Ik heb een tijdje een nieuwe pc en moederbord. Na het installeren van het moederbord (Nforce 4) heb je een insteek kaartje van abit (audiomax). Hij lijkt goed geinstalleerd, Maar ik krijg er op geen mogelijke manier geluid uit. Ik heb op internet al verscheidene sites bekeken maar die brengen mij ook geen uitsluitsel. Wie kent dit probleem en kan mij helpen ?
Dat is inderdaad nogal een gepruts met die instellingen en zeker als je nog een insteek geluidskaartje hebt. Probeer het volgende eens;
1. Zet je onboard geluid uit in de BIOS
2. Check drivers van je geluidskaart
3. Check de instellingen in windows zelf
Je kan trouwens net zo goed het onboard geluid gebruiken, geeft net zo goed geluid en heb je geen gepruts.
Je kan trouwens net zo goed het onboard geluid gebruiken, geeft net zo goed geluid en heb je geen gepruts.
Dit is ook onboard geluid, alleen via een extra kaartje om de kwaliteit te verbeteren.Woohooo schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 14:16:
Dat is inderdaad nogal een gepruts met die instellingen en zeker als je nog een insteek geluidskaartje hebt. Probeer het volgende eens;
Verwijderd
Klopt, het is i.p.v. onboard geluid, je geloof ik in de Bios het geluid ook niet uitschakelen.. Snap er echt niks van.
Verwijderd
Misschien niet geheel compatible?
Er duiken hier en daar berichten op dat Nforce 4 problemen heeft met creative(X-Fi) geluidskaarten(misschien dus wel meer).
http://www.ngohq.com/home...ticles&go=read&arc_id=107
Er duiken hier en daar berichten op dat Nforce 4 problemen heeft met creative(X-Fi) geluidskaarten(misschien dus wel meer).
http://www.ngohq.com/home...ticles&go=read&arc_id=107
De TS wordt hier verkeerd begrepen, dat kaartje waarover hij het heeft is een riser kaartje van de onboard sound, het is geen creative/enz geluidskaart. Probeer dit eens :
- Kijk in device manager van xp of de onboard sound wel herkend wordt.
Zo niet : install de drivers die bij je mobo zitten of zoek op internet voor de updates ervan
Verder :
- Onboard sound in bios op AAN (niet op auto of uit)
- Misschien jacksensing probleem (unplug en plug je aansluitingen van de speakers)
- Check the controlpanel sound : soms staat de speaker config/volume verkeerd
- Directsound wel goed geinstalled ? (onderdeel van directx)
Verder is er niet zoveel te doen met onboard sound, als hij in de bios aanstaat en onder de device manager geen problemen zijn (en natuurlijk je kabels goedzitten en je speakers aanstaan
) dan zijn mijn ideeen ook uitgeput.
- Kijk in device manager van xp of de onboard sound wel herkend wordt.
Zo niet : install de drivers die bij je mobo zitten of zoek op internet voor de updates ervan
Verder :
- Onboard sound in bios op AAN (niet op auto of uit)
- Misschien jacksensing probleem (unplug en plug je aansluitingen van de speakers)
- Check the controlpanel sound : soms staat de speaker config/volume verkeerd
- Directsound wel goed geinstalled ? (onderdeel van directx)
Verder is er niet zoveel te doen met onboard sound, als hij in de bios aanstaat en onder de device manager geen problemen zijn (en natuurlijk je kabels goedzitten en je speakers aanstaan
Pagina: 1