Super trage reactie Laserjet 6p bij opdracht

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:19
Ik heb onlangs een nieuw netwerk aan gelegd op mijn werk.
Alle computers zijn vervangen voor Win XP-bakken.

Alleen de software die we momenteel gebruiken voor het werk is nog niet vervangen, deze wordt met 1/2-jaar vervangen.

De software die we gebruiken, draait in MS-Dos. Opzich geen probleem alles doet het naar behoren.

Het probleem:
Wij hebben hier een LaserJet 6p staan. Als ik een opdracht geef vanuit MS-Dos, duurt het soms wel een halve tot 1 minuut voor dat hij de gevraagde pagina uitprint. Toen we het oude systeem nog hadden, duurde dat nog geen halve seconde.

Ik heb me echt suf gezocht en geprobeer om dit probleem te verhelpen... Maar zonder succes.
Zie ik nu domweg iets over het hoofd? Wie kan me helpen?

De computer waar de Laserjet nu aan hangt is een Pentium 4 2,8 Ghz.
Windows XP Prof.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Als je bij de printeigenschappen de wachtrij uitzet en 'meteen starten' aanvinkt, werkt dat?

(tabje Geavanceerd, "Onmiddelijk beginnen met afdrukken"

[ Voor 30% gewijzigd door DarthPlastic op 03-05-2006 15:21 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:19
DarthPlastic schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:20:
Als je bij de printeigenschappen de wachtrij uitzet en 'meteen starten' aanvinkt, werkt dat?

(tabje Geavanceerd, "Onmiddelijk beginnen met afdrukken"
Nee, dat verhelpt helaas niet het probleem.

Update:
- Als ik een print opdracht geef dan heb je verschillende kolommen.
1 daar van is: Grootte.
Als ik daar kijk, dan heb ik bijvoorbeeld een bestand van 2,06 Kb, wat wordt afgedrukt.
Dan telt hij heel langzaam op van 1,88 naar 1,89 naar 1,90 etc. etc.
Waarom hij dit doet, k'heb geen flauw idee...

- Als ik gelijk er een 2e printopdracht achteraan geef, doet hij het ook in 1x.

[ Voor 46% gewijzigd door Oculus op 03-05-2006 15:42 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe wordt die printer vanaf dewerkplekken aangestuurd? Wordt de netwerkprinter gedeeld? (ga d'r vanuit van wel).
Wat je zou kunnen proberen is de gedeelde printer te mappen naar een LPT-poort. dan kun je het DOS-programma naar de LPT poort laten schrijven, en dat gaat dan op zijn beurt weer richting printer. Werkt handiger als dat de hele printopdracht eerst door windows lokaal omgezet moet worden etc. :)
Gebruik iets als:
code:
1
net use LPT2 \\server\printer /persistent

en dan zou ik bij de server het IP van de server gebruiken ipv de naam, scheelt je ook weer in tijd bij de nameresolving :)
Moet je alleen wel even de sofwtare op de werkstations zo configgen dat ze die LTP2 gebruiken ipv de ingebouwde LPT1 :)

Edit: ben alleen even niet hlemaal zeker van de juiste commandline en de parameters, maar dat zie je met een net use /? snel genoeg :)

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 03-05-2006 15:39 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)