Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Kan 'system32' niet meer vinden *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.381 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds twee dagen zit ik met een erg storend en irritant probleem. Op de één of andere manier, is er wat aan de hand met WIN32 onder Windows XP. Als ik naar C:\Windows ga, vind ik geen map 'system32', deze was er altijd wel. Ga ik via de adresbalk naar C:\Windows\system32, kom ik echter wel in de map 'system32' uit. Als ik Start -> Uitvoeren -> cmd [enter] uitvoer, dan krijg ik de volgende foutmelding:
"cmd is geen geldige WIN32-toepassing". Tevens kan ik niet meer naar de taskmanager (CTRL + ALT + DEL). Al deze dingen werkten, tot twee dagen geleden.

Ik heb weinig hierover kunnen vinden. Het is geen spyware volgens mij, want hier heb ik net nog op gescant. Ook is het denk ik geen virus, want mijn virusscanner geeft geen enkele melding (ook niet na het scannen). Gebruikte scanner: AVG Free Edition.

Ik draai hier WinXP Home met;
  • P4 3.0Ghz HT processor
  • 512MB RAM werkgeheugen
  • Intel moederbord
Waar kan dit aan liggen? Via de help functie van Windows ben ik niet aan relevante informatie gekomen.

Groeten,
Martijn

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
FireArrow moet eens leren lezen -_-
Wat ik wilde vragen: heb je al gezocht?
trefwoorden: map system32 niet in windows

[ Voor 181% gewijzigd door FireArrow op 03-05-2006 15:02 ]

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:30

JohnD

Bernd

ik heb dit anders wel eens gezien door spyware.

gewoon even hitman draaien

edit:
post je hijackthis log anders eens

[ Voor 24% gewijzigd door JohnD op 03-05-2006 16:36 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
SunStorms_sletje schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:15:
ik heb dit anders wel eens gezien door spyware.

gewoon even hitman draaien

edit:
post je hijackthis log anders eens
Ik heb het vanmorgen nog gescant met SpySweeper, maar daar is helemaal niks uitgekomen. Ik zal eens proberen met Hitman te scannen en dan post ik de log wel even.

• JohnD
  • Laatst online: 20:30

JohnD

Bernd

alleen spysweeper is niet genoeg ;)

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Sowieso denk ik dat je hier beter met een virusscanner aan de slag kunt dan een anti-spyware programma. ;)

offtopic:
Kleine titelfix :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Na een paar dagen niet gereageerd te hebben, had ik vandaag weer even tijd om een reactie te plaatsen. Het probleem is nog steeds niet opgelost, ook niet na het draaien van Hitman en andere software.

• Pjoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 17:01

Pjoek

Of niet...

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:17:
Na een paar dagen niet gereageerd te hebben, had ik vandaag weer even tijd om een reactie te plaatsen. Het probleem is nog steeds niet opgelost, ook niet na het draaien van Hitman en andere software.
Dussss...
- geen virussen
- geen spyware

Je kunt het óf verder gaan uitzoeken óf meteen Windows her-installeren.
Ik zou voor het laatste gaan als ik jou was, want er zit zoiezo iets niet goed bij jou :)

• pasta

pasta

Ondertitel

Welke andere software? Zoals ik namelijk al aangaf hebben verscheidene anti-spyware programmas weinig effect op je probleem. Kijk eens met bijv. F-Secure's Blacklight of je iets kunt vinden. Let op; niet alles wat ie vindt hoeft per definitie malware te zijn, dus pas goed op voor je iets verwijdert en zo je hele Windows installatie om zeep helpt. ;)

Signature

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 10:02
en sowieso, als het iets hardnekkig is, dan ben je altijd beter af om dit in veilige modus te draaien. Je systeempje zal er properder uitkomen :).

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Verwijderd

Topicstarter
pasta schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:24:
[...]
Welke andere software? Zoals ik namelijk al aangaf hebben verscheidene anti-spyware programmas weinig effect op je probleem. Kijk eens met bijv. F-Secure's Blacklight of je iets kunt vinden. Let op; niet alles wat ie vindt hoeft per definitie malware te zijn, dus pas goed op voor je iets verwijdert en zo je hele Windows installatie om zeep helpt. ;)
Ik ben nu even aan het kijken met BlackLight, de resultaten zal ik straks even posten.
[edit]
Geen resultaten met BlackLight, hij kan niks vinden.
[/edit]

--

Ook loopt de PC sinds vanmiddag erg traag... kan dit aan hetzelfde liggen? Heeft iemand nog ideeën?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 21:01 ]

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem. Weet je onderhand misschien al hoe dit opgelost kan worden????

thanks

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Google: 'System32 missing' » http://www.compphix.com/corruptsystem32.html
[quote]If you get the error----Windows could not start because the following files is missing or corrupt \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM or \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SOFTWARE

Here's how to fix the problem:
  1. Insert and boot from your WindowsXP CD.
  2. At the first R=Repair option, press the R key
  3. Press the number that corresponds to the correct location for the installation of Windows you want to repair.
  4. Typically this will be #1
  5. Enter in the administrator password when requested
  6. Type: cd \windows\system32\config
  7. A. Depending on which section was corrupted:
    ren software software.bad or ren system system.bad
  8. B. Depending on which section was corrupted

* copy \windows\repair\system

* copy \windows\repair\software
  9. Take out the CD ROM and type exit
En anders ook één van de andere links proberen die je bij Google vindt.

The devil is in the details.

• pasta

pasta

Ondertitel

Daarbij is het overigens makkelijker als je in het vervolg een nieuw topic opent ipv een bestaand topic opent. De malware die TS oorspronkelijk had zal verder misschien totaal niet lijken op de malware die jij hebt, en zullen de tips die eerder zijn gegeven voor jou niet helpen. ;) Lees eerst eens de stickies hier door, en zorg voor een duidelijke topicstart waarin je aangeeft wat je zelf had geprobeerd en waar je naar gezocht hebt. ;)

offtopic:
Nog welkom op GoT :w

Signature

Pagina: 1