Toon posts:

[XP Pro] ''bevriest'' na enige tijd

Pagina: 1
Acties:
  • 415 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Als ik mijn computer aan laat staan zonder dat ik erop computer,dan ''bevriest'' windows na enige tijd.Dan kan ik de muis niet bewegen,kan ik niet typen etc...Het gebeurt ook soms als ik gewoon aan het computeren ben.Hoe komt dit?Hoe kan ik het oplossen?

Bij voorbaat dank

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

hellblade,

Zoals je hier ook al eens door BalusC is verteld vinden wij het op GoT toch echt belangrijk dat je eigen inzet toont. De vraag is dus ook - wat heb je zelf zoal al geprobeerd en zelf al gedaan om aan dit probleem te werken? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok,sorry.Ik heb gegoogled,maar de problemen dat er vermeld waren hadden niks met mijn probleem te maken.Bijvoorbeeld de ene postte dat als hij een folder verplaatste,dat zijn windows dan bevrieste,maar bij mij is het niet zo.Ik heb automatic updates altijd aan staan,dus ik heb up-to-date drivers.Ik heb niets overgeklocked,dus er is ook niets mis met mijn koeling,sinds ik een pre-built computer heb.Verder weet ik niet wat ik nog meer kan doen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Een pc die pre-built is is niet per definitie goed natuurlijk ;) Bij een productie van vele duizenden exemplaren zullen er geheid een paar bij zitten die niet helemaal goed zijn. Dit geldt ook weer voor de losse onderdelen waar de prebuilt-pc uit bestaat. En de onderdelen waar die weer uit bestaan. Ook kan het klimaat in de ruimte waar de pc in staat van invloed zijn. Het stroomnet, de muis en toetsenbord zelf.

Bij dit soort problemen is niks uitgesloten tot je het zelf uitgesloten hebt. Natuurlijk is het nu niet de bedoeling dat je gelijk de kast openschroeft en de chipjes van ieder reepje ram met een microscoop gaat controleren op scheurtjes oid, maar een aantal standaardtestjes zou je toch al een ruimer inzich t in de problemen moeten geven. Bijvoorbeeld een geheugentest, je harddisk eens defragmenteren, chkdsken, allerlei opstartitems (tijdelijk) uitzetten, drivers updaten, Windows update en de logs eens bekijken.

Dat zijn toch wel dingen die we van een tweaker verwachten. Het forum is niet de plaats waar de waarzegsters hun vrije avond graag aan besteden. We verwachten van jouw kant wat basiskenni, en de interesse en inzet om jezelf wijs te maken met de materie en actief aan te sturen op een oplossing door de gevonden en aangeboden oplossingen actief te proberen. Ik hoop dat je in de toekomst meer tijd besteed aan je postings.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters