[XP] Muis onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-03 15:40
Probleem:

Soms stopt de muiscursor met bewegen, ja kan de muis nog wel gebruiken maar de cursor gaat niet mee, uiteraard is dit zeer onhandig omdat je met een onzichtbare muis zit. De enge oplossing is een reboot.

Wanneer gebeurt het?

Het kan altijd gebeuren maar meestel bij het openen van applicaties gaande van Internet Exploror of Firefox tot games. Bij een applicatie starten heb je ong 30% kans dat dit gebeurt.

Systeemconfig:

Intel 3.0ghz 64bit
2 x 512mb DDR533
MSI Geforce6600 128mb
Maxtor 160gb schijf
Logitech opstische draadloze muis + keyboard

Wat reeds geprobeert?

- Laatste Logitech drivers geïnstalleerd.
- Andere muizen geprobeert (andere merken en types)
- Laatste videokaart drivers geïnstalleerd
- Reïnstall van Windows XP SP2
- Search button
- BIOS update van mobo

Geen van deze maatregelen heeft enig effect. Dit is dus een zeer irritant probleem, en de pc heeft het al van wanneer we hem hebben gekocht. Natuurlijk is er wel garantie op maar eerst zoek ik graag liever zelf naar het probleem want we willen de pc niet graag 2 weken missen :Z

Iemand dit probleem ook ooit gehad of tips hoe het is op te lossen?

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-01 15:23
Eerste de mousdrivers goed gedeinstalleerd via Software? Andere poort geprobeerd? Je zegt dat je muis vast zit, maar het toetsenbord werkt wel? Dis de Windowstoets levert resultaat op?

• Galactic
Nee, de muis werkt eigenlijk nog wel maar gewoon het aanwijzericoontje bevriest en wil dus niet meer mee bewegen. Het is dus een soort ontzichtbare muis.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ook iets als CTRL-ALT-DEL of via control panel je muiscursor aanpassen wil ook niet?
Welke videokaart heb je? En heb je dit ook als je de default-Windowsdriver gebruikt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Galactic
sanfranjake schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 19:12:
Ook iets als CTRL-ALT-DEL of via control panel je muiscursor aanpassen wil ook niet?
Welke videokaart heb je? En heb je dit ook als je de default-Windowsdriver gebruikt?
Ja met de standaarddriver heeft hij dit probleem ook, ik heb dan nog een logitech driverpakket geprobeert en nog een driver van een ander merk muis. Aan de muis zelf ligt het volgens mij dus niet.

Het merk van de kaart is MSI. Ik denk dat een bios van videokaart ook te flashen is, misschien moet ik dat als laatste oplossing maar is proberen.

Anders moet hij maar terug naar de winkel, moeten ze het daar maar oplossen.

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 19:21

BasilFX

BasilFX

Ik heb dit ook wel eens gehad op het werk, probeer eens een oudere videokaart driver, klinkt gek, maar het hielp bij mij wel.

http://www.basilfx.net

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Of even de hardwareaccelleratie tijdelijk uitzetten? Dan kun je kijken of de videodriver voor het probleem zorgde.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• schnitzelcore
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08-2021
Staat muisschadow aan of uit? Probeer dat eens te switchen.
Ik heb zelf een 2de hands laptop (armada m300) waar moeilijk een beetje performante videodrivers voor te vinden zijn. Ik heb eens win2k drivers met een gehackte .inf file op xp geinstalleerd wat een totaal afwezige muispointer opleverde. De site met de drivers gaf als tip de muisschaduw in te schakelen wat het probleem grotendeels oploste.

Windows is exiting. Is this OK?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Trouwens ps2 of usb?

Mijn spoorwegfotografie

• Galactic
De muis is USB.

Ik heb verschillende drivers geprobeert van nvidea oudere en nieuwere maar dit leek het probleem niet te verhelpen.

Die muisschaduw waar kan ik dit aanpassen want dat heb ik nog niet geprobeert.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Werkt de zaak met een ps2muis wel goed?

Muisschaduw kan je via main.cpl doen :)

[ Voor 36% gewijzigd door sanfranjake op 05-05-2006 15:23 ]

Mijn spoorwegfotografie

• Galactic
Gisteren nog geprobeert met de muisschaduw, maar helaas was dit ook de oplossing niet, een PS2 muis hebben we ook al geprobeert en jammer genoeg weer niets. Ik geef het op nu moet hij maar terug naar de winkel :( hij staat nog onder garantie dus das ok.

Toch bedankt voor jullie hulp jongens :)

[ Voor 8% gewijzigd door Galactic op 08-05-2006 16:03 ]

Pagina: 1