Toon posts:

[XP] Data-recovery

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb een vraagje, ik heb bestand verwijderd uit de prullebak het gaat hier om een een config bestand waar ik best wat tijd in heb gestoken dus ik heb liever dat ik het bestand kan recoveren. Nou werk ik wel vaker met de onderstaande 2 programma's;
  • getdataback for ntfs
  • object rescuwe professional
Maar ik kan het bestand nergens meer vinden met getdataback, als ik films verwijder doe ik dat met shift delete, als ik die dan terugwil halen met getdataback dan scan ik bijvoorbeeld partitie D:/map/map waar de film stond, maar nu heb ik het bestand eerst verwijderd naar de prullebak en die vervolgens geleegd. Nou is mijn vraag; welke partitie moet ik dan scannen?

Ik heb heel C:/ ook al gescand zonder resultaat. Ook heb ik echt niets gedaan erna (programma's geïnstalleerd of films uitgepakt op die partitie) dus het is naar mijn weten bijna onmogelijk dat het overschreven is. Welke partitie moet ik nou afzoeken voor het bestand; wordt het omdat het eerst in de prullebak heeft gestaan en toen pas verwijderd is C:/ of moet ik het bestand nog steeds terugzoeken op D:/?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 13:47 ]

Verwijderd

Volgens mij staat het dan nog wel gewoon in D:/
Maar je kunt toch gewoon op beide gaan kijken?

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-07 22:41

Metzie

Nyaano !

Gewoon de partitie scannen waar het bestand opgeslagen was. Bestanden in de prullenbak worden verplaatst naar <partitieletter>:\RECYCLER

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk op beide partities maar ik kan het niet vinden, ik zie nog bestanden van 5 dagen of bijna 5 weken geleden maar dit niet, nou zag ik een keer in een ander data recovery programma dat je partities kon scannen voor recovery maar ook een prullenbak appart kon afscannen daarom vraag ik het.

Verwijderd

Topicstarter
Metzie schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:51:
Gewoon de partitie scannen waar het bestand opgeslagen was. Bestanden in de prullenbak worden verplaatst naar <partitieletter>:\RECYCLER
Ik heb ook alle mappen :\RECYCLER (in het rood aangegeven op getdataback) bekeken, ik snap er geen ene hout van, ik lees al 1,5 uur tweakers af heb de hele FAQ gelezen (dus daar hoef ik niet op gewezen te worden :> ). Ik denk dat ik bijna beter mn tijd in het opnieuw maken van de config kan stoppen. Alleen wil ik het liever toch weten voor als het in de toekomst nog ooit een keer gebeurd.

(een ezel stoot zichzelf nooit 2 maal aan dezelfde steen I know :+ ).

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Probeer eens een ander recovery programma, zoals R-Studio. Het komt weleens voor dat verschillende programma's verschillende bestanden kunnen recoveren (d.w.z. dat het ene programma sommige bestanden ziet wat het andere niet ziet).

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Topicstarter
Dankje, ik ga het nu proberen met de evaluation versie of het bestandje gevonden kan worden, het scannen zal nog wel even duren, als andere mensen soortgelijke ervaringen hebben of nog suggesties graag ik zit de hele dag nog te prutsen ermee.

Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/9060/klein1vi.jpg
klik om te vergroten

Waar de pijl heen gewezen staat, is er ook een mogelijkheid dat het in zulke mapjes staat? If so im fu*ked... daar heb ik er wel honderden van }:O .

*Edit
Nog even een vraagje, data recovery werkt ook op een bijv. fototoestel?
Ik ga het thuis sowieso proberen maar het is wel leuk om zeker te weten.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 15:41 ]

Pagina: 1