[Asus L5D] CPU upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 17:20
Ik heb hier een Asus L5000D laptop met Athlon 64 processor. Het vervelende is alleen dat deze processor natuurlijk heel veel stroom verbruikt en ik net iets meer dan anderhalf uur met de accu doe bij normaal gebruik. Nu vraag ik me dus af of ik hier ook gewoon een Turion processor in kan zetten want ik meen dat het om de zelfde socket gaat of is dit misschien bios afhankelijk?
Voor zo ver ik weet doet Asus vanuit hun bios niet aan vendor locking zoals bijvoorbeeld IBM of HP. Heb laatst namelijk mijn Asus wifi kaartje voor een Intel Pro Wireless 2915 vervangen (staat best appart in een AMD machine).

Specs

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:23

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat zal van de BIOS afhangen. Herkent deze de CPU niet kan 'ie de neiging hebben niet door te starten. Kijk eens bij ASUS of je een nieuwe BIOS kan downloaden, en wat het changelog daarvan is.

Hier stond een dode link.

• Chatslet
Er is nog geen nieuwe bios uitgekomen. Nog steeds de bios uit 2004 :(

• Chatslet
Heb even wat meer onderzoek gedaan. Er zit een nForce3 chipset in deze notebook en die zou dus de Turion moeten ondersteunen. Het hangt dus echt helemaal van de bios af maar van de Asus site word ik ook niet echt wijs.