Toon posts:

[XP] Foutmelding SecEdit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al enige tijd heb ik problemen met secedit. Zo werkt ctrl+alt+del (taakbeheer) niet meer, omdat dit volgens de admin is uitgeschakeld. Nogal vreemd, want ik ben altijd als admin ingelogd.
Daarnaast doen commando's als regedit in Run het ook niet meer.
Zodra ik via configuratiescherm naar systeembeheer ga, en daar op Lokaal beveiligingsbeleid klikt, krijg ik de volgende foutmelding:

"Er kan niet worden bepaald welke beveiligingsinstellingen van het groepsbeleid van toepassing zijn op deze machine"
En dit is de fout die hij retouneerd:
"(%windir%\security\database\secedit.sbd); De paramater is onjuist"

Hoe kan ik dit oplossen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel eens wat je zelf zoal al geprobeerd heb om dit probleem aan te pakken? Waar heb je bijvoorbeeld al eens op gezocht en wat heb je al geprobeerd?

Voor je overige fouten - zoek even rond op GoT - deze vraag komt met regelmaat voor en is ook recentelijk nog beantwoord in bijvoorbeeld Beveiliging & Virussen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie mezelf niet als de ultieme leek, ik heb het volgende bedacht en geprobeerd:

- Ik ken de term/bestand Secedit niet, dus via google ben ik er achter gekomen dat het de veiligheidsinstellingen regelt. Ik was op de microsoft website op zoek naar een algemeen sjabloon dat ik kon vervangen met het bestand op mijn computer, zodat het weer zou kunnen werken
- Via de zoekfunctie gezocht op de term SecEdit, maar ik kon niets relevants vinden.
- Ik ga zo even kijken naar de tip/link die jij me hebt gegeven.

Edit: Blijkbaar met mijn ogen dicht gezocht op het forum, want via jouw link heb ik inderdaad de oplossing gevonden. Ik heb weer normaal toegang tot alles. Zometeen ook maar even een virus scan doen :) Thnx _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 00:12 ]