[2003] Printers bekend maken in volledig domein

Pagina: 1
Acties:

• Raffy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 19:10
Beste,

We hebben hier voor het gemak even 2 locaties en op elke lokatie een DC. Beide DC's hebben GC, DNS en WINS. Ze draaien allebei in een ander subnet. De subnetten zijn onderling verbonden met een VPN.

Via site's en services zijn beide servers in een aparte site gehangen en zijn de subnetten ook goed gezet.

Als ik nu met PC1 inlog op Locatie1 dan logt hij in op server01.
Bij het toevoegen van printers moet je het volledige AD bestand kunnen doorzoeken en dan moet je ook de printers van Server2 terug kunnen vinden.

Maar dat lukt dus niet. heb al bij MS gezocht naar replicatie van printers binnen AD en ook via google maar tot nu toe niks zinnigs gevonden.

Iemand een idee>

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Controleer je replicatie dan maar eens goed, want hier werkt het op een aantal netwerken gewoon zoals het hoort.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat je er niet bij verteld is of dat het vanuit lokatie 2 wel lukt om printers te vinden van server 2? :)

• Raffy
elevator schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:35:
Wat je er niet bij verteld is of dat het vanuit lokatie 2 wel lukt om printers te vinden van server 2? :)
Dat lukt dus ook niet

de printers worden niet onderling door de servers gerepliceerd.
Ben al bezig geweest om het replicatie te bekijken maar ziet er goed uit.

Kan alleen op internet niet goed vinden hoe printers precies gerepliceerd worden. Naar mijn beleving staan de printers in AD en AD wordt wel goed gerepliceerd.

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Hij bedoelt of je op lokatie2 je eigen server2 printers kan vangen

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die vraag wordt volgens mij door de eerste zin in de reply van Raffy beantwoord.

Raffy: Heb je bij de printers op server2 de boel wel in AD gepubliceerd? Krijg je op die server nog errors in de logs?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Raffy
De printers zijn aangemaakt en hebben een vinkje staan bij "list in the directory".

Dit staat zo bij alle printers.

Wat ik nog het meest vreemde vind wat ik tegenkwam toen ik nog verder ging zoeken was dat er printers op server1 wel zichtbaar zijn via de clients maar andere printers die op dezelfde server zitten niet.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij werkt dus gewoon geen enkele printer op server 2 - dat heeft dan toch helemaal niets met replicatie te maken?

Geeft 'dcdiag' geen gekke fouten overigens als je die op server 2 draait? :)

• Raffy
Dacht in eerste instantie dat het om een replicatie probleem ging maar dit kan het niet zijn.

DCDIAG op beide servers geven geen foutmeldingen en alles is dan ok.

Enige wat ik nog wil proberen maar nog niet aan toe ben gekomen is om een printer die niet zichtbaar is te verwijderen en opnieuw aan te maken.
Pagina: 1