
Naaaaaaaaaaaa het zal niet waar zijn he! Heb vanmiddag de Zalman S7000B-AlCu gekocht, ik heb dus ook dit moederbord. Op de zalman site staat het moederbord (KT266 Pro 2, MS-6380) er niet tussen. Volgens de verkoper in de winkel ging het zeker passen, maar ik heb er na het lezen van het bovenstaande mijn twijfels over. Daarom houdt ik de verpakking nog ff gesloten. Is er iemand die mij kan vertellen of het past of dat ik weer helemaal terug kan. :/

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 14:53
Waarom neem je de Arctic-cooling Copper Silent 3 niet? Zeer stil, goed(koop) en past zeker......

[ Voor 3% gewijzigd door Kozz op 15-07-2006 20:26 ]

Pagina: 1