Sinds een weekje heb ik naar bijna volle tevredenheid internet van casema. Het modem is een sb5100e van Motorola. Volgens informatie die ik kon vinden, zou het modem tot 32 adressen kunnen beheren (dhcp). Via http://192.168.100.1 kom ik netjes in de configuratie van het modem (wel erg mager in vergelijking met mijn oude zyxel
) Daar staan onder "address > Known CPE MAC Address" 2 adressen, niet meer.
Op de één of andere manier lukt het niet om gelijk de switch achter het modem te zetten. Volgens de (weinig technische) handleiding van casema, zou er nog een router achter moeten (het is dus legaal). Maar dit snap ik niet? Als Motorola zegt dat het apparaat 32 adressen aankan, dan hoef ik toch niet nog een router er tussen te zetten? Of heeft casema het apparaat 'geblokkeerd'?
[edit]
Van de motorola site:
@mod: als dit in het verkeerde forum staat, verplaats het dan maar. Ik kwam via de search veel topics tegen die in dit subforum stonden. Daar heb ik mij bij aangesloten, al vond ik het niet logisch.
Op de één of andere manier lukt het niet om gelijk de switch achter het modem te zetten. Volgens de (weinig technische) handleiding van casema, zou er nog een router achter moeten (het is dus legaal). Maar dit snap ik niet? Als Motorola zegt dat het apparaat 32 adressen aankan, dan hoef ik toch niet nog een router er tussen te zetten? Of heeft casema het apparaat 'geblokkeerd'?
[edit]
Van de motorola site:
Aangezien je wél een netwerk mag hebben, maar modem > switch niet werkt, denk ik dat ik ergens een fout maak, of dat er een fout in het modem zit.Does the Motorola SURFboard cable modem support multiple users?
SURFboard DOCSIS® cable modems are capable of providing multi-user functionality with additional equipment such as wireless access points, Ethernet hubs or switches; however your cable operator may not offer this functionality or may charge extra to enable it. Please contact your cable provider for more information.
SURFboard cable modems have both Ethernet and USB connections, can I use both to attach multiple computers?
Yes. The USB port will support only one user and the Ethernet port (with a hub or switch) can support multiple users, to a maximum of 31 attached computers. Please check with your ISP or cable operator to see how many users they allow on cable modems.
@mod: als dit in het verkeerde forum staat, verplaats het dan maar. Ik kwam via de search veel topics tegen die in dit subforum stonden. Daar heb ik mij bij aangesloten, al vond ik het niet logisch.
[ Voor 48% gewijzigd door Eusebius op 03-05-2006 15:21 ]
==
hoi