Toon posts:

speedtouch 510 icm sweex router, hoe te configureren

Pagina: 1
Acties:
  • 552 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een speedtouch 510 adsl modem en daarachter een sweex 4-port router (LB000020). Het is me gelukt internet werkend te krijgen, maar volgens mij is de configuratie niet optimaal, als ik bijv. de firewall van de sweex aanzet kan ik ineens niet meer internetten...
Mijn vraag is dus hoe ik deze combinatie het beste kan instellen, kan iemand mij dit uitleggen of weet iemand een site waar dit staat uitgelegd ?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04 21:21

BHQ

De router is helemaal niet nodig. Tenzij je meer switchpoorten wilt kan je 'm dus weer fijn terugbrengen.

Je kan ook als je meer poortjes wil de DHCP uitzetten en dan de ST in een van de LAN poortjes prikken, maar je kan beter een goedkope switch nemen.

Verwijderd

Volgens mij hebben de speedtouch 510 een router functie. Dus de router van je sweex hoef je niet te gebruiken. Dan heb je het router achter router probleem, waar al meerder topics over zijn zie:
http://gathering.tweakers.../router%2Crouter%2Cachter
http://gathering.tweakers.../speedtouch%2C510%2Cmodem

En zo zijn er nog wel en paar. Als je er eenvoudig vanaf wilt zijn gebruik je gewoon de speedtouch als router en de sweex als switch. Gewoon de kabel van de speedtouch naar de sweex in een van de LAN poorten van de sweex steken. De sweex werkt dan automatisch als switch. Wil je de Sweex toch als router gebruiken, succes.. Dan moet je alle poorten forwarden, of het modem laten spoofen.

Maar zoek eerst maar eens naar "speedtouch en sweex"

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-03 07:53
he amigo,

Ik heb dezelfde configuratie thuis hangen en ik heb geen problemen.

Mocht je specifieke vragen hebben stuur me dan ff een mailtje
Miss dat ik je met screenshots ook verder kan helpen.

Greetz

muppet99ATgmail.com

Carpe Diem

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-04 13:57
Je zou de sweex router gewoon als switch kunnen gebruiken. DHCP wordt al door de speedtouch geregegeld, dus je moet DHCP even uitzetten op de sweex router.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de winkel was een router beter dan een switch, maargoed, ik heb 'm al een tijdje dus terug brengen gaat niet meer, en internet werkt wel. Het gaat me dus vooral om de veiligheid, die configuratie vertrouw ik niet.
Maar het aansluiten van de speedtouch (welke maar 1 poort heeft) op een LAN van de router lukt niet, want ik heb alle 4 de aansluitingen op de router nodig. Dus wat dat betreft zal ik de sweex wel als router moeten gebruiken. Ik heb dat ding nu éénmaal en om weer geld uit te moeten geven.
muppet99 heb jij ook de firewall van de sweex ingeschakeld ?

• BHQ

BHQ

Die ST is meer dan veilig zat de sweex is -way- onveiliger, dus plug 'm nou maar gewoon in het LAN poortje terwijl je de DHCP uitlaat. Scheelt ook een hoop gezeur met portmapping om nog maar niet te praten over het crashen van de router bij veel verkeer.

Was het de plaatselijke Vobis? :X

[ Voor 8% gewijzigd door BHQ op 03-05-2006 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dus dat ik net geen poortje meer over heb, er zijn 4 pc's op aangesloten.
Nee het was niet bij Vobis, een ander lokaal computerwinkeltje, ga ik dus ook niet meer heen.

En als ik nou een draadloze modem/router aanschaf, wat is een goed merk... en met normale prijs ?

• BHQ

BHQ

Je zegt net dat je geen geld wil uitgeven, maar nu wel weer? :X

Anyway, alles boven 65 euro is redelijk te doen als je de WRT54G maar laat liggen.
Pagina: 1