[Maxtor] Hdd detecteerd maar 33280mb

Pagina: 1
Acties:

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 21:25

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Ik heb een 2e hands maxtor 81,9GB harde schijf hier, maar er wordt maar 33280mb van gedetecteerd.

Ik vermoed dat er maxblast op staat, maar het lukt me niet deze beperking te verwijderen.

Met de maxblast floppy (of eerder gezegt de floppy image vanaf de UBCD) geeft hij wel de volle 81,9GB en kan ik dit leuk partitioneren etcetera, maar vind geen optie om de beperking eraf te kunnen halen.

edit:
De optie staat er wel, maar hij is grayed out, al kan ik wel een DDO toevoegen aan de schijf

Verder heb ik al geprobeerd de eerste sectoren (mbr/fat) naar zero te zetten, maar dat haalde ook niks uit.

De hdd hangt op het moment aan een usb->ide convertor, die verder prima werkt met andere hdd's van 80gig en hoger.

[ Voor 11% gewijzigd door SA007 op 03-05-2006 13:22 ]

• Kleintje81
  • Laatst online: 22-02 15:18

Kleintje81

Blaat

Zit er op de harddisk een 32 GB capacity limit jumper?
Zo ja, al geprobeerd eraf te halen?

Daarnaast werken naar mijn mening programma's als zerofill etc beter met IDE schijven die aan je IDE controller zijn aangesloten.

BF2 stats Systemen

• SA007
  • Laatst online: 21-02 21:25

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Mm, erg wazig, ik was aan het klooien gweest met de jumpers (eerste wat ik deed btw), had totaal geen effect, heb de jumpers toen teruggedaan zoals ze zaten, maarmee verder geklooit, nu haal ik ze er weer af en geeft ie opeens wel 80gig :S?

K, ik ben 't kwijt :P

Iig, probleem opgelost...